Mezelf leren aanvaarden. — Dutch (Netherlands)

Mezelf leren aanvaarden.

Opties
Ik ben Carine,een vrouw van 51 jaar en blijkbaar een paar maand in de "overgang".
Door een spoedoperatie van een rughernia midden oktober werd ik opeens van een aktieve werkster naar de "rustmodus" gebombardeerd,zodanig dat mijn lichaam de kilo's gretig erbij nam.Doordat ik nogal een bourgondiër ben,en ontzettend geniet van lekker eten en drinken was ik de laatste jaren nogal wat bijgekomen,zodat ik de weegschaal vermijdde.
Op 1januari 2015 heb ik mij na twee jaar terug op de weegschaal durven stellen.
Wat voor mij confronterend was.De verandering van mijn lichaam door het ouder worden,kan ik momenteel heel moeilijk aanvaarden.Ik ben met deze app begonnen om me meer bewuster te worden wat ik op een dag eet.En om zo terug op een voor mij goed gewicht te komen zodat ik terug in mijn kleren pas.Toch denk ik dat het niet zozeer het aantal kilo's is die tellen,maar meer hoe je uzelf in de spiegel ziet.
Ik wil mezelf terug graag zien en mijn lichaam niet haten,want het heeft al zoveel voor mij gedaan,dat ik het eigenlijk dankbaar zou moeten zijn.

Reacties

  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Welkom. Nog één hier die sinds een jaar of twee bezig is met de overgang en plots tot inzicht kwam dat er nú iets dient te gebeuren, anders zou ik een zware oude dag gaan hebben :) Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, omdat ik heb gemerkt dat het me goed doet om met anderen hier op MPF ervaringen te mogen delen en af en toe even tegen elkaar aan te leunen als het wat lastiger is.

    Succes in elk geval.

    PS, je taal klinkt Vlaams? Kom je uit het zuidelijke taalgebied?
  • wolvinnetje
    wolvinnetje Berichten: 53 Member
    Opties
    Welkom veel succes met je doelen misschien leuk en gezellig om wat vrienden toe te voegen voor de momenten dat je steun nodig hebt of gewoon omdat je lekker even tegen iemand aan wil kletsen :) ik heb je in ieder geval een vriendschapsverzoek verstuurd.
    En wat SteadfastDharma zegt het is heel fijn om je ervaringen te delen en wat betreft de taal het klinkt inderdaad als in mijn omgeving ( Belgisch limburg )
  • carineantheunis
    carineantheunis Berichten: 19 Member
    januari 2015 aangepast
    Opties
    Ik woon in Doornzele,deelgemeente van Evergem (België),maar ben een echte Gentenaar in hart en nieren.Alvast bedankt voor jullie vriendschap.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Succes, Op de foto (ik weet niet hoe recent die is) zie je er uit als een mooie vrouw
  • carineantheunis
    carineantheunis Berichten: 19 Member
    Opties
    Dank u mrs_hekate.De foto is genomen op 10 september 2014,op verlof 4 maand geleden.
    Mijn dochter van 25 jaar,heeft mij verleden week nog gezegd,dat ik nog altijd straal.Maar ik heb het zeer moeilijk ,met hoe mijn lichaam aan het veranderen is door de overgang.
    Het is een afsluiten van een hoofdstuk,en nu moet ik mezelf kunnen overtuigen dat het ook wel weer een nieuw begin is.En door wat op mijn voeding te letten,probeer ik er voor te zorgen dat ik geen volledige nieuwe garderobe moet aanschaffen.Want dat zou een dure aangelegenheid worden.Ik lig wat in de knoop met mezelf,en die hormonen zorgen er momenteel voor dat het voelt alsof de emotie's voortdurend door elkaar geschud worden.Ik denk wel dat andere vrouwen in de overgang zichzelf daar zullen in herkennen.
    Alvast ook veel succes toegewenst.
  • Rientje1975
    Rientje1975 Berichten: 58 Member
    Opties
    Wat dapper dat je nu de strijd aan bent aangegaan met de kilo's/weegschaal. Als je goed blijft loggen, wordt je veel bewuster van alles wat je eet.
    Heel veel succes!
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom en succes.