Insanity — Dutch (Netherlands)

Insanity

Opties
Nog mensen die Insanity bezig zijn?
Ik ben vandaag aan dag 3!

Reacties

  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Cool!!! Ik heb zelf de DvD's niet, maar ken wel mensen die het doen met de DVD's. Ik doe zelf HIIT vergelijkbaar maximaal interval training, sinds ik dat ben gaan doen, naast cardio en vee krachttraining ga ik als een speer :-) Ik vind de insanity-DVD's duur! :(

    Voor mensen die lang niet hebben gesport is insanity wel een stap te ver, je krijgt geheid blessures. Hoe is jouw sportachtergrond?

    Heel veel succes met de dagen, hou je ons op de hoogte?
  • lieselcl
    lieselcl Berichten: 2
    Opties
    Hoi!

    Van jouw training nog niet gehoord eigenlijk.
    Ik was altijd al sportief maar de laatste tijd niet meer... buiten wat joggen en zwemmen om.

    dus zeker wel pittig! Met de nodige stijfheid enz...

    Hopelijk levert het wat op!
  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Stoer hoor!

    HIIT is High Impact Interval Training. Dit is er een voorbeeld van:https://beinspiredfitness.com/blog/workouts/hiit-workout/ dan doe je dit x3 of x6 net hoeveel tijd je nog hebt, of je combineert het met cardio/hardlopen/zwemmen etc.

    Het principe doe ik ook met hardlopen (of op de crosstrainer). 30 seconden vol gaan, 10 seconden wandelen & repeat :-)

    P90 en T25 vind ik ook wel interessant, dat komt ook bij de Insanityclub vandaan.
  • wolvinnetje
    wolvinnetje Berichten: 53 Member
    Opties
    Heb em op de laptop maar moet er nog aan beginnen...zag er zo heftig uit dat ik al dood bleef met er naar kijken:-)
    Ben nu pas weer een week aan het fitnessen ( cardio en kracht) hahahahaha en als me hart weer wat kan hebben behalve luieren op de bank ga ik me er aan wagen.
    Ook die T25 heb ik misschien dat ik daar eerst mee ga beginnen

    Ik hou jullie op de hoogte
  • m1ssannthropy
    m1ssannthropy Berichten: 52 Member
    Opties
    Naar aanleiding van deze topic ben ik eens gaan kijken naar Insanity, P90X en Focus T25 (op Youtube hebben ze hele handige vergelijkingen gemaakt). Insanity ga ik niet trekken met mijn klachten, P90X is vragen om blessures/overbelasting en Focus T25 lijkt me ook heftig, haha. De Focus T25 lijkt me wel een uitdaging, in september loopt mijn 6 weken schema af, wellicht dat ik het aandurf. Ik las over een verplichte stretch zondag ook. Mochten jullie er al mee beginnen in de tussentijd dan ben ik zeer benieuwd naar de bevindingen :)
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Ik heb, nu al enige tijd geleden, de hele eerste maand en een aantal weken van de herstelweek gedaan. Zwaar programma maar je conditie gaat er zoveel en zo snel van vooruit.
    Heb de tweede maand niet meer gedaan omdat ik het te saai vond worden en ook omdat mijn rechter pols overbelast begon te raken van al het opdrukken. Kreeg halverwege de eerste maand ook last van een overbelaste knie (door al het gespring), maar dat was makkelijk op te lossen met een kniebandage ;)
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    't is al gezegd, maar Insanity is niet voor mensen die weinig sportief zijn of erg aan de zware kant.

    low-impact cardio! die conditie komt vanzelf met dat je minder zwaar bent en dan kan je vanzelf gekkere dingen gaan doen! :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik wil dit nog steeds gaan doen, maar begin eerst maar met 30DS alle levels, dan Insanity, en tegen die tijd zou ik hopelijk een pull up moeten kunnen doen zodat ik ook PX90 kan doen
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    't is al gezegd, maar Insanity is niet voor mensen die weinig sportief zijn of erg aan de zware kant.

    low-impact cardio! die conditie komt vanzelf met dat je minder zwaar bent en dan kan je vanzelf gekkere dingen gaan doen! :)

    Helemaal mee eens ;)
  • Charlotte923
    Charlotte923 Berichten: 3 Member
    Opties
    Heb vorige week Insanity afgerond! Ik merk zeker wel wat verschil aan m'n lijf, maar zo goed als die mensen op scherm zie ik er helaas nog niet uit : / Ik denk dat ik volgende week nog een keer het programma ga volgen!
    Voordelen:
    Je kan het thuis doen! Vind het zelf vervelend om druipend van het zweet en met een rood hoofd een bekende tegen te komen in de sportschool ;)

    Nadelen:
    Je moet echt iedere dag tijd ervoor vrij maken, en dat duurt altijd langer dan slechts het programma volgen (douchen, aankleden, make-up opnieuw doen..) Daarbij duren de workouts van maand 2 ook langer dan die van maand 1.

    Maar het feit dat ik nu meer kan eten en soms een spier zie die ik nog nooit eerder heb gezien gaf genoeg motivatie om ermee door te gaan, hopelijk ook genoeg om het de hele tweede ronde vol te houden :)
  • CaitlynMFS
    CaitlynMFS Berichten: 2
    Opties
    Had ik gedownload maar na 1 reeks had ik al last van mijn gewrichten, dus
    ik ga nu eerst opbouwen en dan zien
    Veel te pijnlijk anders,
    wel leuk dat het lukt bij jou
    Succes!
    xx