BMR vs cal van mfp — Dutch (Netherlands)

BMR vs cal van mfp

Opties
fxmhaast
fxmhaast Berichten: 189 Member
Hey

Ik zat eens te kijken op het forum en nadat ik elke keer BMR voorbij zag komen heb ik die eens op http://fitnessjunk.nl/vet-verbranden-droog-trainen/calorieen-behoefte/ berekend.

Alleen kom ik dan uit op 2204 cal terwijl mfp zegt dat als ik 0,75kg per week wil af vallen ik op niet trainings dagen 1980 cal mag eten. vul ik in dat ik 0,5 kilo per week af wil vallen geeft hij 2280cal aan.

Is het dan beter om met 0,5 kg per week en 2280 cal per dag verder te gaan of zit de BMR te hoog?

Mijn gegevens:
Gewicht : 103 kg
Lengte : 178
Geslacht: man
Sport: 2 Rugby training 1 keer wedstrijd en 1 keer fitness

Mvg fxmhaast

Reacties

  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    De BMR is een schattingen die worden gemaakt. Ieder lichaam reageert in het echt natuurlijk anders, dus de gegevens kan je nooit letterlijk nemen.

    Wat mijn het beste lijkt is om gewoon een aantal weken te kijken hoe het gaat met 2280 per dag. Val je te snel af dan is het te weinig, kom je aan is het teveel et cetera. Eigenlijk heel simpel.

    Wat wel belangrijk is, als 2280 goed is, je het na een aantal weken weer even herberekent. Want hoe lichter je wordt hoe minder je nodig hebt.
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Ok bedankt voor het advies ik zal het eens een paar weken uit proberen
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    zit nu een paar weken rond de 2200 cal te eten en begin dan toch af te vallen elke week een beetje terwijl toen ik eerst 1900 at ik eigenlijk op hetzelfde gewicht bleef zitten dus kan toch dat ik eerst te weinig at.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het kan ook zijn dat je meer verbrand dan voorheen. Soms wil een andere aanpakt ook helpen om even over een hobbeltje te komen. Maar super hoor!