kracht training op sportschool.... — Dutch (Netherlands)

kracht training op sportschool....

Opties
Hallo allemaal
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Wij hebben op de sportschool een" rondje krachttraining" noem ik het maar dat zijn apparaten voor de benen, schouders , armen
dat zijn ongeveer 12 apparaten.
Nu kom ik deze nergens tegen in MFP en heel eerlijk weet ik de "professionele naam" ook niet.
Kan ik voor een half uurtje krachttraining iets standaard invoeren?
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschrijf en dat iemand antwoord heeft
Dank jullie wel alvast

Reacties

  • JemigDeP
    JemigDeP Berichten: 1
    Opties
    Als vuistregel kun je nemen dat je ongeveer 200 - 250 calorieen per half uur training verbrandt. Let wel, de minuten pauze tussen de oefeningen door, tellen natuurlijk niet mee.

    Dit hangt natuurlijk ook enorm af van de persoon, de intensiteit van de oefening, de duur van de training, hoeveel 'gewicht' je gebruikt, welke inspanning je levert. Kracht training moet je wel 'voelen'. Als je alleen maar de oefening doet zonder dat het enige moeite kost, heeft het ook weinig zin.
  • wolvinnetje
    wolvinnetje Berichten: 53 Member
    Opties
    Als vuistregel kun je nemen dat je ongeveer 200 - 250 calorieen per half uur training verbrandt. Let wel, de minuten pauze tussen de oefeningen door, tellen natuurlijk niet mee.

    Dit hangt natuurlijk ook enorm af van de persoon, de intensiteit van de oefening, de duur van de training, hoeveel 'gewicht' je gebruikt, welke inspanning je levert. Kracht training moet je wel 'voelen'. Als je alleen maar de oefening doet zonder dat het enige moeite kost, heeft het ook weinig zin.


    dank je wel voor je snelle antwoord
    Ik voel de training wel want als ik bv morgen nu niet ga sporten heb ik vreselijk spierpijn...maar als ik wel ga heb ik er minder last van en tijdens de oefeningen moet ik me echt door de laatste 5 van elke oefening heen slepen.
    Ik zal er voor het gemak dan maar even 200 cal voor tellen dan reken ik me in ieder geval niet rijk:smile:
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Als vuistregel kun je nemen dat je ongeveer 200 - 250 calorieen per half uur training verbrandt. Let wel, de minuten pauze tussen de oefeningen door, tellen natuurlijk niet mee.

    Dit hangt natuurlijk ook enorm af van de persoon, de intensiteit van de oefening, de duur van de training, hoeveel 'gewicht' je gebruikt, welke inspanning je levert. Kracht training moet je wel 'voelen'. Als je alleen maar de oefening doet zonder dat het enige moeite kost, heeft het ook weinig zin.


    dank je wel voor je snelle antwoord
    Ik voel de training wel want als ik bv morgen nu niet ga sporten heb ik vreselijk spierpijn...maar als ik wel ga heb ik er minder last van en tijdens de oefeningen moet ik me echt door de laatste 5 van elke oefening heen slepen.
    Ik zal er voor het gemak dan maar even 200 cal voor tellen dan reken ik me in ieder geval niet rijk:smile:

    Onder "cardio" kan je krachttraining terugvinden. Aan de hand van je gewicht berekent myfitnesspal dan een aantal kcal.

    Nooit 2 dagen achter elkaar dezelfde spiergroepen trainen. Is niet zinvol. Als je hard genoeg traint herstellen je spieren op de rustdagen en heeft je lijf daar ook kcal voor nodig. :)
  • wolvinnetje
    wolvinnetje Berichten: 53 Member
    Opties
    Als vuistregel kun je nemen dat je ongeveer 200 - 250 calorieen per half uur training verbrandt. Let wel, de minuten pauze tussen de oefeningen door, tellen natuurlijk niet mee.

    Dit hangt natuurlijk ook enorm af van de persoon, de intensiteit van de oefening, de duur van de training, hoeveel 'gewicht' je gebruikt, welke inspanning je levert. Kracht training moet je wel 'voelen'. Als je alleen maar de oefening doet zonder dat het enige moeite kost, heeft het ook weinig zin.


    dank je wel voor je snelle antwoord
    Ik voel de training wel want als ik bv morgen nu niet ga sporten heb ik vreselijk spierpijn...maar als ik wel ga heb ik er minder last van en tijdens de oefeningen moet ik me echt door de laatste 5 van elke oefening heen slepen.
    Ik zal er voor het gemak dan maar even 200 cal voor tellen dan reken ik me in ieder geval niet rijk:smile:

    Onder "cardio" kan je krachttraining terugvinden. Aan de hand van je gewicht berekent myfitnesspal dan een aantal kcal.

    Nooit 2 dagen achter elkaar dezelfde spiergroepen trainen. Is niet zinvol. Als je hard genoeg traint herstellen je spieren op de rustdagen en heeft je lijf daar ook kcal voor nodig. :)


    Oh ja ik heb het gevonden dank je wel...

    Klopt hadden ze op de sportschool inderdaad ook gezegd....ik laat er daarom altijd een dag tussen en doe ik de dagen zonder kracht training alleen cardio.
    Nu volhouden dat is een groter propleem:wink: meestal gaat het een week goed en dan verslof ik weer terwijl ik het hartstikke leuk vind en me super voel als ik geweest ben zo raar is dat.