Hallo Allemaal. — Dutch (Netherlands)

Hallo Allemaal.

Opties
Ik ben 54 jaar oud, getrouwd, heb 2 zonen, heb in het verleden al veel pogingen gedaan om af te vallen maar viel steeds weer terug in het oude patroon, mijn gewicht was veel te hoog (105 kilo), had er fysiek ook last van, bloeddruk veel te hoog, altijd moe etc, door dat ik in de WW terecht ben gekomen ben ik fysiek niet actief meer, de manier waarop ik mijn overwicht probleem nu heb aangepakt is als volgt, om te beginnen mijn dieet, mijn dieet voor de gehele dag bestaat uit Soylent, Soylent kun je vergelijken met Modifast het verchil met Modifast is dat Soylent veel completer is kwa voeding, je kunt er in principe de rest van je leven op leven, Soylent is niet in de winkel te koop, het is een recept wat ik zelf samen stel uit 17 producten, het resultaat is een poeder waar nog wat olijfolie het water aan toe moet worden gevoegt met als resultaat een shake, het aantal calorieën voor een dag is 2100, een aanpasing die ik aan dit dieet heb gemaak is dat ik er soms wat fruit bij doe, soms een banaantje of een handje vol blauwe bessen etc, ik doe dit dieet elke dag behalve zondag, op zondag eet ik veel groentes (salades), afgelopen zondag bv begon mijn dag met een salade met verschillende groentes, garnalen, Quinoa en Chia zaden gesprenkelt, in de middag een bordje Quinoa, s'avonds een salade met zalm en groenten, verder ben ik veel actiever geworden, ik probeer iedere dag minstens 5km te wandelen, ook fiets ik regelmatig, fietsen is best nog wel lastig door de zadelpijn, maar dat zal t.z.t hopelijk wel minder worden, ik gebruik een app voor mijn fitness activiteiten, de app die ik gebruik is Runtastic, dit is een fijne gratis app voor mijn android mobiel, de app werkt zeer nauwkeurig door middel van GPS, alle info van je activiteiten is ook op een web pagina te zien, deze app is verbonden met de Myfitnesspal site, alle fitnes activiteiten van Runtastic worden automatich doorgegeven aan Myfitnesspal, mijn gewicht die ik in Runtastic door geef word ook aan Myfitnesspal doorgegeven, op deze manier heb ik een heel mooi overzicht van alles, het fijne van zo'n goed werkende app is dat het extra motiveert, je probeert iedere keer weer wat verder te lopen of te fietsen, op dit moment heb ik er precies 1 week op zitten, het is nu maandag en ik maak zo weer een Soylent shake (2 glazen), het gewicht wat ik in deze week ben kwijt geraakt is 2,6 kilo, ben vroeger met andere dieten (crash dieet) wel meer in een week afgevalen maar ik voel me met mijn huidige dieet zo veel beter, mijn doel is om tussen de 75 en 80 kilo te wegen, ik hoop uiteindelijk ook van mijn bloeddruk pillen af te komen, regelmatig hou ik zelf mijn bloeddruk bij, het zou fijn zijn als ik t.z.t die medicijnen kan minderen of nog beter ermee kan stoppen.

Reacties

  • Oneness4all
    Oneness4all Berichten: 2
    Opties
    Wat ik nog wil toevoegen, ik gebruik ook een app op mijn Ipad, deze heet Happy Scale, ieder morgen na het plassen sta ik op de weegschaal, het gewicht voer ik dan in Happy Scale in, waarom Happy Scale, als je je gewicht iedere dag bijhoud dan kan dat nog weleens schommelen, je hoopt dat het iedere dag wat minder is maar dat is soms niet zo, bij Happy Scale zie je veel meer hoeveel je werkelijk afvalt, je ziet hoeveel je per week, maand, 3 maanden bent afgevallen, ook werk de app met milestones (mijlpalen), er zijn 10 milestones (mijlpalen), ik ben op dit moment nog een klein stukje verwijderd tot mijn eerste milestone (90%), dus deze app is wat mij betreft een aanrader.