hartslagen per minuut — Dutch (Netherlands)

hartslagen per minuut

Opties
rijmkonijn
rijmkonijn Berichten: 30 Member
Ik heb geen kaas gegeten (zelfs geen light) van training, sport en zo meer. Ik doe toch een verwoedde poging om met wandelen, aquagym en mijn hometrainer mijn conditie wat op punt te brengen.
Wat ik wel weet is dat je je hartslag in de gaten houdt en je beter niet boven een of ander cijfer gaat en er onder ook niet veel "uithaalt" ... Nu is mijn vraag : Wat is goed en wat is overdreven of wat is te weinig ? op hoeveel probeer je je hartslag te houden als je conditietraining doet ?
Hangt dat samen met leeftijd ?? of niet.
benieuwd naar jullie ervaren, mening, kennis.

Mieke B)

Reacties

  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Zolang ik nog adem haal en niet op de grond lig gaat het niet te hard, kan ik nog een gesprek voeren dan maak ik me ernstig zorgen want ik train thuis in mn eentje.

    Oke, flauw... heb die kaas duidelijk ook niet gezien. Stiekem ook wel benieuwd, maar train zelf zonder hartslagmeter.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    november 2014 aangepast
    Opties
    Het maakt eigenlijk niks uit voor de gemiddelde/beginnende sporter, als je maar sport.
    Pas als je een goed getrainde sporter bent die echt het optimale uit zijn training wilt halen moet je je druk gaan maken over je hartslag niveau.
    Wat vaak als regel wordt gezegd, op het moment dat je niet meer kan praten ga je te hard, kan je prima een gesprek voeren te langzaam ;)