Doel onverzadigde vetten — Dutch (Netherlands)

Doel onverzadigde vetten

Opties
Dag allemaal,

Ik ben net begonnen met het gebruiken van de myfitnesspal app en het is me opgevallen dat bij 'voedingsgegevens' ik 0 g onverzadigde vetten als doel heb. Daarentegen heb ik 22g als doel voor de verzadigde vetten en 65 g voor totaal vetten.
Hierdoor geeft de app aan dat ik teveel onverzadigde vetten zou eten. Moet ik dit gewoon negeren of moet ik het zelf aanpassen en zo ja met welke waardes voor meervoudige en enkelvoudige vetten?

Alvast bedankt!

Reacties

  • shreddedchris
    shreddedchris Berichten: 13 Member
    Opties
    Ten eerste welkom!

    Ik zou het lekker negeren en ik ga je gelijk de volgende tip geven... of eerder een waarschuwing. Wat ik tegenwoordig heel veel zie is dat mensen zich zorgen maken over details en de belangrijkste (basis) dingen compleet negeren.

    Dus je doel is 65 gram vet, waarvan 22 gram verzadigde vetten... allemaal leuk en aardig maar ga niet pietjeprecies 22 gram verzadigde vetten proberen te eten op een dag, want dit gaat je toch niet lukken.

    En ook al lukt je dit wel zal ik je gelijk een geheimpje verklappen... het is absoluut niet relevant of je dat exacte getal wel of niet haalt. Probeer gewoon die 65 gram te halen en of je dat nou met 15, 22 of 30 gram verzadigde vetten doet is minder relevant dan je in eerste instantie zou denken.
  • ecdegroot
    ecdegroot Berichten: 7 Member
    Opties
    Dag allemaal,

    Ik ben net begonnen met het gebruiken van de myfitnesspal app en het is me opgevallen dat bij 'voedingsgegevens' ik 0 g onverzadigde vetten als doel heb. Daarentegen heb ik 22g als doel voor de verzadigde vetten en 65 g voor totaal vetten.
    Hierdoor geeft de app aan dat ik teveel onverzadigde vetten zou eten. Moet ik dit gewoon negeren of moet ik het zelf aanpassen en zo ja met welke waardes voor meervoudige en enkelvoudige vetten?

    Alvast bedankt!

    Bij mij gebeurt hetzelfde (via de website) daarom houd ik alleen het totaal aan vet in de gaten. Dat ik beter noten dan patat kan eten voor mijn vet inname is me wel duidelijk.

    Ik vind het gek genoeg moeilijk om aan dit vet totaal te komen, ik zit er altijd met de helft onder, zeg 30 gram ipv 60 gram/dag. Als ik meer eet om mijn vet hoeveelheid omhoog te krijgen komen andere waarden zoals calorieën of koolhydraten weer in de knoei.

    Daarom vraag ik me af of ik dit vet te kort kan verhelpen door bv pure olijf olie te nuttigen, lekker zou zo een slok niet zijn maar kan het kwaad om dit een langere tijd vol te houden?

    Experts, graag uw mening, bvd,
    Eric