en nu verder — Dutch (Netherlands)

en nu verder

Opties
Sinds enige jaren ben ik fanatiek aan het sporten.

2 keer per week, op weg naar de sportschool.
In eerste instantie heb ik een ocmbi circuit gedaan van cardio en kracht op een dag en kickfun op de andere dag.

Op een gegeven moment heb ik het combi circuit verruild voor Bootcamp.
Omdat ik dat niet genoeg vond, ben ik op de vrijdag, zelf bootcamp gaan doen.

Uiteraard ook mijn voeding aangepast.

Het afvallen ging in eerste instantie lekker, ongeveer 1 kilo in de week, met een totaal van 40 kilo in 2 jaar.

Begin van dit jaar ben ik overgestapt naar een andere sportschool en eigenlijk sindsdien gaat het niet meer zo top.

Ik sport nog steeds 3 keer per week (2*bootcamp van 1 uur en 1*kickboks training van 1 á 2 uur), ik fiets dagelijks 40 minuten en let naar mijn idee goed op mijn voeding.
Helaas wil het afvallen niet meer lukken, maar kwam ik alleen aan, op dit moment blijf ik redelijk stabiel.
Ik ben al weer 7.5kg aangekomen.

Nu ben ik een eetdagboek an het bijhouden om eens te kijken of het daar aan kan liggen.

Mijn wens is om nu nog 12 kilo kwijt te raken, dan denk ik dat ik een voor mij mooi gewicht heb bereikt.

Maar waarom wil het nu niet verder!!!!!!!!!

Reacties

  • aniekvd
    aniekvd Berichten: 3 Member
    Opties
    Spieren wegen meer als vet, daarom is het normaal dat als je sport dat je niet fel blijft afvallen of zelfs bijkomt. Het is daarom goed van niet alleen je gewicht te bekijken, maar ook foto's en afmetingen te gaan bijhouden en vergelijken! Als je goed eet en sport kan je bijkomen en er toch nog slanker gaan uitzien ;)
  • renswouw71
    renswouw71 Berichten: 6
    Opties
    Dan zou mijn vetpercentage moeten dalen en dat gebeurt ook niet.
  • aniekvd
    aniekvd Berichten: 3 Member
    Opties
    Oh, dat is waar. Hoe meet jij je vetpercentage, of laat je dit doen bij een sportarts?

    En kan je nog net dat IETSJE beter eten? Of zit je al echt goed? Ikzelf volg het tone it up nutrition plan, en daar hebben ze voor die laatste moeilijke kilo's een 5 day slimdown en een 7 day slimdown, misschien is iets soortgelijks een optie? Ik gok maar raak hé, wie weet kan het je helpen!
  • renswouw71
    renswouw71 Berichten: 6
    Opties
    Alle hulp is welkom :)


    Ik laat me meten en wegen op de sportschool.

    Voeding valt naar mijn idee altijd te fine tunen, ben ik nu mee bezig.
    Er is een vermoeden dat ik te weinig eet en te veel beweeg, vindt je lichaam ook niet lek.
    Maar daar komen we wel achter, ben al aan het meerdere met de Kcal. (op advies van de sportschool)
  • aniekvd
    aniekvd Berichten: 3 Member
    Opties
    Goed, ik hoop dat dat helpt! Klinkt idd best logisch, ik weet dat als je bv te weinig drinkt dat je lichaam water gaat 'opslaan' wat voor een onstabiel gewicht zorgt, dus dat zou best met eten ook zo kunnen zijn!