loopband hoeveel calorieën — Dutch (Netherlands)

loopband hoeveel calorieën

Opties
Ik zie bij anderen dat er heel veel calorieën word verbrand in korte tijd sporten.
Nou doe ik om de dag 34 min op de loopband. Lopen en rennen afwisselend omdat ik een beginner ben.
Maar dan geeft ie aan dat ik maar 100 calorieën heb verbrand in 34 min.
Klopt dit wel

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    heb je een loopband met hardslag meter?
    Ook ligt het eraan hoe zwaar je bent iemand die bijvoorbeeld 100 kilo weeg verbrand volgens mij meer dan iemand die 60 kilo weet omdat het simpelweg meer moeite kost.
    Dan spelen ook nog je leeftijd en geslacht een rol. Ook de snelheid en de duur en de helling die je loopt.

    En kijk ook eens naar http://fitnessjunk.nl/cardio-fitness/high-intensity-interval-training/
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    oktober 2014 aangepast
    Opties
    Dat is moeilijk om te zeggen, het zou kunnen kloppen.
    Zoals fxmhaast al zegt is het verbrande aantal calorieën afhankelijk van vele factoren.
    Als je met een hartslagmeter om sport krijg je een redelijke goede indicatie over hoeveel je verbrand bij de training, dus dat is het zeker waard om te doen/proberen.
  • vezelrijk
    vezelrijk Berichten: 44
    Opties
    Hartslag meter staat op mn lijstje. Maar ga ik pas kopen als ik wat langer bezig ben.
    Op deze band zit wel een hartslag meter, maar dan moet je je handen ergens op de leuningen van het apparaat leggen. Dus dat rent niet fijn.
    Maar ik zie op het scherm wel dat ie calorieën blijft tellen. En dan kom ik op 100.
    Ik heb geen gegevens over mezelf hoeven invoeren dus dat aantal calorieën is dan niet helemaal juist.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Om een betere, accurate, meting te doen is het gebruik van een hartslagmeter een goede keus. Ook kun je je gegevens invoeren voordat je met je programma op de loopband begint. Die 100kcal die je verbrand is dus verre van accuraat of betrouwbaar.
  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Ja de hartslagmeter is echt een aanrader! Voordat ik met hartslagmeter trainde rekende ik me rijk met de absurde aantallen calorieën die sportappjes aangaven. Met als gevolg dat ik meer 'bij' ging eten en slecht afviel.

    Zelf heb ik de Polar H7 hij kost €59. Hij is te koppelen met je telefoon op welke sportapp dan ook. Zelf gebruik ik Polar Beat, Polar Flow en Endomondo.

    Ik zou je aanraden om juist niet te wachten tot je iets langer bezig bent, omdat het je juist vanaf het begin aan goed kan helpen om gerichter te trainen en verantwoord af te vallen.
  • vezelrijk
    vezelrijk Berichten: 44
    Opties
    Met die polar van 59 euro. Moet je dan ook internet verbinding hebben op het moment dat je het gebruikt?
    Want ik heb wel iinternet op mn telefoon maar gebruik meestal wifi omdat ik prepaid heb.
  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Nee hoor, de hartslagmeter verbindt zich met bluetooth aan je telefoon. Dus internet is niet nodig.

    In de sportapp kun je direct zonder internet de resultaten zien als je traint of klaar bent met trainen. Als je dingen online wilt bekijken (via je Ipad of laptop ofzo) dan kun je via wifi je gegevens overzetten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Inderdaad, voor een meting met elke hartslagmeter is een internetverbinding niet nodig. Behalve als je dus je resultaat bijvoorbeeld wil delen o.i.d. Maar voor het basale gebruik an sich dus niet.
  • vezelrijk
    vezelrijk Berichten: 44
    Opties
    Ok super. Dan ga ik even kijken voor zo'n polar hartslag meter. 59 euro is nog wel te doen dan.
    Bedankt :)