nieuw in de klas... — Dutch (Netherlands)

nieuw in de klas...

Opties
wolvinnetje
wolvinnetje Berichten: 53 Member
Hallo allemaal ook ik ben nieuw.
Na vele verwoede pogingen om af te vallen opnieuw een poging gewaagd , zag de app en geïnstalleerd op mijn telefoon ik hoop dat ik op zijn minst vol kan houden om dit eerlijk en oprecht bij te houden.
Ben van vele clubjes lid geweest bv dieetclub online e.d maar merkte dat iedereen in het begin heel enthousiast was maar vervolgens iedereen weer in de oude fout verviel net zoals ik.
Het was een troost dat het niet alleen mij overkwam maar eigenlijk iedereen.
Soms begin je wel eens aan jezelf te twijfelen "zo van ben ik nou zo een loser of wat zet toch gewoon es door" maar gelukkig wees de praktijk uit dat ik niet alleen stond en sta met mijn overtollige kiloos.
Ik hoop dat deze app/en site me meer steun in de rug geeft en dat ik eindelijk van mijn gefrustreerde kiloos afraak.
Vandaag weer het sporten opgepakt (fitness) en probeer dit dan ook vol te houden (ook dit is dus een probleem)
Wat me wel opviel ik mag volgens deze site 1200 calorieën eten maar merk dat ik er eigenlijk nooit aankom of maar net ( en ik zweer met me hand op me hart dat ik het eerlijk invul:wink:) zijn er mensen die weten of het daadwerkelijk zo is "dat je zwaarder wordt door te weinig eten" of is dit maar een fabelt?
Bedankt alvast voor eventuele antwoorden.

Reacties

  • lucboens7
    lucboens7 Berichten: 1
    Opties
    Het is inderdaad mogelijk dat je lichaam de voedingsstoffen vasthoud als je te weinig of onregelmatig eet.
    Normaal gezien moet je 3 hoofdmaaltijden hebben (ontbijt, lunch en dinner) en daar tussen nog 2 tussendoortjes.
    Voor die tussendoortjes moet je een calorieopname van 125cal rekenen. Verder genoeg (water) drinken en na 19u best enkel nog water drinken en eventueel een stuk fruit eten. Ik weet het is niet eenvoudig maar voor de volhouders is er een schitterend resultaat.
    Verder moet je er ook rekening mee houden dat je lichaam je eetgewoontes onthoud voor ongeveer 2jaar maw je moet dit soort van eten 2 jaar volhouden en dan is je lichaam geherprogrammeerd en gaat het vanzelf.
    Ik wens je alle succes toe ik zelf heb er nu bijna 2 jaar opzitten en ben ondertussen 42kg kwijt.
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Allereerst welkom en veel succes! Goed van je dat je het lijnen en sporten weer hebt opgepikt.
    Je kcal berekent MFP op basis van je gewicht, lengte, activiteitsniveau en of je man of vrouw bent. De een krijgt er dus meer toebedeeld dan de ander. 1200 netto kcal is het minumum aantal dat MFP aanhoudt voor vrouwen. Als je niet aan de 1200 kcal netto komt, raad ik je aan je menu wat uit te breiden. Je houdt het lijnen dan langer vol en je voorkomt dat je na een korte periode te streng lijnen flink gaat schransen of misschien zelfs opgeeft.
  • Jottem
    Jottem Berichten: 31 Member
    Opties
    :smile: Ook ik ben zo'n "loser" die sporten niet leuk vind en eten wel lekker. Weet uit ervaring dat niet ontbijten er voor zorgt dat je ook niet afvalt. Met veel moeite eet ik nu 's ochtends iets van fruit of een bakje met (griekse) yoghurt. Verder vind ik 1200 cal. net te weinig. Ik heb 1300 cal. als dagdoel ingesteld. Daarnaast heb ik in mijn doelen staan dat ik per week 500 cal. extra "moet" verbranden door activiteiten. Het is voor mij dan een uitdaging om dat te halen, tot nu toe lukt dat aardig. Ben nu 145 dagen bezig en ruim 8 kg. kwijt. Eerste doel is 10 kg, daarna wil ik er nog 4 proberen af te vallen. Op het moment gaat het niet zo best, maar met 6 wekenschoolvakantie kom ik eindelijk toe aan rust en leuke/lekkere dingen doen, bovendien ga ik nu wat vaker "zoeken" naar iets!
    Heb mezelf de vrijheid gegeven om max 1 kg te mogen aankomen in de vakantie. Dus niet te streng te zijn voor mezelf, op die manier hou ik het beter vol. Bovendien tik ik nog wel eens wat op mijn "homepage". Daar reageren mijn "lijnvrienden" dan op. Al naar gelang het onderwerp met een complimentje of opbeurende woorden. Dat is leuk om te lezen.
    Dus mocht je willen voeg me dan maar toe, kunnen we elkaar af en toe bemoedigend toeschrijven:wink: . Heel veel suc6!
  • wolvinnetje
    wolvinnetje Berichten: 53 Member
    Opties
    Dank jullie wel voor de nuttige en leuke reacties ...het doet me al goed dat er in ieder geval reactie komt op een geplaatst berichtje.
    @lucboens7 wat een duidelijk verhaal het is dus geen fabeltje:wink: en wat goed dat je al zoveel bent afgevallen vooral het verhaal over het te onregelmatig eten is zo herkenbaar

    @linda_v33 ook dit is duidelijk ik denk dat ik me sonja bakker boek er meer weer bij gaat pakken dan heb ik in ieder geval en leidraad

    @Jottem hahahahaah maken we een klasje met "losers" ik zal je toevoegen
  • wolvinnetje
    wolvinnetje Berichten: 53 Member
    Opties
    kan ik je ook toevoegen?ik kan geloof ik veel van je leren:smile:
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    Heel veel succes, hopelijk houd je het nu wel vol! En zoals Linda al aangeeft, het is niet onverstandig om te kijken naar de hoeveelheid die je binnen krijgt. Als je te weinig eet, dan gaat je lichaam in spaarstand en slaat het juist alles op wat je eet. Soms kan dus juist meer eten helpen bij afvallen.
  • LilianBrugel
    LilianBrugel Berichten: 8 Member
    Opties
    Hoi en welkom!

