Groene thee — Dutch (Netherlands)

Groene thee

Opties
wannebeeslim
wannebeeslim Berichten: 28 Member
december 2014 aangepast in Voedsel en voeding
Hoe kijken jullie tegen groene aan? voorstanders? Tegenstanders? Ik zelf ben altijd
druk met mijn gunpowder thee. Ik drink er 1,5 liter per dag van. Je moet het leren drinken dat wel. En jullie?

Reacties

  • nt199419
    nt199419 Berichten: 40 Member
    Opties
    Pilletje GTA extract, regelmatig vooral als ik op mn inname let. Voor de rest maakt het niet zo heel veel uit.
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Waarom zou je (zoveel) groene thee willen drinken? Ik weet dat het oorspronkelijk veel werd/wordt gedronken in de Zenboeddhistische kloosters in China en Japan, omdat je er behoorlijk wakker bij blijft (en koffie van oudsher er niet bekend was en nu nog maar mondjesmaat wordt gedronken). Het werkt ook wel wat verslavend, op eenzelfde manier als koffie dat doet. Vandaar dat de inname van groene thee wat beperkt wordt in die omgevingen -zo'n drie kopjes max per dag-.

    Maar wat zijn volgens jou de voordelen? Behalve dat je er sowieso 1,5ltr vocht mee binnen krijgt per dag - wat op zich wel oké is.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Neem een paar mokken thee op een dag, daar zit geregeld groene thee bij. Maar 1,5 liter, nee daar maak je me niet blij mee welke smaak het ook is. Maar dan ook meer omdat ik warme drank in z'n algemeen gewoon vrij snel zat ben.
  • wannebeeslim
    wannebeeslim Berichten: 28 Member
    Opties
    Groene thee helpt stresshormonen te verlagen, vermindert slecht cholesterol en helpt je afvallen doordat de verbranding versnelt zonder je hartslag te verhogen. Ik gebruik het echt als een hulpje tijdens het afvallen. Ik heb een theebeker waar een halve liter in gaat en die klok ik zo naar binnen. 1,5 liter is misschien wel veel maar ach ik moet toch veel drinken :D en het zit tjokvol antioxidanten en dat is mooi meegenomen ivm al die cellen die nu in de overgang zijn LOL Heb trouwens de schrijffouten weg willen halen in de titel en een vergeten woord willen aanvullen maar krijg te lezen dat ik geen rechten heb om dat te doen. oke..
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    december 2014 aangepast
    Opties
    1,5 liter klinkt misschien veel, maar met 6 koppen (of 3 grote) ben je er al (en dat dan verspreid over een hele dag, dan is het niet eens zoveel ;) ).

    Ik ben geen voorstander en ook geen tegenstander van groene thee ;) Er worden wel erg veel gezondheidsclaims over gemaakt, waarvan ik toch betwijfel of die wel waar zijn.
    wannebeeslim schreef: »
    Groene thee helpt helpt je afvallen doordat de verbranding versnelt zonder je hartslag te verhogen.
    Dan ben ik toch erg benieuwd hoe dit werkt bijvoorbeeld ;)

    Aan de andere kant, het is gewoon thee (waar niks mis mee is). Als het wel gezondheidsvoordelen heeft, is dat mooi meegenomen.

    Ik ben zelf niet zo'n thee drinker, houd het vooral op water en regelmatig een kop koffie (en heel soms wat cola light, ooooo :P). Al heb ik soms van die buien dat ik alleen maar thee aan het drinken ben (en dan echt liters per dag), dan drink ik alle soorten en smaken, zolang het maar wel van goede kwaliteit is en geen supermarkt spul.
  • wannebeeslim
    wannebeeslim Berichten: 28 Member
    Opties
    Groene thee is ook een mogelijk middel om de stofwisseling te verhogen. En dat zonder dat de hartslag toeneemt. Groene thee bevat plantaardige, flavine bevattende eitwitten die het proces van verbranden van vetten versnellen.

    ff gepikt van internet. Flavine bevattende eiwitten......mmmm oke.... :D een ding is zeker voor mij. Als ik deze thee drink heb ik minder of geen honger. En dat effect heb ik niet met alleen water bv. En zoals Nepq zegt: als het gezondheidsvoordelen heeft is dat mooi meegenomen! Dus ik zeg: GEWOON BLIJVEN LURKEN DIE THEE :p
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik drink zelf ook veel thee, altijd kruidenthee. Groene thee is daar ook eentje van. Ik weet niet of ik de claims over groene thee moet geloven, want ik drink het al zo lang... Ik merk er zelf niets van. Maar goed, als men al thee drinkt, waarom dan niet groene/ kruidenthee. Baad het niet schaadt het niet...toch?
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ik drink ook wel vaak groene thee. Ik vind het toch lekker als het groene ice tea is, zal wel niet zo heel gezond zijn maar toch...
  • sweett_92
    sweett_92 Berichten: 2
    Opties
    Ik ben dol op groene thee! Ik kan er zo liters van drinken op een dag. Heb weleens gelezen dat het zuiverend zou werken en dat je er energie van krijgt enzo en ik heb geen flauw idee of dit klopt, maar het is zoiezo beter dan frisdrank (en hiervan word ik altijd heel erg duf).
    Ik drink wel pas vanaf een uur of 9 à 10 thee. Ik begin mijn dag altijd met warm water met citroensap, vooral omdat ik snel ijzertekort heb en de vitamine C van de citroen de opname van ijzer stimuleert (terwijl thee dat remt).
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    Groene thee is best héél gezond,ik drink zelf ook minstens 3 tasjes per dag ! :)
  • ellenclyro
    ellenclyro Berichten: 27 Member
    Opties
    Ik drink elke ochtend een kopje groene thee, is inmiddels een gewoonte. Of het je metabolisme ook echt een kickstart geeft weet ik niet, maar ik vind het wel lekker om 's ochtends te drinken :P
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    Me to ! :) ... je moet het wel beetje leren drinken e. ik drink het liefst de groene thee Green Chai. De gewone groene thee smaakt wat hooi achteg ... en zou mij vlugger vervelen! ;)
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Ik vind groene thee heerlijk en heb al zoveel varianten geprobeerd, haha. Ik drink sowieso al liever thee 's morgens, dus slecht kan het gewoon niet zijn. Tegenwoordig halen ze de cafeïne er vaak ook nog eens uit.
    Er is trouwens wel een 'speciale' manier om het klaar te maken om de werking ervan te optimaliseren. Laat je water afkoelen voordat je het theezakje erin doet, dus niet bij 100 graden. 75 graden is prima. Laat het dan 3 minuten trekken en neem 3 gewone kopjes op een dag.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    De reden dat je groene thee beter bij een temperatuur van 80 graden of daaronder kunt bereiden is dat je thee anders bitter smaakt.
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    ach ... dat ga ik eens proberen nikkirent! Dankjewel voor de tip ! :)
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    ... daar deed ik idd beetje mis aan dan! Weer iets bijgeleerd sé! ;)
  • Divoxes
    Divoxes Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik drink vaak groene thee, het is namelijk ook nog eens goed voor het aantal vocht wat je binnenkrijgt. Voorderest heb ik geen idee wat er voor claims rond gaan over groene thee...
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    Is goed voor een vluggere spijsvertering,cholesterol verlagend...
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    de voedselzandloper beveelt groene thee en witte thee isgoed voor de huid'