overschrijden eiwit aanbeveling
Babbelbetje
Dag allen,
Wanneer ik wandel kan ik mijn calorieen p/d verhogen. Ik wil dat gaan doen met een soja eiwitshake. Daarmee overschrijd ik wel de aanbevolen eiwitten. Is dat heel erg? Ik weet namelijk niet waarmee ik anders de calorieen aan moet vullen.
Wanneer ik wandel kan ik mijn calorieen p/d verhogen. Ik wil dat gaan doen met een soja eiwitshake. Daarmee overschrijd ik wel de aanbevolen eiwitten. Is dat heel erg? Ik weet namelijk niet waarmee ik anders de calorieen aan moet vullen.
0
Reacties
-
Gezonde vetten? Je keuze bestaat uit opvullen met koolhydraten, eiwitten (beide 4 kcal per gram) of vetten (9 kcal per gram). Met vetten kan je dus heel makkelijk je kcal doel verhogen.0
-
Het is op zich niet heel erg om de aanbevolen hoeveelheid te overschrijden. Je moet flink te veel nemen voordat het gevaarlijk begint te worden. Er zijn ook verschillende berekeningen die je kan toepassen om de aanbevolen hoeveelheid te bepalen, hierin zitten best grote verschillen qua uitkomst. Hoe heb jij de aanbevolen hoeveelheid berekent?
En mag ik vragen waarom je kiest voor soja eiwit?0 -
@Louisette, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik kan natuurlijk wat noten nemen. Dank je!
@Nepq, ik heb de aanbevolen hoevelheid van MFP. Het gaat zeker niet om grote hoeveelheden. Zeg 30/40 boven de aanbevolen hoeveelheid van 75gr p/d. Het gaat mij er meer om of dagelijks meer eiwitten een negatief resultaat heeft en je meer vet opslaat (wat mij verteld is).
Ik heb gekozen voor soja eiwit omdat dit het enige was wat ik kon vinden waar geen suiker/zoetstoffen aan toegevoegd zijn en ik een shake altijd lekker makkelijk wegdrinken vind. Dank je voor je antwoord trouwens.0 -
30 a 40 gram boven aanbevolen hoeveelheid is geen enkel probleem.
Je zal alleen vet gaan opslaan als je meer calorieën binnen krijgt dan dat je verbruikt. Op welke manier je deze calorieën binnen krijgt maakt niet uit (eiwitten, vetten of koolhydraten).
Bij een verhoging in eiwitinname treed er een vermindering op in de spierafbraak welke ontstaat bij een calorieën tekort. Dus in dat opzicht is het juist beter om iets meer eiwitten te nemen.0 -
30 a 40 gram boven aanbevolen hoeveelheid is geen enkel probleem.
Je zal alleen vet gaan opslaan als je meer calorieën binnen krijgt dan dat je verbruikt. Op welke manier je deze calorieën binnen krijgt maakt niet uit (eiwitten, vetten of koolhydraten).
Bij een verhoging in eiwitinname treed er een vermindering op in de spierafbraak welke ontstaat bij een calorieën tekort. Dus in dat opzicht is het juist beter om iets meer eiwitten te nemen.0 -
Ik heb gekozen voor soja eiwit omdat dit het enige was wat ik kon vinden waar geen suiker/zoetstoffen aan toegevoegd zijn en ik een shake altijd lekker makkelijk wegdrinken vind. Dank je voor je antwoord trouwens.
Bodyenfitshop.nl
hier kun je meerdere shakes vinden waar geen suiker en/of zoetstof in zit
Ik gebruik zelf isolaat perfection. Erg hoog in eiwitten en erg lekkere smaken (hoewel ik nu cookie&cream heb en die vind ik minder)
PS daar zit overigens wel sucralose in, maar in zo lage mate dat ik me daar niet aan stoor0 -
die eiwit inname is niet alleen preventief tegen spierafbraak.
je hebt ookt een voldaner gevoel, honger blijft iets langer weg,
ook zullen je insuline-pieken lager zijn, wat uiteindelijk zal resulteren dat de vicieuze cirkel van "drang naar suikers" zal weg-ebben na enkele weken.
enkel als je ver boven de aanbevolen hoeveelheid eiwitten per dag zit voor een heel lange periode (+1maand),
kan dit wel negatief zijn voor lever en nieren die de afvalstoffen v eiwitten moeten verwerken....
grtz0 -
die eiwit inname is niet alleen preventief tegen spierafbraak.
je hebt ookt een voldaner gevoel, honger blijft iets langer weg,
ook zullen je insuline-pieken lager zijn, wat uiteindelijk zal resulteren dat de vicieuze cirkel van "drang naar suikers" zal weg-ebben na enkele weken.
enkel als je ver boven de aanbevolen hoeveelheid eiwitten per dag zit voor een heel lange periode (+1maand),
kan dit wel negatief zijn voor lever en nieren die de afvalstoffen v eiwitten moeten verwerken....
grtz
denk dat dat niet aan de orde is, 30 of 40 gram teveel levert nog lang geen schade op, ook niet op lange termijn. het is juist, zoals NEPQ zegt, goed tegen spierafbraak
dan moet je denken aan overschrijdingen van honderden grammen..0 -
Aanbevolen hoeveelheid van MFP is ook gebaseerd op afvallen en niet zozeer op spierbehoud.
75 gram is namelijk niet echt de hoeveelheid die lifter zullen eten aan proteïne.
Dan zit je eerder aan 2-2,5 gram per kg gewicht0 -
vandaar ook dat ik zei "enkel als je ver boven de aanbevolen hoeveelheid eiwitten per dag zit "
mijn fout, ik had VER misschien anders moeten formuleren.
nuja, ik zit ook dagelijks erboven....
grtz0 -
Conform mijn IIFYM moet ik zo'n 170 - 190 gram per dag eten. Soms zit ik er boven, maar hoger als 300 ben ik volgens mij nog niet geweest. En soms zit ik maar op 120 gram eiwit per dag0
-
Conform mijn IIFYM moet ik zo'n 170 - 190 gram per dag eten. Soms zit ik er boven, maar hoger als 300 ben ik volgens mij nog niet geweest. En soms zit ik maar op 120 gram eiwit per dag
meerdere onderzoeken wijzen uit dat meer dan 1,6 gram per kg lichaamsgewicht niet zinvol is. dus 100 kg = 160 gram per dag.
ik ben met 200 gram per dag 7 kg spiermassa aangekomen, ik denk dat ik met 100 gram per dag even ver was gekomen0 -
Conform mijn IIFYM moet ik zo'n 170 - 190 gram per dag eten. Soms zit ik er boven, maar hoger als 300 ben ik volgens mij nog niet geweest. En soms zit ik maar op 120 gram eiwit per dag
meerdere onderzoeken wijzen uit dat meer dan 1,6 gram per kg lichaamsgewicht niet zinvol is. dus 100 kg = 160 gram per dag.
ik ben met 200 gram per dag 7 kg spiermassa aangekomen, ik denk dat ik met 100 gram per dag even ver was gekomen
Voor mij is het puur vervanging van koolhydraten. Wil een tijdje minder koolhydraten eten, maar om aan caloriedoel te komen heb ik mijn vet en proteïne omhoog gedaan0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 474 MyFitnessPal-Fora