Confronterend, calorieën loggen ;) — Dutch (Netherlands)

Confronterend, calorieën loggen ;)

Opties
Hallo allen! Ik heb net een eerste week gelogd en inderdaad, een geweldige database! Ik zit wel héél erg snel aan mijn 1200 calorieën, zelfs al 'verdien' ik er dagelijks flink meer met fietsen en (hard)lopen. Ik ben m'n zwangerschapskilo's al lang kwijt en heb een OK BMI van 23.5, maar wil sneller lopen, en vijf kilo minder zou helpen. Ook voor m'n knieën, die niet geblesseerd zijn maar dat wel snel kunnen zijn - minder gewicht is minder impact op die knie...
Nu, ik heb deze week écht gezond gedaan en opgelet. Ik geloof ook meer in 'onbeperkt gezond eten' dan 'zo caloriearm mogelijk'. Maar gezonde dingen zoals olijfolie tikken erg snel aan. Ik eet blijkbaar erg vet (22% meer dan 'doel'). Ik zette zonder problemen voorheen 3000Kcal per dag weg, lijkt me nu. ;)
Maar uiteraard moet ik dit een paar maanden geven... Leuk ook jullie te volgen

Reacties

  • stevey16
    stevey16 Berichten: 3
    Opties
    Alle begin is confronteren veronderstel ik :).

    Ik neem nu dagelijks een foto van mezelf om de vooruitgang kunnen op te nemen. En als je die dan nadien even bekijkt, dan verschiet ik toch ook wel van een lichaam waar ik uiteindelijk toch al een jaar mee rondloop en een jaar naar kijk.

    Het is door de zaken in een ander perspectief te zien dat het confronterend wordt. Uitdaging is om net dan die confrontatie aan te gaan.

    Succes!
  • m1ssannthropy
    m1ssannthropy Berichten: 52 Member
    Opties
    1200 kcal is dan het beginpunt, zodra je in beweging bent zal dat aangepast worden naar de hoeveelheid kcal verbrand, zodat je meer eet op de dagen dat je veel verbrand. Maar wel een negatieve balans krijgt om af te kunnen vallen.
    De database qua calorieën verbranden met beweging is zeer genereus, als ik dat vergelijk met de gegevens mijn sporthorloge met hartslagmeter, dan varieert het van 20% tot 50% te hoog in geschat.

    Iedere druppel die je binnen krijgt telt ;) Je kunt de macro's aanpassen, als je minder koolhydraten eet, meer vet en meer eiwitten kun je de percentage's handmatig aanpassen naar wat bij jou geld.

    Succes :)

    Ik gebruik een olijfolie spray, dat scheelt in de hoeveelheid die gebruikt.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik geloof ook meer in 'onbeperkt gezond eten' dan 'zo caloriearm mogelijk'.

    Voor afvallen zal dit 'geloof' je niet helpen. Als je wilt afvallen gaat het principe van kcal in vs. kcal out op en zul je calorieën moeten tellen en een negatieve energiebalans moeten creëren. Maar ik lees dat je 1200kcal tot je neemt? dan zit je volgens mij met je negatieve energiebalans wel goed, wat dat is best weinig ;-)

    Ook ik gebruik een 0kcal spray... superhandig :-)
  • m1ssannthropy
    m1ssannthropy Berichten: 52 Member
    Opties
    Wat is dat voor spray itzhanne82? :D
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    PAM :-) Kun je kopen, verschillende versies, bij Body & Fitshop
  • Flap2110
    Flap2110 Berichten: 36 Member
    Opties
    Hoi Fennabee,

    pijnlijk hè, zo'n eerste confrontatie met de calorieën die je zoal nuttigt?

    Gelukkig sport je zo te zien al vrij veel, dat geeft wel wat meer ruimte qua voeding. Zolang je inderdaad, zoals Itzhanne zegt, wel zorgt dat je meer calorieën verbrandt dan je tot je neemt.

    Ook ik heb in het begin de nodige moeite gehad om echt rond die 1200 á 1300 uit te komen. Niet dat ik ongezond eet, maar sommige dingen hakken er toch in wat de calorieën betreft. In mijn ervaring kom je een heel eind als je even let op de volgende dingen:
    - Olie / boter / vet om in te bakken: 1 of 2 eetlepels zijn meer dan genoeg.
    - Dressing of saus: heel calorierijk en veel vet, zo vertelt mij de app. Ik houd me bij het zelf koken inmiddels nauwkeurig aan de hoeveelheden in het recept. Ook gebruik ik klein uitgevallen theelepels / eetlepels als maat :-)
    - Ik heb mijn nogal hoge rundvlees-intake verminderd en ben overgegaan op meer kip en ook veel meer vis. Vegetarische maaltijden bevatten meestal een stuk minder calorieën dan maaltijden met vlees (althans, als ik mijn vega-recepten vergelijk met de vleeshoudende scheelt dat echt behoorlijk), dus een paar keer per week vego eten kan ook echt helpen...
    - Zetmeelrijk eten ben ik op niet-sportdagen ook extra voorzichtig mee omdat ook dat hoog zit in de calorieën.

    Succes!

    Groet,

    Flap2110
  • m1ssannthropy
    m1ssannthropy Berichten: 52 Member
    Opties
    PAM :-) Kun je kopen, verschillende versies, bij Body & Fitshop

    Dank je :D