Fit de zomer in! — Dutch (Netherlands)

Fit de zomer in!

Opties
Hallo allemaal,


vanaf vandaag ben ik de strijd tegen de overtollige kilo's weer aangegaan. Concrete doelen heb ik niet echt, behalve dat ik gewicht wil verliezen en gewoon strakker wil worden.

Qua motivaties... begin maart hebben we babyborrel van onze eerste spruit, einde april heb ik een vrijgezellenweekend (niet van mij) en halverwege mei heb ik twee trouwfeesten op het programma staan. Daar wil ik toch overal ietsje strakker staan dan nu het geval is :-).

Ik ga mijn kcal-verbruik op 2000 kcal zetten, dat moet haalbaar zijn. Ik begin bij een gewicht van 82,7 kg en zou graag teruggaan naar 75 kg. Beweging heb ik genoeg, door wekelijks te tennissen en te zaalvoetballen.

Ik wil me enkel op 1 maart wegen, vervolgens ergens einde april, vervolgens halverwege mei, ...

gr.

M.

Reacties

  • mennekevansolt
    mennekevansolt Berichten: 37 Member
    Opties
    De eerste dag ben ik goed doorgekomen. Heb nog 100 kcal over zelfs.

    Gisterenavond heb ik voor het avondeten wel zelf beetje een inschatting moeten maken. De soep heb ik nog kunnen afwegen, maar toen kwam er volk binnen en heb ik de rest van mijn eten niet meer kunnen afwegen.

    Maar voor 300 gr. wortelensoep met balletjes heb ik 165 kcal geteld, voor drie heel goed gevulde soeplepels puree heb ik 249 kcal geteld en voor een stukje zalm met roomsaus heb ik 340 kcal geteld. Dit lijkt me zeker niet te weinig geteld eigenlijk. Of wat denken jullie? :-)

    Nog 47 dagen tot mijn eerste weegmoment :-).

    M.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Vwb je berekening; mensen rekenen vaak minder voedsel dan dat ze daadwerkelijk hebben geconsumeerd. Je geeft aan dat je een goede 3 soeplepels aan puree hebt genoteerd als 249kcal. Ik persoonlijk denk dat dit een karige berekening is. Zo'n 100gr. (ongekookte) aardappels is vaak al rond de 100kcal (als dit niet meer is). Bij de puree komt altijd nog een klontje boter en melk (als dat erin zit). Ik denk eerder aan kcal 300/400. Zalm is erg calorierijk. Gemiddeld zit dit per 100gr boven de 200kcal. Ik weet niet hoe groot je zalm was en hoe zwaar deze woog. Roomsaus is ook niet te onderschatten.
  • mennekevansolt
    mennekevansolt Berichten: 37 Member
    Opties
    Dank je wel, Itzhanne!

    Ik heb mijn puree op 415 kcal gezet, dit zou dan toch wel hopelijk moeten toekomen, he? :-)

    Zalm en de saus ga ik laten staan wat het was. Daar zal ik niet ver vanaf zitten, aangezien het echt geen heel groot stuk was.

    Ik ga, om helemaal zeker te zijn, mijn sporten van morgenavond niet inzetten.
  • lottewiegeraad
    lottewiegeraad Berichten: 49 Member
    februari 2015 aangepast
    Opties
    Hallo allemaal,


    vanaf vandaag ben ik de strijd tegen de overtollige kilo's weer aangegaan. Concrete doelen heb ik niet echt, behalve dat ik gewicht wil verliezen en gewoon strakker wil worden.

    Qua motivaties... begin maart hebben we babyborrel van onze eerste spruit, einde april heb ik een vrijgezellenweekend (niet van mij) en halverwege mei heb ik twee trouwfeesten op het programma staan. Daar wil ik toch overal ietsje strakker staan dan nu het geval is :-).

    Ik ga mijn kcal-verbruik op 2000 kcal zetten, dat moet haalbaar zijn. Ik begin bij een gewicht van 82,7 kg en zou graag teruggaan naar 75 kg. Beweging heb ik genoeg, door wekelijks te tennissen en te zaalvoetballen.

    Ik wil me enkel op 1 maart wegen, vervolgens ergens einde april, vervolgens halverwege mei, ...

    gr.

    M.

    1. Bereken je TDEE/BMR. Ik mis wat informatie om zeker te zijn, maar 2000 kcal per dag kan makkelijk te veel of te weinig zijn, omdat het gaat om een gemiddelde. Ik verbrand op een dag zonder sporten bijvoorbeeld 'maar' ongeveer 1500 kcal. Als ik dit niet zou weten en 2000 kcal eet kom ik dus langzaam aan.

    2. Je zegt geen concreet doel te hebben, maar die noem je zelf de tweede alinea al op. Mooi! Doelen hebben is juist het beste, want afvallen is veel meer dan alleen meer bewegen en minder eten. Het is vooral geestelijk.

    Maak korte, middel-lange en lange termijn doelen;

    Bijvoorbeeld korte termijn; "Ik ben toch mooi 2 kilo afgevallen en dat voor het einde van de maand".

    Middellang kan zijn; "Op de babyborrel zag ik er stralend uit, ik zat lekker in mijn vel".

    Lange termijn "Ik rock deze bikini op vakantie, dat heb ik even mooi geflikt".

    Zet deze bewust zo neer dat het al lijkt alsof je dit doel al hebt bereikt (dat is een klein truckje om jezelf nog meer te motiveren). Stel jezelf vragen. Bijvoorbeeld; Wat is je droomlichaam? Omring je met afbeeldingen en/of inspirerende teksten om je er continu aan te herinneren wat je doel is. Ik doe dat zelf via instagram.

    3. Van het wegen vind ik een goed idee, maar ik zou dan wel elke week fotos maken om toch je progressie te kunnen volgen. Zodra je verschil ziet motiveert dat namelijk nog meer :smile:

    Succes, gaat zeker lukken :blush:

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    .....
    Ik ga mijn kcal-verbruik op 2000 kcal zetten, dat moet haalbaar zijn. Ik begin bij een gewicht van 82,7 kg en zou graag teruggaan naar 75 kg. Beweging heb ik genoeg, door wekelijks te tennissen en te zaalvoetballen.

    Ik wil van bijna 81 kilo (half januari) naar 75 (eind mei) en "mag" daarvoor 1200 Kcal per dag. Dan heb ik aangegeven dat ik een zittend beroep heb en 2x in de week sport.
  • MissMormie
    MissMormie Berichten: 35
    Opties
    Ave > Ik neem aan dat mennekevansolt een menneke is, dus die mag gemiddeld om op gewicht te blijven zo'n 2500 kcal op een dag. 2000 kan dus heel goed genoeg zijn om af te vallen. Het maakt natuurlijk ook uit hoe snel je wilt afvallen, als je aangeeft een kwart kilo per week af te willen vallen zal je meer kcal worden voorgeschreven dan wanneer je een kilo per week wilt afvallen.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    MissMormie schreef: »
    Ave > Ik neem aan dat mennekevansolt een menneke is, dus die mag gemiddeld om op gewicht te blijven zo'n 2500 kcal op een dag. 2000 kan dus heel goed genoeg zijn om af te vallen. Het maakt natuurlijk ook uit hoe snel je wilt afvallen, als je aangeeft een kwart kilo per week af te willen vallen zal je meer kcal worden voorgeschreven dan wanneer je een kilo per week wilt afvallen.

    Zo gemeen!!! Ik ga er wat aan laten naaien :p

  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    proest