De app en eten — Dutch (Netherlands)

De app en eten

Opties
triple_n
triple_n Berichten: 1
Beste mensen,

Ik heb een hele hoop research gedaan en kwam toen op myfitnesspall goeie dingen gelezen, de app gedownload en meteen aangemeld. Ik vind dit een geweldige lucratieve manier van mensen helpen met afvallen, mijn complimenten daarvoor

Ik heb vaak moeite met het volhouden van diëten en ga het dus nu op deze manier proberen.

Wat ik wilde vragen is: ik heb vaak gelezen en gehoord dat je 6x per dag moet eten, al lukt mij dit nooit en vind ik dit veel, hoe denken jullie hierover, hoe vaak eten jullie en hoe gaan jullie ermee om?

Ook wilde ik vragen waar op de app je kan zien of je over je VET, Eiwitten etc. heen bent. Ik zie namelijk wel het aantal percentage wat ik behoor te eten maar ik kan niet vinden of ik deze nou heb overschreden of niet.

Ik kijk uit naar jullie antwoorden.

Groet

Reacties

  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    In de app kan je vet, eiwitten etc zien onder het kopje voeding (gok dat het zo heet, mijn telefoon staat in het Duits, bij mij heet het in ieder geval Ernährung), daar vind je dan een taartdiagram. Dat gezegd hebbende, de hoeveelheid vet, koolhydraten etc is is niet bij ieder product goed ingevuld, dus klopt soms weinig. Als je rechtsboven kijkt in de app (als je het taartdiagram voor je hebt) zie je ook een paar streepjes, daar kan je het volledige overzicht van alle voedingsstoffen.

    En betreft zes keer op een dag eten: ben daar ook niet zo'n fan van. Ontbijt, lunch en avondeten zijn redelijk grote porties bij mij, tussendoor houd ik het vaak op fruit (ik ben vaak onderweg en je stopt net even iets makkelijker een banaan of een appel in je tas). Dan zit je wel aan de zes keer eten op een dag maar niet op zes maaltijden. Kijk gewoon wat jou het beste werkt.

    Heel veel succes en onthoud: bij een keer mis gaan is niks verloren, gewoon de draad weer oppakken ipv bij de pakken neer te gaan zitten.
  • anneliespennings
    anneliespennings Berichten: 4 Member
    Opties
    Hoi, ik ben nu een goede maand bezig om wat gewicht te verliezen en mij heeft het boek 100% zonder suiker in 30 dagen en het boek 5:2 het vastendieet enorm geholpen. Hier lees je waarom je vaak toch weer trek krijgt en leer jij je energiebalans gelijkmatig te houden, oftewel je suikerspiegel. Vandaag heb ik een vasten dag en ik heb tot 3 uur niks gegeten. Ondanks dat ik een drukke, intensieve baan heb. Ik heb me totaal niet flauw gevoeld. Ik moet er wel bij vermelden dat ik eerst ben begonnen met het minderen van alle toegevoegde suikers waardoor ik al veel minder last heb van die schommelingen. Nu is een dagje vasten een makkie. Je mag op zo'n dag niet meer dan 500 kcal gebruiken. Dit lukt mij eigenlijk niet helemaal maar veel meer dan 600 kom ik niet aan. Het proberen waard want het lukte mij al jaren niet om af te vallen en nu ben ik 4 weken tijd bijna 4 kilo kwijt.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat ik wilde vragen is: ik heb vaak gelezen en gehoord dat je 6x per dag moet eten, al lukt mij dit nooit en vind ik dit veel, hoe denken jullie hierover, hoe vaak eten jullie en hoe gaan jullie ermee om?

    Er bestaan verschillende meningen over hoe je op een dag dient te eten. In begin kan het fijn zijn als je bijv. om de 2/ 2,5 uur eet zodat je lichaam continue bezig is voedsel te verbranden.

    Maar of je nu 6x op een dag eet of 3x, dit maakt niet uit om af te vallen. Het gaat namelijk om het eeuwenoude feit dat je meer moet verbranden dan je binnen krijgt. Dus kcal in vs kcal out. De een vindt het fijn om regelmatig te eten en om de 2 uur iets te nuttigen (zoals ik), maar dat is simpelweg ook gewenning. De ander vindt het prettiger om 3 grote maaltijden te eten. Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je 6 kleinere maaltijden eet, je ook vaak eerder honger hebt, dan als je 3 flinke eet; als je aan het eind van de dag maar alles binnen hebt gekregen wat je binnen diende te krijgen. Je verbrandt met de ene methode niet meer vet dan de andere.

