kcal Waardes van gewicht en sporten — Dutch (Netherlands)

kcal Waardes van gewicht en sporten

Opties
Hallo,

Ik heb de app op mijn samsung andriod telefoon en ben er heel erg blij mee!
Ik ben nu een week bezig en 1 kilo afgevallen. Netjes ingevuld op de app, maar wat hij vervolgens laat zien in het bericht en grafiek is dat ik 1.139,5 afgevallen ben. Dus is natuurlijk helemaal oke.

Ook als ik ga sporten en bijv. bij joggen 60 min invul krijg ik echt een enorm getal 7805. Vervolgens moet ik het zelf gokken wat ik heb verbrand. Ben daarvoor nu mijn hartslag meter gaan gebruiken.

Er zitten nog een paar foutjes in de app. Zoeken naar sporten gaat ook slecht. Hardlopen bijv. is niet te vinden via de zoekfunctie.
Echter wel weer in de lijst terug te vinden.

De kracht training berekend hij niet mee bij de kcal.
Hoop dat ik kan bijdrage aan het verbeteren van deze geweldige app!!

Met vriendelijke groet,

Edgar Springveld

Reacties

  • heyprince
    heyprince Berichten: 1
    Opties
    Hi Edgar,

    ik heb gemerkt dat het soms helpt om een engelse zoek term in te voeren. als je bv walking doet komt er wel vanalles ( in het nederlands) uit. Gek genoeg.

    success.

    gr jacco
  • FilibeirNR1
    FilibeirNR1 Berichten: 2 Member
    Opties
    Hallo,

    Als je n samsung s4 hebt of een degelijke andere androidfoon zou ik je zeker runkeeper (de app) aanraden, deze berekent op basis van je gewicht en prestatie (loop je hard of minder hard) hoeveel calorieën je exact verbruikt (mocht je dit gaan koppelen aan een hartslagmeter wordt het helemaal perfect).

    Runkeeper synchroniseert echt goed met fitnesspal en trekt de verbrande kcal er mooi af! Alleen met krachttraining heb ik ook problemen, dit wordt "zero" in rekening gebracht :(

    Succes!
  • majette90
    majette90 Berichten: 11
    Opties
    Ik had ook graag gezien dat je voor krachttraining makkelijker meerdere sets van een oefening met verschillend gewicht en een verschillend aantal herhalingen kon invoeren. Nu moet ik nog elke set apart invoeren.
  • RubyMcRaven
    RubyMcRaven Berichten: 2
    Opties
    Ik zou graag willen weten hoeveel ik verbrand tijdens een handbal training, iemand daar kennis over? Ben 54 kg en ben 1.60 lang en 18 jaar oud. Tijdens handbal is 10%/20% van de training zwaar waar vele rode joofden bij komen kijken en de rest vand de training ia wel gwn te doen
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    krachttraining kun je ook terug vinden bij Cardiovasculair met de naam Krachttraining (gewichtheffen, gewichttraining) dan vul je het aantal minuten in dat je bezig bent geweest met de kracht training en dan laat hij zien hoeveel kcal je verbrand hebt
  • Phinemien
    Phinemien Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik mis ook de crosstrainer bij de cadriotrainingen.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Welke tool je ook gebruikt het blijft een benadering. Het meest dichtbij komt misschien nog als je werkt met een hartslagmeter. Ik gebruik een Samsung gear...... Zal heus wel een goede richtlijn zijn maar hij telt ook door als ik tussen sets in met de trainer klets of een medesporter.
    Je calorieën die je dus denkt te verbranden met een training nooit gebruiken om je calorie inname aan te passen.
    Reken je TDEE uit en stel daar je dieet op af als je wilt afvallen/stabiel blijven/aankomen.
    Grappig om bij te houden maar verder heeft het niet veel waarde tenzij je gaat werken en trainen op basis van hartslag dan werk je ergens naartoe.