Mijn verhaal in het kort — Dutch (Netherlands)

Mijn verhaal in het kort

ann__91
ann__91 Berichten: 2 Member
Hallo allemaal,

Ik ben een meid van 23 en altijd al in gevecht geweest met mijn gewicht. Van het ene uiterste tot het andere uiterste. Vanaf begin van het jaar heb ik de stap gezet om aan mezelf te werken. Ik heb Ehlers Danlos (een bindweefsel aandoening), clusterhoofdpijn en onderzoeken lopen voor het uitvallen van mijn benen. Met dit mooie mankementen lijstje kan je je misschien wel voorstellen dat sporten een hele uitdaging is. Ik heb tot januari altijd op hoog niveau gezwommen inclusief de nodige krachttraining, tijdens een wedstrijd ging er iets niet helemaal lekker in mijn keerpunt en trapte ik mijn enkel uit de kom. Sinds die tijd ben ik niet meer in het zwembad geweest. Ook sta ik nog op de wachtlijst voor een meniscus operatie. Lopen zit er voor mij eigenlijk niet meer in. Mijn rolstoel aanvraag loopt al vanaf april en doe alles op m'n kont haha. Ik kan je vertellen, met maatje walvis de trap op en af moeten op je kont is een hele opgave.
In januari startte ik met een gewicht van 102 kilo. Tijd voor verandering dus! Inmiddels schommel ik tussen de 91 en 93 (die vreetbui neigingen van de medicijnen helpen niet echt). Hoe probeer ik het nu te doen? Vooral heel goed letten op wat ik eet maar ook genieten. Met een vergrootte kans op een maagverlamming heb ik besloten om te genieten van lekkere dingen op een verantwoorde manier. Dit gaat super goed met myfitnesspal! Het sporten... ik probeer vooral te doen wat ik kan. We hebben wat kracht apparaten thuis en daar doe ik zo'n 2 a 3 keer in de week wat upper body training.

Dus heb je tips voor sporten die je kan doen zonder beenfunctie en niet te zwaar zijn voor je armen, laat het me weten! En heb je jummie recepten die mooi in de plaats kunnen van de ongezondere dingen, laat het me ook weten!

Reacties

  • wolvinnetje
    wolvinnetje Berichten: 53 Member
    Hoi Ann, wat een verhaal zeg er is je ook niks bespaard gebleven in je jonge leven.
    Heel goed dat je draad toch probeert op te pakken en je van de overtollige kilo's af wil.
    Ik wens je heel veel succes en sterkte en hoop dat je je doelen bereikt.

    Wat betreft recepten heb ik misschien wel een leuke tip kijk eens op http://carta.verbi.nl dat is een gratis recepten progamma dit installeer je en daarna kun je bij "kookboekjes" de recepten downloaden.
  • Mari82elle
    Mari82elle Berichten: 5 Member
    Wat dapper van je dat je toch niet laat kennen en de strijd aangaat met je gewicht, ondanks alle tegenslagen in je leven.

    Heel veel succes met het behalen van je doelen!
  • m1ssannthropy
    m1ssannthropy Berichten: 52 Member
    Welkom! Ik heb zelf hypermobiliteit en twee soorten migraine (oog en hoofd) dus ik kan me er wat bij voorstellen. Als Engels geen probleem is dan kun je op Sparkpeople ook veel recepten en handige informatie en tips vinden.