Mijn beslissing staat vast. — Dutch (Netherlands)

Mijn beslissing staat vast.

Opties
Hallo mensen, ik ben Patrick, 46 lentes en ik woon in Aarschot. Ik heb besloten dat 96,7 kg veel te ferm is voor zo een knappe vent als ik ;) en ben sinds 1 augustus begonnen met sporten en gezond te eten.
Momenteel zijn er 2 kg af en hoop zo rustig verder te sporten en gezond te eten.

Reacties

  • m1ssannthropy
    m1ssannthropy Berichten: 52 Member
    Opties
    Welkom Patrick :)
    Wat voor sport(en) doe je? Veel plezier hier :D
  • Jottem
    Jottem Berichten: 31 Member
    Opties
    :smile:
  • louiseladybug08
    louiseladybug08 Berichten: 40 Member
    Opties
    Véél succes!
  • trikke46
    trikke46 Berichten: 4
    Opties
    Welkom Patrick :)
    Wat voor sport(en) doe je? Veel plezier hier :D

    Dankuwel :)
    Wel, ik ben 6 lessen terug begonnen met de "start to run" app van Evy, ik rij zoveel ik kan met de fiets naar het werk (36km/dag)..;en dan nog een paar fitness oefeningen zoals sit-ups, push-ups en beenspieroefeningen. Die fitnessoefeningen geoefend ik thuis met behulp van een app.
  • rapmusic69
    rapmusic69 Berichten: 31
    Opties
    Veel succes Patrick!

    Overweeg eventueel om na een tijdje wat krachttraining te doen ipv enkel cardio en lichaamsgewichtoefeningen, zo kun je het gewicht eraf houden eens je je doel bereikt hebt.
  • trikke46
    trikke46 Berichten: 4
    Opties
    Ik ben van plan om te zakken tot 78/80 kg en dan is dat mss een goed idee.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Ik ben van plan om te zakken tot 78/80 kg en dan is dat mss een goed idee.

    ik zou nu beginnen.

    het voordeel van cardio is dat het vet er snel af gaat. het nadeel is, dat , zodra je stopt en geen goed dieet volgt, je gelijk geen calorisch tekort meer hebt en vrijwel direct weer aankomt.

    zoek vooral iets dat je vol kan houden. dat fietsen naar je werk in combinatie met een goed dieet zou er al voor moeten zorgen dat je op gewicht blijft en zelfs afvalt. maar als het straks 2 weken sneeuwt en je met het OV of de auto gaat, moet je natuurlijk niet weer een kg per week aankomen ;)

    welkom en succes!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mensen vergissen nog steeds in het doen van krachttraining en welk effect dat heeft. Als je (blijvend) wilt afvallen, ga voorál krachttraining naast je cardio doen. Door krachttraining bouw je uiteraard spiermassa op en meer spiermassa is weer gelijk aan een hogere verbranding (in rust).
  • rapmusic69
    rapmusic69 Berichten: 31
    Opties
    Blij om dit eens van een vrouw te horen! De mythe dat wat krachttraining je in een androgyne bodybuilder gaat veranderen is jammer genoeg nog altijd springlevend...
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Blij om dit eens van een vrouw te horen! De mythe dat wat krachttraining je in een androgyne bodybuilder gaat veranderen is jammer genoeg nog altijd springlevend...

    ik vraag altijd waar ze hun anabole steroiden kopen als er weer eens een opmerking komt: " als ik ga gewichtheffen word ik zo vierkant" ..

    alsof je na 2 uur sporten ineens 20 kg spiermassa aangezet hebt... :-/
  • trikke46
    trikke46 Berichten: 4
    Opties
    Bedankt alvast voor alle tips/info. In't weekend eens op zoek naar en fitness in de buurt en mijn oor eens te luisteren leggen.
  • detweeling
    detweeling Berichten: 4
    Opties
    Veel succes!!:smile:
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Blij om dit eens van een vrouw te horen! De mythe dat wat krachttraining je in een androgyne bodybuilder gaat veranderen is jammer genoeg nog altijd springlevend...

    :-) Ik vind het heerlijk om met zwaar gewicht te zeulen. Het is jammer dat menig vrouw nog stééds denkt kneiters breed te worden wanneer men ook maar iets aan krachttraining doet. Tevens ben ik ervan overtuigd dat de meeste nog te licht trainen; een lichaam kan veel meer aan dan men denkt. Ik prefereer echt meer een mooi afgetraind lichaam, dan zo'n dun stokkie met maatje 34...