tips om doel te bereiken — Dutch (Netherlands)

tips om doel te bereiken

Opties
Hallo,

Ik ben een meisje vab 18, ben 1m70 en weeg nu 61,2 kg. Ik zou graag teruggaan naar 57 kg. (Ik heb een zandloperfiguur waardoor ik met mijn 61 kg er nogal zwaar uitzie)

Mijn probleem is, ik mag maar 1200 kcal / dag eten, maar meesral zit ik aan een 1400 ....
Hebben jullie soms tips om aan het vooropgestelde calorieëndoel te kunnen voldoen?

( gezonder eten is zeker geen optie, aangezien ik al supergezond eet , ik loop ook 3x per week tussen de 5 à 10 km)

Alvast bedankt!

Reacties

  • silkeschellekens
    silkeschellekens Berichten: 35 Member
    Opties
    Alles wat je sport, mag je extra eten he.
    Dus op de dagen dat jij die kilometers loopt heb je al de compensatie voor die 200 calorieën extra per dag :D
  • majette90
    majette90 Berichten: 11
    Opties
    Ik (24, v) heb vrijwel dezelfde 'statistieken' als jij; 1m69, 60,1kg en ook gezegend met een zandloperfiguur. Ik geloof niet dat je er zwaar uitziet, je hebt een prima gewicht! Ik ben het ook tegengekomen met gegevens invullen op deze site, maar 1200 calorieën is echt wel heel weinig. Persoonlijk ben ik juist hoger gaan zitten, variërend van 1500 kcal tot 1750 kcal. Daarnaast doe ik gemiddeld 4x per week aan krachttraining, waarbij ik een onbekend aantal calorieën verbrand, die ik vervolgens ook niet meereken, waardoor ik wel een (groter) tekort creëer.
    Je wilt maar een paar kilo kwijt, dus ik zou het juist wat rustiger aan doen. Zelf vind ik dat makkelijker vol te houden en dan is ook de kans groter om op je behaalde gewicht te blijven (jojo effect voorkomen).

    Goed dat je supergezond eet en ook nog zoveel hardloopt! Ik zou zeggen, ga JUIST zo door!
  • firgirl404
    firgirl404 Berichten: 4
    Opties
    Bedankt alvast !

    Ik had er vergeten bij te vermelden dat ik nu al ondertussen 6kg kwijt ben, en nu mijn gewicht wat stagneert.
    Daarbij komt ook nog het feit dat ik nu terug thuis woon voor een maand (ben student en normaal zit ik op kot)waardoor ik nu niet meer zelf kan bepalen wat ik eet. Hierdoor wordt het diëten nog iets moeilijker..
  • majette90
    majette90 Berichten: 11
    Opties
    Ik herken wat je zegt, sinds ik het huis uit ben en zelf bepaal wat ik koop en kook is het makkelijker om op je inname te letten.
    Bij mijn ouders at ik vaak onbewust te veel. Help niet je ouders die pannen leeg te eten ;-)

    Misschien zou je wat krachttraining erbij kunnen doen, omdat je hiervan wel strakker in je vel gaat zitten. Afvallen is staat dan op de tweede plaats, gezien spieren zwaarder zijn dat vet. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je direct een vrouwelijke hulk wordt, dat is vrijwel onmogelijk als vrouw zijnde..
  • jvdd1970
    jvdd1970 Berichten: 1
    Opties
    Probeer door de dag heen ' lekker' te blijven bewegen.
    Ik draag sinds kort een stappen teller en ben me kapot geschrokken.
    Doe zittend werk en verbruik standaard bijna geen calorieën.
    Door nu regelmatig te wandelen tijdens de lunch extra een trapje te nemen of mijn auto wat verder weg te parkeren, kan ik mijn calorieën eenvoudig verdriedubbelen. Dit maakt het wat eenvoudiger om ' normaal' te eten.
    Want inderdaad 1200 cal is erg weinig.
  • patriciamanuel
    Opties
    echt vreemd
    ik ben ook 1.70 m maar mag per dag 1600 caloriën. mag ik er meer omdat ik ouder ben? bijna 43, of omdat ik 150 kilo weeg en er nog een heleboel af moet?
    ik beweeg gemiddeld, sport nog niet want dat lukt nog niet echt heb slijtage in mijn gewrichten en doen dan vreselijk pijn.
    wandel wel gewoon en dat soort dingen maar niet overdreven dus.
    Vind het aantal caloriën dan maar een raar principe.]hoe berekenen ze dat dan?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het aantal kcal heeft te maken met je gegevens (leeftijd, gewicht, lengte, activiteitsniveau etc.). Zo kan het inderdaad zijn dat jij meer 'mag' eten dan een ander. Zo heb ik bijvoorbeeld een vriendin van mij die jonger is dan ik, even lang is, maar een kleine 10kg zwaarder (ik weeg 66 met 178cm, zij 75). Zij is bezig af te vallen. Toch mag zij meer eten dan ik. Ik denk dat zij meer nodig heeft, omdat ze zwaarder is (haar lichaam moet harder werken om bijvoorbeeld een trap op te lopen... ik noem maar een voorbeeld). Dus hoe ik het dan bekijk is dat mijn minder zware lichaam minder nodig heeft, qua voeding, om 'in leven' te blijven en te functioneren, dan dat van haar.