loopband — Dutch (Netherlands)

loopband

Opties
Ik ben begonnen met evy.
Maar doe het eerst op de loopband.
Ze zegt dan, doe het rustig aan.
Maar wat is normaal rustig aan?
Ik ren dan 7km per uur
En wandel 5.
Is dat veel te langzaam?

Reacties

  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Wat is evy precies?

    Vind jezelf dat het rustig/normaal is? Er is geen cijfer te plakken aan normaal. Wordt je er erg moe van is het te zwaar, is het heel makkelijk te licht.
  • LeeJonKaa
    LeeJonKaa Berichten: 11 Member
    Opties
    Evy is een Belgische dame die een loop workout inspreekt. Kun je op je i-pod oid zetten en je wordt gemotiveerd tijdens het lopen.

    Een goede indicatie of je te hard gaat: als je kunt blijven praten zonder buiten adem te raken loop je op een tempo dat je lang kan volhouden. Dan sport je op middelmatige inspanning. Dat is goed om vet te verbranden.

    Als je conditie beter wordt kun je dus steeds iets harder (niet te snel willen) gaan lopen waarbij je kunt blijven praten zonder buiten adem te raken.
  • kyanneke
    kyanneke Berichten: 19
    Opties
    Ik Train ook nu zo'n 4 weken met Evy.. Maar dan wel buiten, op een of andere manier lukt het op de loopband niet bij mij, krijg dan last van mijn schenen.. Maar ik loop net als jij... Dus volgens imij is het prima voor ons beginners :D
  • vezelrijk
    vezelrijk Berichten: 44
    Opties
    Mijn doel is ook om buiten te gaan, maar ik heb na 2 min rennen een hoofd als een tomaat, mensen kijken om als ik aan kom rennen, dus dat doe ik maar ff niet meer haha.
    Als ik wat verder ben ga ik het weer proberen, misschien in de winter :)
  • kyanneke
    kyanneke Berichten: 19
    Opties
    ik loop in een natuur gebied, en daar is s morgens geen hond te bekennen :) Dus ik heb mazzel... Vanmorgen zat ik al wat hoger in mijn snelheid.. Maar mijn hartslag was wel erg hoog, dus maar wat gas terug genomen... Maar gaat best lekker.. Dus ik houd moed, na poging nummer 6 ofzo.. Heb het net als jij ook eerst op de loopband geprobeerd, maar dan loop ik waarschijnlijk zo verkrampt dat ik last van mijn schenen krijg. en buiten heb ik dat niet..
  • majette90
    majette90 Berichten: 11
    Opties
    Misschien is het een idee net als kyanneke te lopen met een hartslagmeter. Aan de hand daarvan kun je beoordelen of je rustig loopt of snel. Afhankelijk van je doel kun je lopen in een bepaalde hartslagzone.

    Succes!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mijn doel is ook om buiten te gaan, maar ik heb na 2 min rennen een hoofd als een tomaat, mensen kijken om als ik aan kom rennen, dus dat doe ik maar ff niet meer haha.
    Wat maakt het uit wat andere mensen van je vinden! Ik krijg ook altijd een rode harses, maar ben wel degene die in beweging is en sport... Vaak is het gewoon ook afgunst. Jij hebt een doel en je bent hartstikke goed bezig om dit te halen en aan te pakken! Dus probeer uit je comfortzone te gaan en doe waar je je lekker bij voelt.
  • kyanneke
    kyanneke Berichten: 19
    Opties
    Daar heb je helemaal gelijk in.. Ik plaatste een foto van een uitzicht dat ik tegen kwam onder het lopen, iemand reageerde daarop met uitslover.... uitslover, omdat ik aan mijn conditie probeer te werken, me grenzen probeer te verleggen.. Ik ben geen uitslover, ik ben trots dat ik het toch maar effe doe.... Zoveel mensen zoveel meningen.. ik ben ik en ik ben ok :D
  • majette90
    majette90 Berichten: 11
    Opties
    Uitsloven omdat je goed bezig bent? Pff, wat een stomme reactie. Je doet het toch zeker allemaal voor jezelf! Waarschijnlijk gewoon jaloers dat jij het wel doet en diegene zelf niet! Wees inderdaad trots op jezelf en ga zo door! Laat je niet kisten door zulke belachelijke reacties!

    Ik 'sloof' me ook uit in de sportschool, juist omdat ik het zo lekker vind. Mensen die daar commentaar op hebben, of vinden dat ik te vaak met 3 of 4x in de week sport, weten niks meer te zeggen als ik zeg dat het een hobby van me is! Heerlijk om strompelend naar de auto te moeten lopen, of met trillende handen m'n handschoentjes probeer uit te trekken. Geniet van het sporten en laat lekker met mooie foto's zien hoe leuk/mooi sporten, in jou geval hardlopen, kan zijn! ????
  • kyanneke
    kyanneke Berichten: 19
    Opties
    Ach ik laat het maar........ 11 jaar geleden heb ik op relatief jonge leeftijd een dubbel hartinfarct gehad..... Voor het hardlopen deed ik ook veel krachtraining nu nog steeds, heb je ook nodig bij het hardlopen.. Maar ik dacht dat ik altijd bang zo zijn om hard te lopen , je hart moet nogal werken en was altijd bang het niet te kunnen... Maar zie, als je wilt lukt het, ik doe het nu, mijn hart gaat tekeer, en is soms iets te hoog neem gas terug, ik ben fitter dan ooit.. Voel me prima.... En ik zet nu door....:) En wat fijn dat jij ook zo geniet van je sport.. Lekker door gaan..