Zwaarder als je vroeger opstaat?
IWantToBeAPirate
Hallo allemaal!
Sinds deze week zijn mijn lessen weer begonnen. Ik weeg mij gewoonlijk elke morgen (voor het ontbijt en na een toiletbezoek, zoals wordt aangeraden), maar sinds mijn vakantie erop zit ben ik volgens mijn weegschaal ineens 1kg zwaarder!
Nu sta ik tijdens het schooljaar wel ongeveer 2 uur vroeger op dan tijdens de vakantie. Zou dit het verschil misschien kunnen verklaren? Maar is een verschil van 1kg dan niet wat veel?
Nu mijn dagen weer langer en drukker zijn merk ik ook wel dat ik terug meer kcal naar binnen speel. Tijdens de vakantie at ik meestal 1000-1200 kcal per dag, maar nu is dat eerder 1200-1400 kcal. Maar zou ik hierdoor plots zoveel zwaarder kunnen zijn?
Ik zou heel graag jullie meningen hierover horen!
Sinds deze week zijn mijn lessen weer begonnen. Ik weeg mij gewoonlijk elke morgen (voor het ontbijt en na een toiletbezoek, zoals wordt aangeraden), maar sinds mijn vakantie erop zit ben ik volgens mijn weegschaal ineens 1kg zwaarder!
Nu sta ik tijdens het schooljaar wel ongeveer 2 uur vroeger op dan tijdens de vakantie. Zou dit het verschil misschien kunnen verklaren? Maar is een verschil van 1kg dan niet wat veel?
Nu mijn dagen weer langer en drukker zijn merk ik ook wel dat ik terug meer kcal naar binnen speel. Tijdens de vakantie at ik meestal 1000-1200 kcal per dag, maar nu is dat eerder 1200-1400 kcal. Maar zou ik hierdoor plots zoveel zwaarder kunnen zijn?
Ik zou heel graag jullie meningen hierover horen!
0
Reacties
-
Je bent als het ware begonnen aan een nieuw schema. De week voor ik ongesteld moet worden of als ik verkouden raak komt er al 1 tot 1,5 kilo aan uit het niets, als je meer koolhydraten eet of wat gestressed bent, van alles kan de reden zijn. Zolang je een negatieve energie balans hebt kun je niet aankomen, echter hormonen, vocht, onregelmatig eten, ander eetschema etc. alles kan op spelen. 1000 - 1200 kcal netto of als basis? Geef je lichaam de kans even te wennen0
-
Bedankt voor het snelle antwoord!
Ik zal inderdaad beter wat geduldiger zijn en even aanzien wat er verder gaat gebeuren0 -
1000 - 1200 kcal netto of als basis?
1000-1200 kcal netto0 -
Ik weeg mij gewoonlijk elke morgen (voor het ontbijt en na een toiletbezoek, zoals wordt aangeraden)
Dit heeft helemaal geen zin. 1x per week is voldoende. Wie heeft aangeraden om je elke ochtend te wegen en met welke reden?als je meer koolhydraten eet
*zucht*, van het eten van koolhydraten kom je niet aan...0 -
Wie heeft aangeraden om je elke ochtend te wegen en met welke reden?
Ondertussen is het eigenlijk gewoon een onderdeel van mijn ochtendroutine geworden0 -
Oké apart... Maar ik vertel je meteen dat dit geen nut heeft. Je gewicht zal altijd wel wat schommelen in de week, helemaal als vrouw-zijnde. Kan zijn dat je bijvoorbeeld 1 avond teveel zout hebt gegeten bijv; dan houd je vocht vast en zul je zwaarder zijn. 1x per week wegen is een betere indicatie, omdat je op die manier beter (en eerlijker) kan controleren of je afvalt of niet. En kijk vooral over een langer termijn, zeg een maand.0
-
als je meer koolhydraten eet
*zucht*, van het eten van koolhydraten kom je niet aan...
Dat niet, maar het kan wel invloed hebben op je vochtbalans.0 -
Jawel, dat kan inderdaad Er kan zoveel meespelen; hormoonhuishouding, stress, vasthouden van vocht. Vandaar dat het geen nut heeft, of geen reeel beeld geeft, als ze zich elke ochtend weegt.0
-
Ik doelde ook op de vochtbalans :P vind het wel jammer dat er direct conclusies getrokken worden.0
-
Nahja, ondanks dat je dat wellicht bedoelde (vochtbalans) staat er toch duidelijk dat je aangeeft dat het aankomen van bijvoorbeeld het eten van koolhydraten kan komen. maar goed. We weten wat er nu bedoeld wordt. ;-)0
-
Nee, net zoals ik niet aan kom omdat ik ongesteld moet worden, maar omdat ik dan vocht vast houdt zwaarder ben, kan dat ook met koolhydraten (niet het aankomen maar zwaarder door vocht vasthouden), ik geef iets verder ook aan dat je niet aan kan komen op een negatieve balans. Ik ben vorig jaar op een bijna raw levensstijl met vrij veel koolhydraten uit groene smoothies e.d. ook af gevallen zonder problemen. Misschien heb ik mijn zinnen in onduidelijke volgorde geplaatst0
-
ook ik weeg me alle dagen en ben inderdaad meer gemotiveerd als ik zie dat er iets af is, en ook als er niets af is zet me dat aan beter op te letten , dus doen waar je jezelf goed bij voelt zou ik zeggen ,elk mens kent zijn eigen lichaam het beste.0
-
Zeker moet ieder doen waar hij/ zij zich prettig bij voelt. Ik wil alleen aangeven dat het elke dag wegen geen nut heeft, of niets zegt. Vooral ook omdat men aangeeft dat het getal op de weegschaal bepaald hoe jouw dag eruit gaat zien qua voeding. Stel jij heb gisteravond een maaltijd genuttigd wat behoorlijk veel zout bevatte. Nu ga je vanochtend op de weegschaal staan en ben je een kilo aangekomen. Jij denkt "****... ik ga wat minder eten vandaag"... niet 'wetende' dat deze kilo enkel vocht is. Maar desalniettemin; doe wat je niet laten kan.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 474 MyFitnessPal-Fora