HALLO met infraligne uit België — Dutch (Netherlands)

HALLO met infraligne uit België

Opties
Hallo,

Ik ben Daisy uit België, ik ben 38 jaar. Ik was van december vorig jaar tot augustus dit jaar 10 kg aangekomen.
Ik dacht dat ik goed bezig was, maar kwam elke dag maar aan en aan, ik dacht uiteindelijk dat dit kwam door mijn schildklierafwijking of door mijn nieuwe medicatie voor allergie en astma.
Toen mijn man me met de neus op de feiten drukte :sad: en ik ondertussen al 69,5 kg woog heb ik een halve dag geweend :cry:
Dit was het moment om er iets aan te doen en hulp te zoeken want alleen kon ik het absoluut niet!
Ik heb dan een afspraak gemaakt voor een lichaamsanalyse bij bodystyling en infraligne (om het verschil te zien van prijs en beloftes).
Eerst bij bodystyling: ik had een vetpercentage van 41% :noway: , ik weet niet meer hoeveel ik centimeters ik zou kwijtraken, maar ik weet wel dat ze daar heel commercieel waren, ik zou mijn centimeters op 40 beurten kwijtraken en het zou op €30 per sessie komen. Volgens die dietiste zou ik die 40 beurten voor eind augustus best betalen, dan kreeg ik 2 x 75€ terug.
De volgende dag ging ik naar infraligne: ik was direct thuis aan de dietiste, die was vriendelijk en belange ni zo commercieel, daar had ik een vetpercentage van 38% (dat is nog superveel lijkt mij), ik zou daar 42cm kunnen kwijtraken op 30 beurten, met een centimetergarantie van 21 cm. Daar betaal je 16€ per sessie. En zij zei dat ik maar met 10 of 20 beurten moest beginnen en ik daarna nog kon zien of ik er beurten bij wilde nemen. Mijn keuze was gemaakt: het werd infraligne ! :happy:
Op 11 augustus ben ik begonnen: na 5 sessies was ik al 5cm verloren en 3 kg, na 10 sessies was ik in totaal 20cm verloren en 5kg. Vanmorgen woog ik 63,8 , wat in mijn ogen al heel goed is! Het is wel niet altijd gemakkelijk, vooral het dieet niet, maar ik mag 1xper week zondigen, en de oefeningen zijn heel leuk, wel zwaar soms vooral als je die 12 oefeningen die je moet doen 2x20 keer of 3 x 18 keer doet. Gelukkig ben je er wel niet stijf en stram door de infrarood in de cabines. Ik weet toch dat ik het zeker ga volhouden (vooral omdat het zo duur is :laugh: en omdat het leuk is) Ik zou het iedereen aanraden!!! :smile:

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik zou eerder letten op je kcalinname (en/ of deze berekenen), zodat je in een negatieve energiebalans komt en afvalt. Bespaart je een hoop centen :D ;-)
  • ddk1976
    ddk1976 Berichten: 5
    Opties
    ja, dat probeerde ik te doen, maar alleen lukte het me gewoon niet. Ik heb de controle nodig van een dietiste die me zegt dat ik goed bezig ben. En ook ik heb een aangeboren schildklierafwijking waardoor ik elke dag gewrichtspijnen heb waardoor sporten me niet lukt, ik heb gewone fitness geprobeerd, joggen, steeds kreeg ik na een week al ontstekingen aan mijn gewrichten waardoor ik constant helse pijnen had. (en dan zie je het echt niet zitten om nog te gaan sporten en nog meer pijn te krijgen,he) Door die oefeningen in die infraroodcabine heb ik nog steeds (na meer dan een maand) geen last.
  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    Opties
    mja das inderdaad een serieuze kostprijs....

    maar als t helpt en leuk is, why not!
    goed bezig!

    maar als je man je "met de neus op de feiten duwt" bij amper 69kg.......
    ben je dan zo klein??

