je achterste in het verleden laten — Dutch (Netherlands)

je achterste in het verleden laten

Opties
Oftewel de kilo's... :)

Hoi allemaal,

Ik ben Stefanie en 30 jaar jong.
Door omstandigheden mezelf een beetje laten gaan (15kg) en nu serieus gemotiveerd om mijn gezonde levensstijl weer op te pakken.
Ik was al wel bekend met MFP maar alleen van de app op mijn telefoon. Het lijkt mij leuk en handig om hier wat steun en misschien tips te krijgen.

Verder heb ik een hele leuke hond waar ik heel graag mee wandel maar qua sporten houd mijn lichaam het momenteel even voor gezien helaas. Daarvoor probeer ik nog een oplossing te vinden.

Nou dat was het "voorstel"verhaaltje en nu ga ik eerst hier rondstruinen... ;)

Reacties

  • Jottem
    Jottem Berichten: 31 Member
    Opties
    De computer is idd een leuke combi met de app.
    Gebruik ze zelf ook beiden.
    Heel veel suc6-7-8 kilo of wat je wil eraf :wink:
  • Suzepoester
    Suzepoester Berichten: 8
    Opties
    Welkom hier Stefanie!
    En wat goed dat je je motivatie weer terug hebt!

    Het lijkt me echt heerlijk om lekker met een hond te wandelen :) Ik heb zelf twee katten dus daar heb ik wat dat betreft natuurlijk niets aan.
    Lastig hoor dat je verder niet kan sporten. Wellicht kun je dat in een later stadium weer oppakken?

    Anyway, veel succes!

    Groetjes Suzepoester
  • 1984steffie
    1984steffie Berichten: 4
    Opties
    Hoi Jottem en Suzepoester,

    Dank jullie wel voor het welkom heten :)

    Uiteindelijk wil ik zeker 15kg kwijt. Dan zit ik weer super in mijn vel en durf weer alles aan te trekken ;)
    Maar op dit moment richt ik mij op eerst 5kg eraf. Ik denk dat dat het beste is om steeds een doel/getal in je hoofd te hebben wat je wilt bereiken en vanuit daar dan weer een nieuw doel te bepalen om zo rustig en zonder frustraties je einddoel te behalen en behouden.

    Suzepoester je hebt ook van die kattentuigjes om samen met de katten te gaan wandelen ;D
    Tja ik ben nog aan het zoeken welke sporten het beste zouden passen.
    Ik heb problemen met mijn linkerknie, waarschijnlijk opgelopen door zwaar verrekte of misschien gescheurde enkelbanden van mijn rechterenkel welke ik 4 jaar geleden heb opgelopen. De revalidatiebegeleiding was ronduit slecht waardoor nu mijn hele gewricht, middenvoet en tenen vastgeroest zitten. Ik heb hiervoor inmiddels begeleiding om dit beter te krijgen maar het gaat erg moeizaam en met heel veel pijn. Zolang ik behandeld wordt mag ik niet intensief sporten waarbij ik mijn benen belast. Dus blijft zwemmen over... wat ik heerlijk vind maar door mijn megadrukke baan niet veel tijd voor over houd.
    Maar ach hopelijk wordt het snel beter met mijn lichaam en rustiger in mijn leven en kan ik heerlijk echt gaan sporten :)
    Voor nu houd ik het op flink doorwandelen en af en toe fietsen met de hond :)
  • Adehoog
    Adehoog Berichten: 32 Member
    Opties
    Welkom Stefanie en heel veel succes!
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Welkom Stefanie en veel succes met het kwijtraken van de extra kilo's.
    Met alleen wandelen kun je trouwens ook flink afvallen. Ik wandel sinds eind januari zo'n 3 keer per week een uur. Oké, ik doe er ook nog wat BodyBalance bij, maar dat is om wat soepeler te worden.