    Het is denk ik ook persoonlijke voorkeur en waar je lichaam aan gewend is of zich prettig bij voelt.

    Waar heb jij je vetinname op staan? Of anders; wat is je verhouding tussen kh/ei/vet? Omdat je aangeeft hoe je kunt zien of je over je vetinname heen bent?
  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Ik zou luisteren naar je lichaam. Als je 6 keer per dag eten niet ziet zitten of niet gewend bent, begin er dan ook niet aan. Ga op zoek naar een aantal keer eten wat bij je past en je voldoende binnen krijgt. Juist voldoende eten is belangrijk!

    Hoi, ik ben nu een goede maand bezig om wat gewicht te verliezen en mij heeft het boek 100% zonder suiker in 30 dagen en het boek 5:2 het vastendieet enorm geholpen. Hier lees je waarom je vaak toch weer trek krijgt en leer jij je energiebalans gelijkmatig te houden, oftewel je suikerspiegel. Vandaag heb ik een vasten dag en ik heb tot 3 uur niks gegeten. Ondanks dat ik een drukke, intensieve baan heb. Ik heb me totaal niet flauw gevoeld. Ik moet er wel bij vermelden dat ik eerst ben begonnen met het minderen van alle toegevoegde suikers waardoor ik al veel minder last heb van die schommelingen. Nu is een dagje vasten een makkie. Je mag op zo'n dag niet meer dan 500 kcal gebruiken. Dit lukt mij eigenlijk niet helemaal maar veel meer dan 600 kom ik niet aan. Het proberen waard want het lukte mij al jaren niet om af te vallen en nu ben ik 4 weken tijd bijna 4 kilo kwijt.

    Je bloedsuikerspiegel in balans houden kun je op gezonde manier doen, door inderdaad suikers te vermijden en daarnaast zo veel mogelijk complexe koolhydraten te gebruiken. Om de paar uur eten en je bloedsuiker blijft vervolgens heel stabiel.

    Het concept vasten of op dagen slechts 500 kcal gebruiken vind ik een absolute afrader. Natuurlijk ga je afvallen: Je lichaam gaat op de spaarstand, je gaat spieren afbreken, dus de verhouding in je lichaam en balans raakt zoek. Als je na zo'n periode weer gaat eten zoals je voorheen deed en suikers gaat nemen kom je geheid aan en in mijn ervaring veel meer dan je bent afgevallen!! (dus je vetpercentage neemt drastisch toe en je basisverbranding ligt veel lager omdat je minder spiermassa hebt)

    Vasten zou ik dus nooooooit doen!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het concept vasten of op dagen slechts 500 kcal gebruiken vind ik een absolute afrader. Natuurlijk ga je afvallen: Je lichaam gaat op de spaarstand, je gaat spieren afbreken, dus de verhouding in je lichaam en balans raakt zoek.

    Exact; ik ben ook geen voorstander van vasten en al helemaal niet om per dag maar 500kcal tot je te nemen. Je lichaam heeft in de regel een minimum aan kcal nodig om überhaupt 'in leven' te blijven. Als je hieronder gaat zitten, ga je je lichaam afbreken. Dus wat Sun_moon zegt; no **** sherlock dat je afvalt... je neemt véél te weinig kcal tot je en van een negatieve energiebalans (minder tot je nemen en meer verbranden) val je af; daar hoef je niet voor te vasten en op 500kcal leven.

    Sorry als dit wat cru overkomt, maar ik blijf mij verbazen over de bochten waarin men zich wringt om kilo's kwijt te raken en wat voor aparte dingen mensen soms ondernemen of zich wijs laten maken. Het is in de regel zo simpel; minder tot je nemen dan je verbrand. Reken je BMR uit en vermenigvuldig dit met je activiteitenlevel. Dan heb je je onderhoudsniveau. Vervolgens ga je hier MAX 500 onder zitten als je wilt afvallen.
  • Rientje1975
    Rientje1975 Berichten: 58 Member
    Opties
    Voor mij is het ook een goede houvast. Ik een 3 hoofdmaaltijden per dag en probeer minimaal 2 tussendoortjes te nemen in de vorm van bijv. fruit of kwark (evt. met fruit). Ik lunch dan vaak ook wat lichter.
    Succes met afvallen!