Hallo allemaal :) — Dutch (Netherlands)

Hallo allemaal :)

Opties
BeauNero
BeauNero Berichten: 3 Member
Hi! Mijn naam is Linda, 20 jaar en ben inmiddels al een klein weekje lid van MFP. Ik ben hiermee begonnen na een aantal pogingen om zelfstandig af te vallen. Mijn gedachtegang was dat ik door meer te gaan sporten en wat meer te letten op wat ik at, veel zou gaan afvallen. Sporten was nooit mijn ding, maar de sportschool vond ik toch best wel leuk. Nu doe ik 3x per week bodypump en 2x per week zumba :heart: . Het afvallen ging niet heel snel, nou had ik niet helemaal door wat ik op een dag eigenlijk at. Wat op deze site heel handig is, is dat je kan zien hoeveel calorieen er in voedingsmiddelen zitten. Ik hoop hier veel inspriratie op te doen, zeker wat voor sporten jullie bij elkaar combineren zoals ik zumba en bodypump doe :happy: Hopelijk lukt het mij deze keer wel om 10 kilo af te vallen.

:flowerforyou:

Reacties

  • Adehoog
    Adehoog Berichten: 32 Member
    Opties
    Welkom Linda,

    Het kcals tellen werkt voor mij zeker, je wordt bewuster van wat je nu eigenlijk allemaal eet. Samen met je sport moet het lukken!

    heel veel succes!
  • BeauNero
    BeauNero Berichten: 3 Member
    Opties
    Bedankt! :happy:

    Ik hoop het echt. Gister een gesprek gehad met een lifestyle coach. Ondanks dat ik niet aan de eeuwige maaltijdshakes wil, had ze toch een aantal punten waar ik niet aan had gedacht. Zo was ik mij niet bewust van het aantal eiwitten die je dagelijks binnen moet krijgen, daar zit ik blijkbaar al jaren ver onder. Opzich vond ik het best grappig dat ik eens een keer iets te kort had dan te veel, maar blijkbaar is dat voor het afvallen erg belangrijk. Hoe doen jullie dit met afvallen? Letten julle bij de voeding op eiwitten en calorieen? Of merendeels op de calorieen?
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Ik let allereerst op calorieen maar toch ook zeker op balans zoals aangegeven in MFP Het heeft me geholpe neen aantal keuzes te maken en ik heb mijn ontbijt verandered (nu met yoghurt) om mijn eiwitten omhoog te krijgen.
  • Adehoog
    Adehoog Berichten: 32 Member
    Opties
    dit geldt voor mij ook, ik let allereerst op de kcals, maar ik ben meer yoghurt en kwark gaan eten, en probeer ook mijn vetten nu in balans te houden, hoewel ik dat nog wel eens lastig vindt..
  • Rossi925
    Rossi925 Berichten: 1
    Opties
    Hey Linda,

    Misschien weeg je wel helemaal niet te zwaar en lukt het afvallen daarom moeilijker zoals jij had voorop gesteld.Ik ben op 2 maand een 9 tal kilo afgevallen door op mijn voeding te letten,op vaste tijdstippen te eten en niet te vegeten véél water te drinken,en natuurlijk minstens een 3tal keer per week te sporten(fietsen of lopen)maar ik wist ook van mezelf dat ik met een overgewicht zat.Nu is het verlofperiode voor mij en durf ik al eens te zondigen maar eenmaal het verlof er op zit begin ik weer zoals ik voorheen deed en voel mij beter ook.
  • BeauNero
    BeauNero Berichten: 3 Member
    Opties
    Wauw! 9 kilo in 2 maanden, dat klinkt fantastisch! Ik ben nu inmiddels ruim een week bezig met het bijhouden van mijn eten en mijn gevoel zegt dat ik 10 kilo lichter ben. Vandaag ben ik wel met een vriend wezen lunchen, waarna ik nu zie dat ik misschien beter een andere keuze had moeten maken. Aan de andere kant, het moet natuurlijk wel leuk blijven. Ik heb een BMI van 25,6 wat betekent dat ik nog wel iets mag afvallen. Bij mij zit het resultaat van naar hartelust eten grotendeels rond mijn buik en dus bij mijn vitale organen. Daarom wil ik toch proberen richting 65 kilo te gaan. Ik ga binnenkort nog een keer op vakantie, all-inclusive, dus ik denk dat het nog wel even duurt voordat ik echt resultaat boek. Hoewel ik nu wel wat bewuster zal zijn met hoeveel en wat ik eet. :) Dat water drinken is nog wel een goede tip! :) Ik drink eigenlijk te weinig water nog.