hallo dit ben ik — Dutch (Netherlands)

hallo dit ben ik

Opties
ik zou graag willen afvallen maar het lukt mij gewoon niet in mijn eentje (foto 1 1997) maar door dat ik onzeker werd en mijn ex constant mij uitschelden ben ik zo geworden (foto 2) en zit nu in een scootmobiel omdat mijn knieën zijn versleten maar ik kan helaas niet op een sport gaan omdat ik net in de WSNP zit (schuldsanering) ik moet leven van 60,-- per week samen met mijn nieuwe vriend (en 2 katten) die me wel gelukkig accepteer ik ben nu 102.7 kilo (2 weken geleden) en ik wil naar de 70 want ik ben zelf 1,68 lang (of is dat TE licht) om eerlijk te zijn doordat ik niet meer werk ga ik laat naar bed en kom ik rond 13:00 uur mijn bed uit en eet ik voor het eerst rond 15:00 uur en het avondeten rond 19:00 uur ik hou niet zo erg van zoetigheid maar een worst of kaas vind ik heerlijk ook hou ik niet van yoghurt en kwark of menthol maar ik rook wel daar gaat mijn 30,-- aan op samen met mijn vriend die rook ook wie o wie heeft er tips voor mij
mvg Annemarie :happy:

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Ik heb dit even uit een andere threath gehaald en dit is daar dan door itzhanne82 gezet maar denk dat het wel goed van toepassing is voor je. :
    Regel 1 in het afvallen: kcal is VS kcal out... oftewel; meer verbranden dan je binnen krijgt. Dit is een natuurwet en daar kun je simpelweg niet om heen. Als eet je snacks en drink je frisdrank, als jij onder je kcal inname blijft, val je gewoon af. Dit staat los van gezond eten. Ook met gezond eten kom je aan als je meer tot je neemt dan je verbrand.

    Verder is het ook belangrijk om elke dag goed te noteren wat je dan wel eet en drinkt en dus weet hoeveel cal je binnen krijgt.
    En als het goed is heeft mfp voor je uitgerekend wat je per dag nodig hebt en hoeveel je kan eten aan cal.

    En denk dat ook al zit je in een scootmobiel en zijn je knieën versleten probeer toch altijd iets te blijven doen. Hoe meer je uiteindelijk beweegt hoe meer cal je verbruikt.

    Mvg fxmhaast
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Hey Annemarie, voor sporten is helemaal geen geld nodig hoor! Ik zou zeggen youtube even naar oefeningen. Als je benen niet wilt belasten en vooral je bovenlichaam wilt gebruiken zoek bijvoorbeeld naar upperbody strength workout/upperbody cardio workout er is genoeg te vinden.

    En tja.. ik denk persoonlijk stoppen met roken en dan heb je wat meer geld voor gezond/lekker eten of kan je iets aanschaffen dat helpt bij het sporten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan denk ik zo.

    Succes!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    om eerlijk te zijn doordat ik niet meer werk ga ik laat naar bed en kom ik rond 13:00 uur mijn bed uit en eet ik voor het eerst rond 15:00 uur en het avondeten rond 19:00 uur
    Voor afvallen is vaak regelmaat handig. Dat je maar 2 maaltijden nuttigt is niet erg verstandig, althans... ik ga er vanuit dat je om 15:00 ontbijt (met wat als ik vragen mag?)? en om 19:00 je avondeten eet?

    Houd inderdaad bij wat je eet, en hoeveel je van iets eet. Ook de olie e.d., waarin je bakt. Zoals hier al is gequote gaat het om kcal is vs kcal out. Dus ga eerst na wat en hoeveel je allemaal eet, zodat het inzichtelijk wordt.

    En inderdaad, stoppen met roken is ook geen overbodige luxe en houd je ook nog eens geld over wat je beter kunt besteden :-)
  • vezelrijk
    vezelrijk Berichten: 44
    Opties
    Met stoppen met roken kom je bijna altijd wel 5 kg aan.
    Ik zou zoiezo niet alles tegelijk gaan doen.
    En beginnen met lekker op tijd opstaan.
    Meteen ontbijten, dan begint je verbranding al zonder dat je iets hoeft te doen :)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Met stoppen met roken kom je bijna altijd wel 5 kg aan.
    Dat hoeft helemaal niet hoor. Toevallig deze week nog iets over gelezen. Vaak is het namelijk zo dat je aankomt omdat je (ineens) meer gaat eten.

    En wat je zegt; niet alles tegelijk. Stap voor stap oppakken. Kijk zelf waar je het meeste prioriteit aan geeft en pak dat aan. Mijn advies zou ook zijn om eerder op te staan en een flink ontbijt achterover te gooien :-) Ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar... :-P
  • vezelrijk
    vezelrijk Berichten: 44
    Opties
    Ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar... :-P

    Wat een mooie!
  • sunshinegirl23
    sunshinegirl23 Berichten: 2 Member
    Opties
    Hello- test