Kcl sporten niet af trekken van dag totaal?
Emytje
Hoi,
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat de kcl die je verbrandt hebt met sporten af worden getrokken van
je totaal wat je gegeten hebt die dag....
Kan je dat uitzetten oid.?
Verder is de app top ????
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat de kcl die je verbrandt hebt met sporten af worden getrokken van
je totaal wat je gegeten hebt die dag....
Kan je dat uitzetten oid.?
Verder is de app top ????
0
Reacties
-
Waarom zou je dat willen? In de app blijft ook zichtbaar wat je aan kcal hebt gegeten en wat je dan netto overhoudt als je extra kcal hebt verbrand. Als je dat alsnog niet zichtbaar wil hebben, dan zou ik simpelweg geen verbrandde kcal invullen.0
-
? ik vind het net wel top dat ik die kcal erbij mag eten (en zo moet t ook)
1 anders zou ik serieus moeten schrappen in mijn voeding....
2 als je voor bvb 1000kcal gesport hebt, en je eet dit niet bij, ga je toch een serieus tekort hebben,
en kan je lichaam in spaarstand gaan, en gaat averechts werken....
als je je BMR goed inschat als basislijn, en daar paar honderd onder zit....is er geen probleem over weken/maanden....
crashen tegen 4kg/week is niet gezond...
en je ziet toch je netto kcal altijd....?
grtjs0 -
Als je je BMR weet en daarbij rekening houdt met je activiteitslevel kun je zo je onderhoud uitrekenen (dus incl. sport eigenlijk). Ik zit bijvoorbeeld op ongeveer 2250 als onderhoud. Als ik dat zou eten zou ik in theorie niet aankomen en niet afvallen. Ga ik daar 500 kcal onder zitten, dan val ik uiteraard af. In mijn geval hoef ik dus niets bij te eten, omdat mijn activiteitslevel daarin al is meegenomen (in die 2250 als onderhoud). Ik eet door de week sowieso 'maar' 1700 kcal en in het weekeind op onderhoud. Ik val nu niet echt meer af (ik zou graag nog wat vet verliezen), maar ik denk dat mijn lichaam simpelweg op 66kg wil blijven en om nog lager te gaan dit heel moeilijk is om vast te houden.
Dus 2 opties:
1. je houdt je gemiddeld aantal kcal bij (zonder activiteitslevel) en je eet je verbrandde kcal bij afgestemd op je doel.
2. je neemt je activiteitslevel mee in het aantal kcal afgestemd op je doel en eet niets bij, omdat deze 'extra' kcal al mee zijn genomen0 -
Ik heb zelf in het begin ook problemen gehad om nu precies te begrijpen wat het principe van MFP is en waarom de kcal inzake sporten afgetrokken worden van de kcal die je met voeding hebt binnen gekregen.
Ik ben het met de vorige antwoorden eens: in feite zijn de met sporten 'verdiende' kcal een soort bonus waardoor je meer kan eten. Of zelfs meer moet eten, zoals pospit zegt, als je tekort te groot is teer je in op je energieniveau en houd je op de lange duur het sporten niet vol.
Ik probeer hier nog kort de theorie uit te leggen hoe het netto kcal werkt: achter de formule die MFP gebruikt om jouw doel kcal te berekenen zit de zgn Harris-Benedict formule. Deze berekent obv lengte, gewicht en lengte je basaal metabolisme (kcal in rust) met daarbij obv activiteitenniveau een factor. Die factor heb je feitelijk zelf bepaald door het invullen inactief, licht actief, actief, heel actief. Hoe hoger de dagelijkse gemiddelde activiteit, hoe hoger de factor.
De activiteiten(factor) moet je dus invullen waarbij je geen rekening houdt met je sportactiviteiten. Zou je die namelijk meenemen in jouw activiteiten(factor) dan is jouw opmerking terecht en zouden de kcal uit sportactiviteiten niet afgetrokken mogen worden. Dus invullen exclusief de sprotactiviteiten, sportactiviteiten zien als bonus en op dagen dat je niet sport niet over je doel kcal heen gaan. Dit laatste is natuurlijk weer afhankelijk van of je afvallen, op gewicht blijven of wilt aankomen.
Groet en succes0 -
En als alternatief heb je natuurlijk altijd nog de TDEE-20% methode waarbij je je beweging verrekent in je dagelijkse hoeveelheid kcals. Zie topic: http://www.myfitnesspal.com/topics/show/974889-in-place-of-a-road-map-short-n-sweet
Je moet dan wel afstappen van de automatische berekeningen van MFP maar als je deze methode gebruikt hoef je je beweging niet meer terug te eten.0 -
Klopt. Dat is het alternatief. Maar toch even: als iemand dus het kcal verbruik bij sporten registreert (en dus ziet dat afgetrokken worden van de via eten binnengekregen kcal) dan moet je MFP gebruiken op de zoals eerder beschreven wijze.0
-
nou persoonlijk kan ik zeggen dat ik voor me onderhoud 3600kcal +- nodig heb per dag, ik ben nu aan het cutten en eet 2600kcal per dag.
1x per week heb ik een refeed dag, en zit ik rond de 6000 kcal.
kan zeggen dat dit prima werkt voor mij --> http://www.jefit.com/191195
oudere progressie --> http://www.jefit.com/photo/?id=106003&a=62260
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 854 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten