Lever problemen, cheat maaltijden en groenten vers houden
ann__91
Net telefoon gehad van m'n mdl-arts en de leverwaarden waren niet goed en op de echo was gebleken dat de lever vervet is.
Baal baal baal...
Maar we zijn al goed bezig! Al cheat ik voor me gevoel nog veel te vaak.
Er moet dus nog meer veranderen! De -12kg die we deze week hebben aangetikt en de -10cm buik omvang zijn goed natuurlijk. Maar we willen meer!
Ik ben vooral heel benieuwd naar hoe jullie gesneden groenten vers houden. Ik zou graag m'n paprika's van te voren snijden enz. dat zou een salade maken veel makkelijker maken.
Hebben jullie nog andere tips?
Baal baal baal...
Maar we zijn al goed bezig! Al cheat ik voor me gevoel nog veel te vaak.
Er moet dus nog meer veranderen! De -12kg die we deze week hebben aangetikt en de -10cm buik omvang zijn goed natuurlijk. Maar we willen meer!
Ik ben vooral heel benieuwd naar hoe jullie gesneden groenten vers houden. Ik zou graag m'n paprika's van te voren snijden enz. dat zou een salade maken veel makkelijker maken.
Hebben jullie nog andere tips?
0
Reacties
-
Wat vervelend om te horen Was dit onverwacht, of had je al een vermoeden?
Maar wel erg goed bezig hoor!, al op de helft van wat je kwijt wilt zo te zien
Dat vraag ik mij soms ook af inderdaad haha. Het zou soms wel handig zijn om groenten van te voren te snijden en later op te eten zonder dat alles bruin is geworden. Nu doe ik dat zelf niet, ik snijd alles wanneer ik het nodig heb (en dat gaat eigenlijk wel prima).
Vond op een ander forum (dutchbodybuilding.com) dezelfde soort vraag, met een goede reactie eropUi, prei, paprika, tomaten, komkommer kun je ook in een plastic bakje of zakje in de koelkast bewaren.
Verse worteltjes, radijsjes bewaar je in een bakje water (eventueel zonder deksel), zo blijven ze hard en knapperig. Verse worteltjes kun je beter niet invriezen, ze worden zwart bij het ontdooien (je kunt ze wel na het koken invriezen of na invriezen METEEN koken).
Appel, peer, banaan die gesneden zijn kun je alleen met citroensap of azijn bewaren in de koelkast (tegen het verkleuren), beter om meteen op te eten.
Ui en knoflook kun je ook fijnsnijden en op (olijf-)olie in een potje in de koelkast bewaren (2 a 3 weken). Handig als je bij het bakken van je biefstuk of tonijn een beetje olie nodig hebt (zit meteen ui of knoflook bij).
Van restjes groenten* kun je ook een relish/dressing maken: alles fijn snijden en in een afsluitbaar potje doen. Daar azijn (of dressing van azijn en olijfolie**) over gieten tot alles onder staat. Eventueel kruiden toevoegen. Dit kun je ongeveer 2 weken in de koelkast bewaren. Makkelijk voor over de sla of als rauwkostsalade (side-dish).
*= ui, prei, paprika, tomaat, olijf, knoflook, komkommer, zilverui, augurk, radijs, verse peper
**= basis voor alle dressings: 1 eetlepel azijn + 1 eetlepel olijfolie. Iets zuurder: 1 eetlepel olijfolie + 2 eetlepels azijn.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 474 MyFitnessPal-Fora