    Ook ik ben nieuw, maar dat had je al gezien! Ben nu net een weekje bezig en al één kilo kwijt. NU moet ik zeggen dat de eertste kilo altijd snel gaat. Wat fijn is, dat je nu inzichtelijk krijgt wat je eet en hoeveel van wat. Ik zie nu dus dat ik te weinig proteine binnen krijg, dus de griekse yoghurt staat weer in de koelkast! Gelukkig ben ik daar dol op!
    Sporten doe ik ook al langere tijd, ben nu aan het hardlopen en zie op mijn hartslagmeter dat ik daar erg veel kcal mee verbruik, dus dat is lekker.

    Het is fijn om elkaar wat te kunnen steunen, ik ben dan ook zo brutaal geweest om je een vriendschapsverzoek te sturen. Kijk maar of je die wilt accepteren.

    Groetjes,
    Lilian
  • wolvinnetje
    wolvinnetje Berichten: 53 Member
    Opties
    Hoi en welkom!

    Ook ik ben nieuw, maar dat had je al gezien! Ben nu net een weekje bezig en al één kilo kwijt. NU moet ik zeggen dat de eertste kilo altijd snel gaat. Wat fijn is, dat je nu inzichtelijk krijgt wat je eet en hoeveel van wat. Ik zie nu dus dat ik te weinig proteine binnen krijg, dus de griekse yoghurt staat weer in de koelkast! Gelukkig ben ik daar dol op!
    Sporten doe ik ook al langere tijd, ben nu aan het hardlopen en zie op mijn hartslagmeter dat ik daar erg veel kcal mee verbruik, dus dat is lekker.

    Het is fijn om elkaar wat te kunnen steunen, ik ben dan ook zo brutaal geweest om je een vriendschapsverzoek te sturen. Kijk maar of je die wilt accepteren.

    Groetjes,
    Lilian

    Hoi lilian ik heb je toegevoegd
  • Flap2110
    Flap2110 Berichten: 36 Member
    Opties
    Ha Wolvinnetje,

    respect dat je toch weer begint.

    Denk eraan dat je geen loser bent! Het getuigt in mijn ogen juist van de nodige moed dat je toch opnieuw begint. Op gewicht blijven is voor sommige mensen nu eenmaal moeilijker dan voor andere. Dat heeft ten dele met je lichaamsbouw en natuurlijke aanleg te maken, en vaak ook met hoe je je voelt, je werk, et cetera. Misschien een waarheid als een koe, maar wel waar :-)

    Kortom, supersterk van je, en heel veel succes!

    Groet,

    Flap2110
  • m1ssannthropy
    m1ssannthropy Berichten: 52 Member
    Opties
    Welkom :) Ik ben vorig jaar zelf gestopt na het breken van mijn vingertop en alles wat daarbij kwam kijken door dat ongeval, ben toen op het gewicht gebleven waar ik gestopt was en na ongeveer 6-7 maanden heb ik het nu weer opgepakt. Sinds ik weer begonnen ben inmiddels 11 kilo afgevallen. Ik heb nu een heel schema voor mezelf gemaakt qua beweging en dit maakt ten opzichte van vorig jaar het afvallen heel veel makkelijker, alleen warm weer, vocht vasthouden, stress, ongesteldheid zijn van die factoren waar je weinig aan doet. Na wat zoeken heb ik nu een schema voor 6 weken dat ik daarna weer ga omgooien om het verrassend voor mijn lichaam te houden. Ik heb nog wel een end te gaan ook. Mijn eerste en tweede doel heb ik behaald, nu op naar de derde en vierde en zo verder!

    Veel mensen vergeten trouwens vaak het drinken erbij te rekenen qua calorieën. Ik maakte ook de fout bij het herstarten te veel te gaan bewegen tegenover te weinig calorieën en daardoor een te groot te kort op te bouwen waardoor ik juist minder snel af ging vallen - ik viel wel af maar langzamer. Daarnaast zit ik met verscheidene moeilijkheden in mijn lijf als fibro, frozen shoulder, mijn knieën staan uit het lood, bekkeninstabiliteit en flink wat spierknopen.

    Iedere dag is een nieuwe :) dus eenmaal een fout hoeft niet te betekenen dat je gefaald hebt en dat je niet de volgende dag weer verder kunt.

    Ik heb nog een lange weg te gaan, maar het verschil is voor mij en mijn familie erg duidelijk te zien, (28 kilo eraf sinds vorig jaar februari nu) en 4,5 maat kleiner. Het is heerlijk om weer te kleinere maten van 4 jaar terug te passen en die langzaam ook te groot te gaan zien worden. Voel me zoveel zelfverzekerder, less is more wat dat betreft :)