Overgeven door workout? — Dutch (Netherlands)

Overgeven door workout?

Opties
Barbapapadieet
Barbapapadieet Berichten: 18 Member
Ik heb even getwijfeld om dit te schrijven omdat ik me wel schaamde maar we zitten tenslotte allemaal in het afval schuitje :)

Ik had een voor mij pittige workout gedaan bij XHIT op youtube. Mijn hart ging tekeer als een malle! Maar daarna dacht ik even nog wat te fietsen (op me crosstrainer 37km per uur) en daardoor ging mijn hartslag uiteraard niet naar beneden. Na een kwartier werd ik beroerd en.. nou de rest staat al in de titel. Is dit normaal? En waardoor komt dit?

Ik heb ruim een uur van ten voren gegeten en daarbij ook mijn vocht ingenomen. Dus ik ben dan ook geen voedsel kwijtgeraakt om het even zo fris mogelijk te beschrijven. Is deze workout te hoog gegrepen?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat mijn ervaring hierin is, is dat je je lichaam zo gestrest hebt dat je over je grens bent heen gegaan. Resultaat? Overgeven. Dit is dus meer een signaal van je lichaam dat je veel te ver bent gegaan. Althans, dat is mijn ervaring. Dat betekent overigens niet per definitie dat de workout te hoog gegrepen is, alleen dat je wellicht de volgende keer een stapje terug moet doen en goed naar je lichaam moet luisteren.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    't hoort er soms bij... overgeven is een signaal dat er iets niet goed is, wat dat dan is kan ik je ook niet vertellen, ben geen arts.. maar ik zou er iig voor zorgen dat het niet te vaak gebeurt...

    sowieso is het niet nodig om keihard te cardio-en om veel en snel af te vallen... :)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat Rene inderdaad zegt, niet als een malle cardio doen om maar af te vallen. En wat ik zo las in een ander topic krijg je maar heel weinig kcal binnen. Let daar dus mee op. ;-)
  • Flap2110
    Flap2110 Berichten: 36 Member
    Opties
    Oei... genant hè? Mij overkomt het ook af en toe, meestal als ik te fanatiek aan het krachttrainen ben geweest of als ik tijdens een duurtraining te lang niet heb gegeten.

    Zoals meerdere mensen hier zeggen, als je moet overgeven is dat te vergelijken met de 'noodrem' van je lichaam. Niet iets om heel erg van te schrikken, tenzij het je echt vaker overkomt, ook tijdens 'normale' trainingen. Misschien is het een idee om tussen de twee workouts door je hart (en de rest) even tot rust te laten komen?

    Groet,

    Flap2110
  • Barbapapadieet
    Barbapapadieet Berichten: 18 Member
    Opties
    Bedankt voor het antwoord allemaal :) Ik zal het wel even wat rustiger aan doen de volgende keer!

    Ik probeer ook niet zozeer keihard te cardioën om extra af te vallen. Ik fietste vroeger altijd op dat tempo en misschien probeer ik iets te snel weer op mijn oude tempo te komen :) Maar ik dacht dat ik het wel aankon na de training meteen op de fiets, niet dus. Het liet mij wel goed inzien dat ik nog een lange weg te gaan heb :)