Smakelijke Whey-shakes?
SteadfastDharma
Welke Whey-shakes zijn én van goede kwaliteit (hoog eiwitgehalte; goed oplosbaar) én smaken ook prima? Ik heb een voorkeur voor smaken als vanille, chocolade, mocca, caramel etc. Banaan en aardbei vind ik niet zo lekker.
0
Reacties
-
Mijn eerste vraag is, waarom kies je voor eiwitshakes? Kun je je eiwitten niet volledig uit je 'normale' voeding halen?
Afgezien van dat; ik eet zelf geen zuivel, dus ik gebruik geen whey, Whey is tevens een afvalproduct van kaas, niet 1,2,3 een product wat ik persoonlijk zou kiezen. Het ene whey-merk is niet per definitie beter dan het andere. Je hebt wel drie soort; concentrate, isolaat en hydrolisaat. Hieronder een uitleg:
Whey eiwit concentraat
De meest gebruikte vorm van whey is de whey concentraat. Dit heeft een eiwitpercentage van ten hoogste 80% en bevat een relatief klein gedeelte aan koolhydraten (lactose) en vet. De goede smaak en betaalbaarheid maken whey eiwit concentraat tot de meest bekende en gebruikte vorm van whey.
Whey eiwit isolaat
De puurste vorm van whey is de whey isolaat, dit bevat meer dan 90% en is zo goed als vrij van koolhydraten en vet. Hoewel whey isolaat een zeer hoogwaardig product is wordt dit toch minder vaak gebruikt. Vanwege de kostbare productiemethode is het product erg duur. Een groot gedeelte van de whey gebruikers vindt de voordelen van het product niet opwegen tegen het prijsverschil. Voor atleten met een streng dieet of wedstrijdvoorbereiding is whey isolaat een perfecte bron van eiwitten.
Whey eiwit hydrolisaat
Whey hydrolisaat is een speciaal bewerkte vorm die enzymatisch is voor verteerd. De aminozuurketens zijn al geknipt en kunnen direct in de dunne darm worden opgenomen. Whey hydrolisaat is zeer geschikt voor mensen met een allergie en om direct na de training te gebruiken. De smaak en hoge prijs maakt hydrolisaat tot een minder gebruikte vorm van whey.
Ik zou derhalve kiezen voor een whey die erg hoog en puur is qua percentage eiwitten.0 -
whey delicious van xxl heeft lekkere smaken en lost goed op0
-
@SteadfastDharma, welke shakes goed smaken is persoonsgebonden. Wat jij lekker vindt, hoeft een ander niet smakelijk te vinden. Dus afgezien van welke je kiest, zou je zelf moeten ondervinden welke je het lekkerst vindt. Weet wel; hoe lekkerder het smaakt, hoe meer zooi er vaak in zit (qua suikers e.d.) Eiwitpoeder in zijn natuurste vorm smaakt gewoon vies. Ikzelf gebruik zo nu en dan een eiwitshake welke gemaakt is van bruine rijst (merk Mattisson - brown rice protein). Daar zit in feite enkel de eiwitten in en natuurlijke vanille. Ik krijg dan iig geen zogenaamde "fillers" binnen. Dat zou een mogelijkheid voor je kunnen zijn.0
-
@fxmhaast: Dank voor je respons. Heb het even opgezocht en klinkt goed (80% eiwit; smaken Cappuccino, Chocolade, Chocolade met Caramel, Vanille en exoten als Speculaar en Kokos. Ik houd deze zeker even in gedachten.0
-
Ik heb zelf een hele tijd de whey-eiwit van Optimum Nutrition gebruikt (100% Whey Gold Standard); goede kwaliteit, samenstelling, oplosbaarheid en smaak, alleen wel duur (rond de 50 euro voor 2,2 kilo).
(Mocha cappuccino vond ik prima te doen, chocolade vond ik wat te waterig (double rich chocolate) of te zoet (extreme milk chocolate).
Nu ben ik overgestapt naar de 'Whey Perfection' van Body&Fit, ook prima kwaliteit, samenstelling, oplosbaarheid en smaak (erg veel smaken om uit te kiezen, volgens mij iets van 30 verschillende smaken), alleen veel goedkoper (rond de 35 euro voor 2,2 kilo). Je kan hiervan ook een test pakket kopen van 12 verschillende smaken, dus dat is wel handig.0 -
Oké, de Whey van Body&Fit is nu twee maal lang gekomen (in dit draadje en in mijn timeline). Dan ga ik die maar eens proberen. Dank je wel voor de tip.0
-
vroeger ook whey perfection van body&fit gehad, qua prijs/smaak/quantiteit was deze best ok.
maar sinds men afval-periode heb ik niks aan shake (inzake hongergevoel), ik heb vast materiaal nodig
ik gebruik nu xxl eiwit pudding. in combi met 20 gram havermout en eventueel 10gr hagelslag ofzo, kan ik t indikken van 250 tot 450kcal.
kwartiertje frigo, en ik kan je verzekeren dat dit "vult".
zowel als ontbijt of als ik nachtpost doe....
grtz0 -
Even offtopicmaar sinds men afval-periode heb ik niks aan shake (inzake hongergevoel), ik heb vast materiaal nodig...0
-
Wat betreft kwaliteit, bestaat er wel beter dan de whey van body & fitshop whey. Maar goed, eiwitten zijn eigenlijk eiwitten, dus body & fitshop is verder prima.0
-
itzhanne82 schreef: »Even offtopicmaar sinds men afval-periode heb ik niks aan shake (inzake hongergevoel), ik heb vast materiaal nodig...
idd , veel vulling is soms noodzakelijk
nuja, en deze pudding helpt me makkelijker om aan men eiwit doel te geraken
(behalve tonijn, kip, kwark e.d.)
ik doelde op de kwaliteit/prijs verhouding, natuurlijk bestaat er beter.
grtjs
0 -
https://xxlnutrition.com/nl/forum/discussion/13729/
lab resultaten van xxl whey delicious en van body en fit whey shake gedaan door bodybuildingforum
orginele bericht
http://forum.bodynet.nl/supplementen-reviews/66119-lab-testen-whey-perfection-b-and.html#post12547710 -
Whey Perfection van Body&Fit, het liefste in de smaak stracciatella.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 854 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes