Kcal — Dutch (Netherlands)

Kcal

Opties
Hallo iedereen,


ik vroeg me af:

als je 'frituur' ingeeft, indien je je eten wilt toevoegen, krijg je natuurlijk een lijst van voedingswaren die hier te krijgen zijn.

Je krijgt dus bvb boulet te zien met 185 kcal... Maar is dit nadat deze gebakken is in het frietvet?

Net zoals 2 bitterballen 187 kcal: ook nadat deze gebakken is in het frietvet?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Geen idee, ik maak nooit frituur klaar en als ik dit doet dan is het op een cheatdag en tel ik de kcal/ voedingswaarde niet. Ik gok erop dat dit onbereid is. Geeft het een andere mogelijkheid als je er 'bereid' achter zet?
  • mennekevansolt
    mennekevansolt Berichten: 37 Member
    Opties
    Geen idee. Ik zal straks eens proberen. Ik tel bvb voor een boulet of een frikandel gewoon altijd 300 kcal, dan denk ik dat ik altijd juist zit.
  • nt199419
    nt199419 Berichten: 40 Member
    Opties
    Je zou eens op de verpakking van het product zelf kunnen kijken?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat nt199419 zegt, je kunt ook gewoon op de verpakking kijken, wat de voedingswaarde is... En wat the hell is een boulet? :o
  • iaMPluz
    iaMPluz Berichten: 3
    Opties
    Ik neem aan dat het ook zonder is. De frituurvet zal je apart moeten ingeven. Net als olijfolie etc.
  • wolvinnetje
    wolvinnetje Berichten: 53 Member
    november 2014 aangepast
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Wat nt199419 zegt, je kunt ook gewoon op de verpakking kijken, wat de voedingswaarde is... En wat the hell is een boulet? :o

    dat is belgisch...in ned heet het gewoon een gehaktbal en de frituur is een snackbar :)
  • yassinboudhan
    yassinboudhan Berichten: 1 Member
    Opties
    voedingswaarden van frituur zijn 9 van de 10 onbereid weergegeven zodat het lijkt dat een frikandel bijvoorbeeld niet zoveel calorieën bevat dan dat je dacht.
  • nt199419
    nt199419 Berichten: 40 Member
    Opties
    yassinboudhan schreef: »
    voedingswaarden van frituur zijn 9 van de 10 onbereid weergegeven zodat het lijkt dat een frikandel bijvoorbeeld niet zoveel calorieën bevat dan dat je dacht.

    Dit lijkt me inderdaad niet meer dan logisch. Daarnaast zal er tussen verschillende soorten frituurvet een kcal verschil zitten en kan een frikandellenmerk dit niet correct op de verpakking zetten.

    Ga er dus maar van uit dat het ongefrituurd is.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Ieder willekeurig persoon kan gegevens toevoegen aan MyFitnessPal, ligt dus 100% aan de persoon die het toegevoegd heeft. Persoonlijk zet ik alleen frituur in de naam al het ook daadwerkelijk het bereide gefrituurde product is. Bij voorkeur zet ik het helemaal duidelijk neer als "bereid, frituur' of 'onbereid'.

    Als het er niet duidelijk bij staat zou ik uitgaan van onbereid. Maar aangezien iedereen gegevens kan toevoegen zou ik het sowieso eerst proberen te vinden bij een betroubaardere bron.
  • louiseladybug08
    louiseladybug08 Berichten: 40 Member
    Opties
    hihi @wolvinnetje, is Belgisch een taal? Ik vind het verschil in woordgebruik soms héél leuk!
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    hihi @wolvinnetje, is Belgisch een taal? Ik vind het verschil in woordgebruik soms héél leuk!

    Officieel is het Vlaams een dialect, al er zijn wel aardig wat uitdrukkingen die in het Vlaams wel goedgekeurd zouden worden, maar in het ABN wat minder snel.

    Betreft frituur, frituur is voor mij het eten dat in de frituurpan is geweest dus ik log meestal die producten als ik heb gefrituurd. Maar had laatst wel een keer een bitterbal van 45 calorieen per stuk, bij nader inzien waren die waarschijnlijk nog niet in de frituur geweest :#.