Jillian Michaels — Dutch (Netherlands)

Jillian Michaels

Opties
Hoi allemaal, ik ben net weer begonnen met Jillian Michaels te trainen via youtube maar ook net begonnen bij mfp.
Nu vraag ik me af wat ik voor caloriën verbranding moet rekenen wanneer ik dit 25 minuten doe.
Wie kan mij helpen?

Groetjes, Annelies

Reacties

  • m1ssannthropy
    m1ssannthropy Berichten: 52 Member
    Opties
    Dat ligt aan je leeftijd, gewicht, hartslag (inspanning) en de duur. Sparkpeople zegt 100 kcal per 20 minuten. Ik gebruik een Polar FT7 om een zo correct mogelijke benadering te krijgen en ik heb 35 minuten Jillian Michaels (Yoga Meltdown) gedaan en 179 kcal verbruikt de laatste keer. Bij de Vinyasa Flow Yoga verbrand ik iets tussen de 66 en 85 kcal gemiddeld per 20-23 minuten.

    Hoop dat je hier iets aan hebt :)
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Hoi allemaal, ik ben net weer begonnen met Jillian Michaels te trainen via youtube maar ook net begonnen bij mfp.
    Nu vraag ik me af wat ik voor caloriën verbranding moet rekenen wanneer ik dit 25 minuten doe.
    Wie kan mij helpen?

    Groetjes, Annelies

    geen idee wat het is, maar je hebt allerlei lijstjes op internet met welke activiteit hoeveel kcal verbranden.

    het meest accuraat is een hartslagmeter met calorieenteller , maar je kan het ook vergelijken met een andere activiteit en het een beetje onderschatten :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ligt eraan welke workout van JM je doet.
    Ligt aan je hartslagzone.
    Beste advies wat ik kan geven is een HRM met calorieteller kopen, bijvoorbeeld de Polar TF5 of TF7.
    Zijn van zeer goede kwaliteit. Je kunt altijd even rondneuzen op internet, en vind je ongetwijfeld andere (goedkopere) merken. Maar weet wel dat het vaak ten koste gaat van kwaliteit. Polar is gewoon goed.

    Heb inmiddels 3 verschillende gehad, eerste ooit begonnen met een simpel ding wat puur en alleen hartslag meet (deze heb ik nog steeds).

    Daarna 1 cadeau gekregen die iets meer kon, maar nog te weinig naar mijn zin (heb deze cadeau gegeven aan een vriend) en ik heb vorig jaar de TF5 gekocht toen ik wat serieuzer werd met mijn trainingen en ik meer de calorieën bij wilde gaan houden.
    Ze doen het alle drie nog uitstekend, waarvan de eerste van 5 jaar geleden is.

    Als je een simpele versie neemt raad ik aan op zoek te gaan naar formules om te berekenen wat je verbrand aan de hand van je hartslagzone, en daar dan 10-15% van af te halen, dan zit je redelijk accuraat (als ik het even vergelijk met mijzelf)

    Hopelijk heb je hier wat aan.
  • anneliespennings
    anneliespennings Berichten: 4 Member
    Opties
    Hoi, sorry voor mijn late reactie maar ik hou alles bij op mijn telefoon en daar kan ik het forum niet bekijken volgens mij.
    Bedankt voor je tips.
    Groetjes, Annelies