slechte dag — Dutch (Netherlands)

slechte dag

Opties
Twee dagen ging ik redelijk goed.
Schreef alles op en woog de dingen af.
Maar vandaag was ik gewoon vergeten dat ik aan het lijnen was.
Het was niet bij te houden wat ik heb gegeten.
Patat worstenbroodjjes chinees!! Echt erg.
Kinderfeestje.
Hebben jullie dat ook soms, dat je gewoon echt niet doorhebt wat je allemaal aan het eten bent en later pas doorhebt sat je eigenlijk van plan was om gezond te eten?

Reacties

  • shreddedchris
    shreddedchris Berichten: 13 Member
    Opties
    Helemaal in het begin had ik dat ook, maar zodra het in je systeem zit kan je het bijna niet meer vergeten... Ik hou nu al ongeveer 3 jaar m'n eten bij en ik ben nu op een punt dat ik zelfs al dagen vooruit plan voor zover dat kan. Tuurlijk zijn er altijd 'onvoorspelbare' dagen, maar als het eenmaal gewoonte is dan weet je niet beter.
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Het vergeten is normaal in het begin. Het is wel belangrijk om dat gewoon te erkennen en weer door te gaan, Alle begin is moeilijk ook bij MFP en ook loggen moet een gewoonte worden. Om een neiuwe gewoonte te laten inslijten is over het algemeen een week of 3 nodig voor dat het iets is wat er gewoon bij hoort.
    Succes met weer verder gaan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Nee, dat heb ik niet meer. Ik weet exact wat ik achterover gooi, ook als ik een cheatdag heb. Het aantal kcal ken ik dan ongeveer globaal. Maar soms houd ik het op zo'n dag ook gewoon niet bij, omdat je ook moet durven om los te laten. En zoals Chris al zegt, het is een gewoonte geworden; ik weet niet beter. Ik plan alle maaltijden en houd mij aan mijn macros en probeer zoveel mogelijk rekening te houden met het onvoorspelbare. Maar dit kan dus niet altijd.
  • brittbucks
    brittbucks Berichten: 3
    Opties
    De eersten dagen/ weken is het een goed idee om je eten te plannen. Dan kun je precies pas boodschapjes doen zodat je jezelf ook niet kunt verliezen in die grote zak chips die daar 'toevallig' nog in de kast ligt. Dit geeft ook de mogelijkheid om je vetpercentages en suikerinnamen goed te controleren, zodat je daar zeker niet overgaat. Zodra je een paar dagen goed hebt kunnen volhouden, zit je wel in het ritme en zal het makkelijker gaan. Natuurlijk zul je nooit alles exact kunnen bijhouden... (zodra je een beetje geoefend hebt met het inschatten gaat dat wat vlotter) die ene enkele schransdag is ook echt het einde van de wereld niet hoor! Blijvend resultaat komt toch pas op langere termijn :) Dus mijn tip: probeer eerst een paar weken in het ritme te komen en ga niet al te veel minder eten (dan hou je het nooit vol)