Eetvraagje — Dutch (Netherlands)

Eetvraagje

Opties
Hallo allemaal,


aangezien ik in een goede flow zit wat MFP betreft, zou ik jullie raad willen hebben over hetgeen ik vanavond gegeten heb.

Ik kreeg vanavond bij mijn schoonouders een ovenschotel te eten. Deze bestond uit kaassaus, bloemkool en gehakt. Aangezien dit gemaakt werd zonder dat ik erbij was, heb ik enkel het afgewerkte product kunnen wegen. Ik heb 200 gram gegeten.

Maar wat raden jullie aan wat ik tel? Moet ik dan 66 gr. gehakt, 66 gr. bloemkool en 66 gr. kaassaus tellen?

Graag jullie meningen :-)


gr.

Menneke

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Meningen? Hmmm, oké...

    Het ligt er maar net aan hoeveel je van wat hebt gegeten... Dus hoeveel gr. gehakt, hoeveel gr. bloemkool en hoeveel gr. saus... Je mist hierin de boter/ olijfolie/ kokosolie natuurlijk... tevens het soort gehakt (dit verschilt ook) en de andere ingredienten van de kaassaus...

    En je MOET helemaal niets... ;) Ik zou zoiets hebben van, die ene dag... laat maar waaien, want exact weet je het toch niet. En anders gok je het gewicht voor elk product en geef je dat in.
  • mennekevansolt
    mennekevansolt Berichten: 37 Member
    Opties
    Dank je wel...

    Dat was ik, ja! Verder ga ik er niet meer op in. Om discussies te vermijden.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    In dit soort situaties gok ik meestal het aantal calorieën ruim en log ik het alleen als calorieën zonder verder iets te specificeren. Weinig nut in alles specificeren al het toch een gok blijft.
    Verder ga ik er niet meer op in. Om discussies te vermijden.
    Prima, maar wel een beetje flauw. Discussies zijn niet eng. Voor je mening uit komen ook niet. Nu roep je iets zonder dat andere precies begrijpen waar je op doelt, wat dus juist leidt tot dit soort reacties.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Maar wat raden jullie aan wat ik tel? Moet ik dan 66 gr. gehakt, 66 gr. bloemkool en 66 gr. kaassaus tellen?
    Menneke

    Je zou kunnen vragen aan je schoonouders of ze nog weten hoeveel er van alles in gedaan is, dan kan je aan de hand daarvan uitrekenen hoeveel je binnen hebt gekregen.

    Ik weet niet hoe precies je bent in het wegen/meten/opschrijven van je voeding, maar je kan inderdaad ook gewoon 66 gram voor alles aanhouden (+ wat voor de kaassaus). 1 keer alles niet precies opschrijven is ook geen ramp ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    november 2014 aangepast
    Opties
    Prima, maar wel een beetje flauw. Discussies zijn niet eng. Voor je mening uit komen ook niet. Nu roep je iets zonder dat andere precies begrijpen waar je op doelt, wat dus juist leidt tot dit soort reacties.
    Klopt. Wellicht is er wel een achterliggende gedachte dat hij die vraag in een andere thread heeft gepost, dat weet ik natuurlijk niet.
  • mennekevansolt
    mennekevansolt Berichten: 37 Member
    Opties
    Dank je wel, Nepq en Commot! Ik heb gewoon ieder onderdeel voor 66 gram geteld. En het heeft blijkbaar gewerkt, want ik ben deze week 0.8 kg afgevallen. Dat maakt een resultaat van -3 kg en terug onder BMI 25 :-).
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    Mijn moeder is zelf ook iemand die van alles bij elkaar sprokkelt en dan wat in elkaar flanst. Ik gok dan meestal hoe en wat er ongeveer in heeft gezeten. Jammer de bammer als ik er een keertje naast zit, er bestaat meer in het leven dan alleen eten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @Mara_ ... exact... :wink: