nieuw hier — Dutch (Netherlands)

nieuw hier

Opties
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en heb een vraagje.
Ik wil nog wat kilo's kwijt. Houdt zo rond de 1600 calorieën aan en sport drie keer in de week en als het lukt meer.
Maar op dagen dat ik sport, staat er dat ik calorieën heb verdient. Moet je deze per se opmaken?

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Het word aangeraden omdat je meer verbrand dan normaal dit om je spieren goed te laten herstellen en niet dat je lichaam om toch aan energie komt door je spieren af te gaan breken. Ook moet je niet onder je BMR moet eten en als je veel gesport hebt en dat er niet bij eet doe je dit toch al snel.

    met BMR heb ik het hierover:
    et aantal calorieën dat je lichaam in rust verbrandt, wordt ruststofwisseling genoemd oftewel BMR (Basal Metabolic Rate). In het Nederlands vertaald: Basale Stofwisselings Snelheid.
    Basal Metabolic Rate zijn de benodigde calorieën dat je lichaam verbrandt om voldoende energie te verkrijgen, om normale lichaamsfuncties te kunnen laten plaatsvinden. Zoals de temperatuurregulering, de bloedcirculatie, spijsvertering en alle andere stofwisselingsprocessen in jouw lichaam.
    Het aantal calorieën (energie) dat een lichaam verbruikt om de ruststofwisselingprocessen te laten plaatsvinden, is voor ieder mens verschillend. Gewicht is bepalend, of je een actief leven leidt, welk geslacht je bent en bepaalde genetische factoren zijn van invloed. Ongeveer tweederde van de totale behoefte aan calorieën die je dagelijks nodig heeft worden verkregen uit de BMR.

    Dit heb ik dan van de site: http://fitnessjunk.nl/vet-verbranden-droog-trainen/calorieen-behoefte/

  • ilsewechseler940
    ilsewechseler940 Berichten: 1 Member
    Opties
    Thanks! hier kan ik wat mee!!!!!!
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom en succes!