Wat gaat er goed bij iedereen? — Dutch (Netherlands)

Wat gaat er goed bij iedereen?

MCVB18
MCVB18 Berichten: 3 Member
Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje bezig met afvallen, dit ging met ups en downs. Afvallen en weer aankomen, misschien wel bekend bij jullie. De laatste weken ben ik goed bezig. Eet lekker, maak gezonde keuzes en kies ook wat lekkers. Hoe gaat dat bij jullie? Ben benieuwd naar jullie verhalen. Misschien kunnen we elkaar positieve tips geven.
Succes allemaal!

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Er zijn zat tips te vinden hier. Als je blijvend in shape/ fit en op gewicht wil blijven dien je je levensstijl aan te passen en niet ineens een dieet gaan volgen en vervolgens, als de kilo's eraf zijn, weer terug te gaan naar je oude patroon. Ik snap best dat het voor sommige lastiger is om dat soort keuzes te maken, maar wil je het blijvend resultaat dan zul je voeding moeten aanpassen naar iets wat je voor altijd vol kan houden.
  • gatzerienstra
    gatzerienstra Berichten: 1 Member
    Ik ben bezig sinds maart. Beetje meer bewegen. Daarna ook wat op voeding letten. Grote winst gehaald uit koolhydraat arm eten. Had per direct een groot effect op mijn energie niveau. Geen after lunch en diner dips meer. Beter slaap ritme.
    Dit was eenvoudig te bereiken door bij warme maaltijden de hoeveelheid aardappels of past te minimaliseren. En geen dagelijkse biertjes meer bij de maaltijd (Rivella is net zo lekker en levert niet zo'n energie dip!)

    En daarmee kwam de gewichtsvermindering ook automatisch en de energie om meer te gaan bewegen meer aandacht te besteden aan de juiste voeding (luister naar je lichaam!)

    Verder levert het alleen maar goede dingen op, eiwitrijk eten betekent namelijk veel eieren, vlees, vis etc. Inmiddels ook wat meer vet inname en wat vezelrijker gaan eten voor een goed anabolisme.

    Inmiddels 15 kg kwijt. Gaat nu niet zo snel meer naar beneden, maar werk ook aan spierontwikkeling. Vetpercentage nu 18 ipv 32. Een mooi streefgetal is 10%, maar is meer als richting dan als harde target. (hoewel een six pack wel een aanlokkelijk doel is om aan te werken)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ik ben bezig sinds maart. Beetje meer bewegen. Daarna ook wat op voeding letten. Grote winst gehaald uit koolhydraat arm eten. Had per direct een groot effect op mijn energie niveau. Geen after lunch en diner dips meer. Beter slaap ritme. Dit was eenvoudig te bereiken door bij warme maaltijden de hoeveelheid aardappels of past te minimaliseren. En geen dagelijkse biertjes meer bij de maaltijd (Rivella is net zo lekker en levert niet zo'n energie dip!)

    Oké, dat je bent afgevallen komt dan simpelweg NIET omdat je je KH bent gaan verminderen, maar omdat je in zijn totaliteit minder KCAL binnen krijgt. Dáárom ben je afgevallen. Maar goed, als je je beter voelt met minder KH, dan by all means... ;)
    Je dip kan overigens komen doordat je (altijd) snelle KH hebt genuttigd, die geven een piek in je bloedsuikerspiegel.
  • Toen ik mijn voetbalschoenen uitdeed in 2005 kwamen de kilo's er razendsnel bij. Ben toen intensief gaan lopen en fietsen om het lichaam weer op orde te krijgen maar wat ik ook deed, ik bleef altijd hangen rond de 80kg.
    Sinds deze zomer gebruik ik de app van MFP en pas nu besef ik wat ik al die jaren heb gegeten. Veel te veel calorieën dus!
    Nu heb ik het eten opnieuw ontdekt. Alles vers en het liefst rechtstreeks van de boer en met het internet (24kitchen, smulweb, e.d.) kan iedereen de meest lekkere gerechten maken. En de kinderen (8, 6 en 4) eten alles mee en vinden (bijna) alles lekker. Ik heb hun smaak zien veranderen de afgelopen maanden.
    In 3 maanden 7 kilo kwijt en heb echt niet geleefd als een monnik. Op vrijdagavond na de zaalvoetbal de nodige biertjes met mijn vrienden. Zo nu en dan snoep ik lekker mee met mijn kinderen. Maar alles met mate.