Even voorstellen... — Dutch (Netherlands)

Even voorstellen...

Opties
Hallo,
mijn naam is Miriam, ik ben 25 jaar oud en studeer psychologie. Ik houd me recent heel erg bezig met afvallen, maar vooral een gezonde voedings- en bewegingspatroon ontwikkelen zodat ik niet van een dieet naar de volgende huppel.
Ik heb soms nogal last van emotie-eten, maar ook eten zonder dat je je er bewust van bent en dus snel weer trek krijgt. Ik heb al meerdere keren probeert om af te vallen en dit lukte ook, maar ben dan na een tijd weer in mijn oude eet patroon terecht gekomen omdat ik nogal ongeduldig ben (ik heb wel eens de neiging om snel resultaten te wllen zien die niet realistisch zijn).
Tegenwoordig is mijn body fat percentage rond de 30% en mijn BMI ook tussen de 24 en 25 en deze wil ik omlaag krijgen (22% / 22) om mij gezonder en mooier te voelen. Ik heb geen probleem om meer te wegen zolang het maar spiermassa is, maar het vet wil ik toch graag voor mijn gezondheid omlaag krijgen.
Ik ben van plan om 3 keer en minimaal 2 keer in de week te gaan sporten, waar ik met gewichten wil gaan trainen om spiermassa op te bouwen.

Reacties

  • Rientje1975
    Rientje1975 Berichten: 58 Member
    Opties
    Welkom en wat een mooie plannen. Als je goed blijft loggen, dan gaat het je hopelijk lukken. Ik heb al heel wat lijnpogingen achter de rug. Zolang als ik het nu al volhoud, is me nog nooit gelukt. Dit is echt te danken aan de steun van MFP.
    Succes!
  • Benxsmith
    Benxsmith Berichten: 1
    Opties
    Hoi Miriam,

    Welkom op MyFitnessPal!
    Ik zie dat je al een aardig mooie planning hebt. Gaat zeker goed komen!
    Houd ons op de hoogte hoe het gaat en heel veel success! :blush:
  • regina01071992
    Opties
    heel veel succes meid
    je kan ook het beste cardio doen en daarna eerst gewichten doen ik heb op het werk een fysiotherapeut aan haar heb ik ook gevraagd wat ik het beste kon doen
    ze zij eerst even cardio gaan doen en daarna nog 20 min kracht
    is maar een tip wat ik u geef
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom en succes!
  • carineantheunis
    carineantheunis Berichten: 19 Member
    Opties
    Welkom Miriam,ik heb deze week eens zitten kijken naar het gemiddelde vetpercentage bij vrouwen en mannen in verschillende leeftijdsgroepen en aangezien uw leeftijd zou 22% haalbaar moeten zijn.Voor mannen in de leeftijd van 17 tot en met 29 jaar geldt een gezond vetpercentage van 10% tot 15%. Voor vrouwen in dezelfde leeftijd is dat een percentage tussen de 20% en 25%.Veel succes.Je zult ook veel steun vinden in het forum.Ik vind het alvast super.
  • aischari40
    aischari40 Berichten: 64 Member
    Opties
    Welkom, ook ik heb veel aan dit forum! Veel succes!