Houden jullie ook zo veel vocht vast met dit weer? — Dutch (Netherlands)

Houden jullie ook zo veel vocht vast met dit weer?

Opties
Barbapapadieet
Barbapapadieet Berichten: 18 Member
Hoi allemaal!

Ik ben eigenlijk een beetje down op dit moment. Ik heb me de hele vakantie netjes aan mijn calorieën gehouden, veel gefietst en thuis mijn oefeningen gedaan. Ik heb zelf met dit warme weer nog een paar keer op me hometrainer gezeten! Ook op de feestjes die we gehad hebben maar een of geen wijntje gedronken. Ook geen dikke hompen stokbrood of iets dergelijks. Met het bbqen heb ik alleen vis (zalm en panga) gegeten met een salade. Alles netjes binnen de calorieën.

Alleen gister had ik het beter kunnen doen, we zijn namelijk met de kleine naar de mac geweest en je mag best weten ik had er meteen spijt van! Ontzettend last van maagzuur midden in de nacht. Dus ik dacht een slokje melk te drinken was die ook nog eens zuur. Geen mac meer voor mij! Maar goed dat ter zijde.

Nu stond ik deze week meerdere keren op de weegschaal en ik zag mijn gewicht steeds meer toe nemen. Nu kwam ik er zaterdag achter dat ik gewoon mijn volledige verloren gewicht weer was aangekomen!! :( Dit kan simpelweg gewoon niet van teveel eten komen! Ik zit al op 1450 calorieën op een dag en ik reken er ongeveer 100 onder zodat ik niet de mist in ga met een grammetje meer of minder. Je kan het vet echt van mijn benen af zien smelten! Wonderbaarlijk hoe snel oud getrainde spieren het weer oppakken zonder al teveel spierpijn :)

Nu viel het me wel op dat aan het eind van de dag mijn sokken helemaal in mijn benen staan. Daarom denk ik dat ik gewoon erg veel vocht vast hou (heb ik altijd al gehad). Maar desalniettemin is het super demotiverend! Nu hoorde ik hier en daar al bij meerdere dames dat die er ook zo last van hebben. Zijn er hier nog meer die dit ook zo ervaren? En wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt!

Reacties

  • IWantToBeAPirate
    IWantToBeAPirate Berichten: 10
    Opties
    Misschien eens proberen om thee te drinken in plaats van water? Dit drijft extra water uit het lichaam.
    Ik drink tegenwoordig bijna 1 liter thee per dag en heb sindsdien geen last meer van vastgehouden vocht.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Het kan heel goed dat je vocht vasthoud door de hitte, dat doen de meeste mensen (zowel man als vrouw).

    Je kan er helaas niks aan doen, op het moment dat het wat minder warm wordt zal je het vocht weer verliezen en dan ben je ineens heel veel afgevallen ;)
  • Barbapapadieet
    Barbapapadieet Berichten: 18 Member
    Opties
    Ik heb vandaag inderdaad meer thee gedronken met 'afdrijvende' kruiden! Ik hoop dat het helpt :)

    @ Nepq, Dat zou wel een positief lichtpuntje zijn natuurlijk :D
  • Lieridder
    Lieridder Berichten: 2
    Opties
    Ik merk ook dat ik énorm veel vocht vasthoud. Was ook zwaar gedemotiveerd, gewicht hetzelfde als vorige maand. Maar bij een inbody meting op de sportschool bleek ik wel 2% vet gezakt (en 1 kg vocht meer dan vorige maand :P)
  • m1ssannthropy
    m1ssannthropy Berichten: 52 Member
    Opties
    Dacht ook een plateau bereikt te hebben vanaf vorige week, maar ben veel meer water en minder thee gaan drinken met de hitte. Tweemaal daags thee drinken en vooral 's avonds en ik merk direct verschil op de weegschaal. Ik heb zo'n weegschaal die vocht, bmi en "vetgehalte" (vermoed de benen voornamelijk) meet. Goede tip dus!
  • Barbapapadieet
    Barbapapadieet Berichten: 18 Member
    Opties
    Ik kan ook merken dat ik wel om mijn middel en benen afval qua centimeters maar (niet opgemeten wel zichtbaar) maar ik ben weer net zo zwaar als toen ik begonnen was, nog steeds.

    Goed idee die weegschaal! Ik wou zelf proberen aan zo'n vocht/vet massa meter apparaatje te komen. Maar dat word eerst even sparen :)
  • dutch_blackbird
    dutch_blackbird Berichten: 2
    Opties
    Niet te veel op die weegschaal letten..!! Dat is inderdaad deels vocht, maar natuurlijk ook spiermassa die je opbouwt bij trainen. Als je gezond en genoeg eet, je sport en genoeg vocht binnen krijgt dan maken die kilo's niet uit! Ik kan het weten..! Ben sinds mijn start pas 4 kg afgevallen, maar ondertussen wel al een kledingmaat minder (eindelijk medium!) Kortom, kijk naar je lichaam, niet naar het gewicht! En inderdaad, vocht hou je nu eenmaal vast in deze tijd. Heeft je lichaam nodig, kun je niets aan doen :-)
  • Barbapapadieet
    Barbapapadieet Berichten: 18 Member
    Opties
    Och ja spiermassa daar had ik helemaal nog niet aan gedacht! Bedankt voor de tip! Dat kan best een samen met het vocht voor gewichtstoename zorgen natuurlijk :)
  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Yeah! Het is gelukkig een stuk koeler vanaf vandaag! Nu kijken wat er op de weegschaal gebeurt.

    Over die spiermassa: overschat dat niet! Ik zie het zo vaak staan, spiermassa weegt zwaarder dan vet, true. Maar weet je hoeveel tijd en energie het kost om spiermassa op te bouwen? Spiermassa bouw je op met krachttraining met veel gewicht en weinig herhalingen (en een aangepast dieet)

    Ik doe best veel aan krachttraining (oa Bodypump) maar omdat de herhalingen hoog liggen worden mijn spieren wel sterker en krijg ik spierdefinitie (je ziet ze!) maar qua spiermassa is dat in 19 maanden slechts 1,5 kilo winst.

    Het vrouwelijk lichaam heeft 'last' van gewichtsschommelingen door onze hormonen (oa vocht vasthouden etc), meer dan mannen. En de mannen hebben van nature weer meer spiermassa dan vrouwen, oneerlijk verdeeld :P
  • sandypeeters
    sandypeeters Berichten: 1
    Opties
    Ja, ben op 1 dag zogenaamd 0.700 gram bijgekomen....Ook mooi op m'n calorien aan het letten, dus de enige factor is het weer. Nu enkele dagen later is het nog 0.500 gram, dus maak je geen zorgen. Gewoon verder doen !