Streefgewicht voor kracht training — Dutch (Netherlands)

Streefgewicht voor kracht training

Opties
Ben momenteel aan het afvallen, en daarna van plan om te beginnen met krachtraining.
Welk gewicht is een goede startpunt voor iemand van 1.77? (momenteel 89)

Was van plan om beide tegelijk te doen, maar dat wordt te ingewikkeld denk ik qua voeding.

Reacties

  • LeeJonKaa
    LeeJonKaa Berichten: 11 Member
    Opties
    Ikzelf ben ook met een soorgelijk programma bezig. Ik ben 1,84 lang en woog aan het begin van mijn programma 85 kilo. Inmiddels ben ik door goed op mijn voeding te letten (negatieve energiebalans) en gericht te sporten ruim 2 kilo afgevallen. Op dit moment is mijn vet% ruim 18% en dat wil ik terugbrengen tot 12% - 13%. Dat zou dan zo'n 4 kg vet zijn. Met het sporten zal ik ook spiergroei hebben. Gevoelsmatig zal dan aan het einde van dit programma dus ong 81kg - 82kg wegen.

    Daarna wil ik doormiddel van clean bulking toch een 3kg tot 5kg spiermassa gaan opbouwen (in een jaar of 2).

    Jij zal een vergelijkbaar programma moeten gaan volgen. Bij jouw getallen nog even vet% meenemen (koop een huidplooimeter) en je kunt jouw programma uitwerken.

    Rest mij je door te verwijzen naar de fitness-tips.nl. Zeer goede site die alle principes van afvallen, spiermassa opbouwen en krachttraining heel inzichtelijk maakt.

    Succes
  • mihalis5
    mihalis5 Berichten: 3
    Opties
    Het lijkt mij inderdaad beter om van een vet % uit te gaan in plaats van een bepaald gewicht.
    Nog 10 kg en dan mijn % bereken.

    Bedankt!
  • mihalis5
    mihalis5 Berichten: 3
    Opties
    Percentage is trouwens 26%
  • Kuusjuh
    Kuusjuh Berichten: 40 Member
    Opties
    Je start gewicht voor krachttraining maakt helemaal niets uit. Ik ben sinds april aan het afvallen en volg daarbij de Venus Index workouts. Dat is dus krachttraining. Ben begonnen op 120.5kg en inmiddels 103.8 kilo. Daarnaast eet ik natuurlijk ook beter. Want alleen van krachttraining van je niet af. Het is wel ontzettend goed voor je vorm, postuur etc. Maar je hoeft echt niet te wachten tot je een bepaald gewicht bereikt hebt. Zoveel anders is mijn voeding overigens niet. Ik eet hooguit wat meer eiwit producten op een kracht dag. Zoals bijv. griekse joghurt, kwark, eieren etc. (geen poeders).
  • ecdegroot
    ecdegroot Berichten: 7 Member
    Opties
    Rest mij je door te verwijzen naar de fitness-tips.nl. Zeer goede site die alle principes van afvallen, spiermassa opbouwen en krachttraining heel inzichtelijk maakt.
    @LeeJonKaa, bedankt voor deze website tip.
    Ik ben beginner en kon deze site nog niet, heb meteen wat geleerd (wat ik fout deed was 48 uur rust ipv 72 uur)
    quote van website:
    Zorg ervoor dat je spieren voldoende rust krijgen. Dus niet op maandag een borsttraining en de dinsdag erna weer. Zorg ervoor dat je minimaal 72 uur wacht voor je weer dezelfde spiergroep gaat trainen.