    in ieder geval, doe zo verder,

    grtz
  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    Opties
    ja, dat probeerde ik te doen, maar alleen lukte het me gewoon niet. Ik heb de controle nodig van een dietiste die me zegt dat ik goed bezig ben. En ook ik heb een aangeboren schildklierafwijking waardoor ik elke dag gewrichtspijnen heb waardoor sporten me niet lukt, ik heb gewone fitness geprobeerd, joggen, steeds kreeg ik na een week al ontstekingen aan mijn gewrichten waardoor ik constant helse pijnen had. (en dan zie je het echt niet zitten om nog te gaan sporten en nog meer pijn te krijgen,he) Door die oefeningen in die infraroodcabine heb ik nog steeds (na meer dan een maand) nog niet.

    gewoon wandelen....? als je elke dag een half uur tot een uurtje wandelt.....is minstens zo effectief, zeker zonder die belasting...
  • ddk1976
    ddk1976 Berichten: 5
    Opties
    1m64 (zo super klein is dat ook niet)

    Maar ik voelde me steeds ongelukkig als ik mijn kleren aandeed omdat mijn favoriete kleding me niet meer paste, en elke keer paste er minder en minder en werd ik steeds ongelukkiger.

    en ik kreeg steeds meer last van mijn spieren en gewrichten door mijn enorme gewichtstoename op korte tijd
  • ddk1976
    ddk1976 Berichten: 5
    Opties
    dat doe ik soms wel, eens te voet tot in het dorp (4km), maar door mijn job (ik ben zorgkundige is een bejaardentehuis) doe ik dat wel niet altijd, heb geen fut om als ik een shift gedraaid heb van 6uur dan nog een half uur te gaan wandelen
  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    Opties
    Mja idd, de eerste 2 weken zul je jezelf moeten pushen....

    maar als ene keer je motor/metabolisme op gang is, lukt dat gaandeweg vanzelf...
    althans dat is mijn ervaring...
    grtz
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Mja idd, de eerste 2 weken zul je jezelf moeten pushen....

    maar als ene keer je motor/metabolisme op gang is, lukt dat gaandeweg vanzelf...
    althans dat is mijn ervaring...
    grtz

    Is mijn ervaring ook. Ben ooit eens op een mooie dag begonnen met een keertje naar huis lopen vanaf werk. De volgende dag heeft mijn man me gebracht. Vond ik lief, maar ook vond ik dat ik zelf verantwoordelijk was.
    Vanaf toen ben ik begonnen met 1x per week lopen naar mijn werk op een dag heen en weer of gesplits over twee dagen op de fiets heen en terug lopen de volgende dag heen lopen op de fiets terug.
    Langzaam heb ik dat omhoog gebracht (heeft me een jaar gekost) tot 3x per week lopen. Nu loop ik wanneer het kan en alleen als er een reden is ga ik op de fiets of ik mis het als ik moet reizen voor mijn werk. In mijn geval is dat de 3-4 per week lopen regen of zon maakt niet uit. Maar om hier te komen ben ik meer dan een jaar bezig geweest mezelf iedere keer iets verder te brengen. Nu mis ik het als ik vakantie heb.

    Het hoeft niet allemaal in 1xkeer. Geef jezelf de ruimte om uit te bouwen en langzaam in een ander ritme te komen. Als je de lat te hoog legt gat tie er echt wel af, maar een keertje dat kan altijd. Daarmee beginnen en dan verder.
  • ddk1976
    ddk1976 Berichten: 5
    Opties
    Als je niet zo ver van je werk woont en een geen al te zware job hebt gaat da allemaal, maar bij mij is dit geen optie..
    Ik ben zorgkundige in een bejaardentehuis.
    Ik woon 8 km van mijn werk en ben tijdens mijn werkshift van 6 uur, 5 uur aan een stuk aan het rondlopen van hier naar daar ,
    aan het heffen en sleuren.
    Ik ben al een paar keer met de fiets gaan werken als ik een lateshift had , maar dan was ik al supermoe van mijn shift te doen en dan moest ik nog 8km fietsen naar huis, een paar keer kwam ik thuis dat ik juist niet flauwviel, ook al had ik voor ik vertrok op mijn werk nog iets gegeten.
    En met mijn werkuren gaat dit ook niet zo goed, ik werk van 7 met de vroegeshift en bij de lateshift heb ik om 21u gedaan.