The road to -35 — Dutch (Netherlands)

The road to -35

Opties
Hallo allemaal,

Zoals de meesten hier is mijn doel gewichtsverlies.

Enkele jaren terug woog ik circa 97kg. Op een gegeven moment begon ik me heel slecht in mijn vel te voelen en besloot ik hier iets aan te doen. Combinatie van op mijn eten letten en meerdere keren per week te gaan lopen, zorgden ervoor dat ik na een jaartje op ongeveer 82kg stond. Mijn doel was om deel te nemen aan de 20km van Brussel loopwedstrijd. Dat doel heb ik toen behaald en ik heb die zomer nog meerdere loopwedstrijden meegedaan met afstanden die tussen 7,5 en 20 km lagen.

Ik denk dat ik ongeveer 2 jaar dat gewicht heb kunnen aanhouden. Na een promotie op mijn werk kreeg ik het plots veel drukken en merkte ik dat het steeds moeilijk werd om mijzelf nog te motiveren om 's avonds de loopschoenen aan te doen. Gevolg: Na enkele jaren van zittende job, geen tot weinig sport activiteit en zeer slechte eetgewoontes, sta ik op een gewicht van 110 kg(!!!). Ik heb tussendoor wel anderhalf jaar vrij intensief aan powerlifting gedaan, maar het grootste deel van mijn gewicht zal toch zuiver vet zijn.

Nu ben ik 3 weken terug voor de eerste keer vader geworden. En toen ik dit weekend aan men zoon zijn wiegje stond, ben ik toch wat beginnen nadenken over mijn huidige fysieke toestand. Vandaar dat ik heb besloten de draad van mijn vroegere dieet terug op te pikken en opnieuw regelmatig te gaan sporten en gezonder te gaan leven.

Mijn streefgewicht is om terug op 75kg te raken. Met mijn 1m70 en mijn lichaamsbouw zou dat denk ik mijn ideale gewicht zijn.

Er wacht mij een lange en zware weg, vandaar dat ik het deze keer niet solo zal doen. Ik hoop via de myFitnesspal-community en een persoonlijke blog voldoende motivatie te vinden om dit dagelijks vol te houden met als grootste motivatie uiteraard het worden van een vader waar mijn zoontje trots op kan zijn.

Reacties

  • Roderpal
    Roderpal Berichten: 1
    Opties
    Gaat vast lukken.. Probeer ook eens duursporten zoals fietsen. Dit is vaak langer vol te houden dan hardlopen en daardoor kan je ook meer calorieën verbranden. Succes!
  • silkeschellekens
    silkeschellekens Berichten: 35 Member
    Opties
    Succes, je kunt het! :D
  • nicoprevoo
    nicoprevoo Berichten: 2 Member
    Opties
    Succes man!
  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    Opties
    succes man,

    met een beetje wilskracht , en niet te snel willen gaan, zal t je vast en zeker lukken!
    laat je niet te snel uit t lood slaan.

    bereken mbv mfp en andere sites je bmr en je netto doelen, en t zal wel gaan.
    niet te laag gaan, niet kinkloppen, zal averechts werken. en gun jezelf wekelijks iets! het gaat voornamelijk over totaalbeeld (wekelijks/maandelijks/jaarlijks)

    goed loggen op mfp, calorien onderschatten en training overschatten, zul je zeker altijd veilig staan. als je ene keer de suiker-cirkel doorbroken hebt, zal dat hongergevoel vanzelf wegebben vanaf ca 2 weken.

    wil je voor vet verbranden gaan, denk dan ook eens na over wandelen. je hartslag zal wel iets hoger gaan, maar niet zo hoog als lopen/fietsen/etc...

    minder slopend en langer vol te houden ook.
    kan wel saai zijn, ik wissel af met crosstrainer en halterbank,
    volgende week ga ik eens een fiets kopen :-) (na 15j fiets-loos, shame on me)

    anyway: succes!!
    grtz
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zoontje!

    Ik hoop dat je net dat beetje extra steun/motivatie kan vinden via MFP om je doel te bereiken. Het zal inderdaad een lange weg worden, maar het is zeker meer dan haalbaar.
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties

    goed loggen op mfp, calorien onderschatten en training overschatten, zul je zeker altijd veilig staan. a

    Ik denk dat je bedoeld, calorieen overschatten en training onderschatten. :-) - dus grotere calorie verbranding dan dat je doet.
    Als je je calotrien onderschat en training overschat dan denk minder binnen krijgt dan dat je doet > dus ga je misschien juist meer eten
  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    Opties
    nu ben ik aant twijfelen he :-) (ik wissel die 2 soms om), maar bedankt

    als je 280 kcal eet, kun je best afronden naar boven op mfp
    en met trainen afronden nr onder, dus bepaalde activiteit is bvb 170kcal/uur, dan neem je 150...

    in principe zit je dan iets veiliger...



    grtz
  • Flap2110
    Flap2110 Berichten: 36 Member
    Opties
    Hallo Stevey,

    gefeliciteerd met je vaderschap! En respect, dat je de uitdaging om zo veel af te vallen aangaat.

    Je verhaal is heel herkenbaar: ik trap zodra het werk te veel eist in precies dezelfde valkuil. Dan blijft de fiets in de schuur en komen de snelle happen op tafel :-(

    Een tip die misschien kan helpen: ga bij het sporten niet te lang door. Drie keer per week één á anderhalf uur wielrennen (of hardlopen) is meestal makkelijker in te passen dan één keer in de week een hele middag, zeker als je een voltijdbaan én een gezin hebt. Bovendien is een dik uur sporten beter vol te houden dan een middag, zeker als je moe bent. Voor mij (onregelmatige werktijden, deadlines vaak allemaal in dezelfde periode) werkt die truc heel behoorlijk.

    Enfin, heel veel succes!

    Groet,

    Flap2110
  • stevey16
    stevey16 Berichten: 3
    Opties
    Allen bedankt voor de goede moed :)

    Echt doorsporten kan ik momenteel nog niet echt aan.
    Ik probeer wel op regelmatige basis te gaan wandelen en ben momenteel vooral bezig met het op punt stellen van mijn maaltijden. Kwestie van een ritme te vinden om dat allemaal werkbaar te houden.

    Als alles goed gaat, start ik vanavond weer met mijn "Start-to-Run"-lessen. Zo heb ik toch wat beweging zonder mijn gewrichten al te veel te belasten.
  • krikri1982
    krikri1982 Berichten: 1
    Opties
    Veel succes, het gaat vast lukken ! !