Nog meer paaldansers? — Dutch (Netherlands)

Nog meer paaldansers?

Opties
Hee,

Ik ben nu een aantal dagen bezig met myfitnesspal gekoppeld aan mijn fitbit. Maar ik kan nergens vinden hoeveel calorieën ik verbruik als ik een uurtje ga paaldansen. Ik ben nog niet super gevorderd maar heb al wel aardig wat kracht door het roeien, dus in de paal hangen lukt wel redelijk.

Ik ben 19 jaar, 66 kilo en 1.66m lang. Zijn hier meer paaldansers die zich afvragen hoeveel je met een uurtje paaldansen verbruikt? Of mensen die weten hoe ik het kan uitrekenen/ waar ik het kan opzoeken?

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    mis dat je deze site van gymnastiek ervoor kan gebruiken om de cal te berekenen http://www.calorieenverbranden.nl/gymnastiek-algemeen/
    weet niet of het klopt maar zal wel in de buurt zitten van gymnastiek denk ik.
    Ook kan je er kijken voor andere sporten om eventueel te vergelijken voor paaldansen heb het zelf nooit gedaan dus weet niet kwa inspanning waar je het zelf mee kan vergelijken. Maar je kan zelf bij de formule eventueel een andere sport invoeren en dan vergelijken. Misschien dat er iemand anders meer over weet.

    Maar je fitbit zou toch tijdens de oefening in ieder geval je hardslag meten en aan de hand daarvan je cal verbruik kunnen berekenen? daar is het toch voor denk ik of kan je hem bij het paaldansen niet aan omdat hij dan in de weg zit?
  • marijkekloos
    marijkekloos Berichten: 1
    Opties
    Ik zal even kijken! Dankjewel :)
    Nee die heb ik inderdaad niet om omdat je dan minder makkelijk grip kan houden in sommige houdingen.