Hoelahoepen — Dutch (Netherlands)

Hoelahoepen

Opties
Zijn er hier nog meer mensen die aan het hoelahoepen zijn? Ik ben net vandaag begonnen, hoe het nog niet zo lang vol. Maar hoe schrijven jullie dit weg in de app qua beweging? Ik heb nog niet echt een 'activiteit' gevonden die er goed bij past..

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Hoelahoepen.... Hoe kom je erop! :p Vroeger kon ik het heel goed: om mn middel, armen of benen. Ik denk dat als ik er nu weer aan zou beginnen, ik dat toch op een plekje zou willen doen waar niemand me ziet. En helaas woon ik niet zo groot.

    Ik lees dit op www.echt-afvallen.nl:
    Wanneer u hoelahoept verbrandt u gemiddeld 110 calorieën per 10 minuten. Dit is voor een sport ontzettend hoog aantal calorieën en zeker voor een sport die u gewoon in de huiskamer kunt doen.

    Succes in ieder geval!
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Iemand op telegraaf valt af, was ook aan het hoelahoepen. Maar ik begreep van de bewegingsdeskundige daar het een vrij eenzijdige beweging is en dat ze dat niet aanraadde als hoofdbeweging soort https://www.facebook.com/events/1012186852130867/
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Je kan zelf een nieuwe 'oefening' aanmaken.
    Als ik een beetje op het internet zoek, zal je zo rond de 60 a 100 calorieën per 10 minuten verbranden.
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    Jaaa, hoelahoepen, dat doe ik in de zomer heel veel, heb nog een grote hoelahoep bij mijn ouders staan. Wel opletten dat je je heupen beide kanten op draait (dus met de klok mee en tegen de klok in), want anders ga je dat heeeeeel hard zien in je taille. Been there done that :p.
  • Kimberly1986W
    Kimberly1986W Berichten: 28 Member
    Opties
    Ik doe aan powerhoop...
  • astridvoll
    astridvoll Berichten: 7 Member
    Opties
    Zo.. sorry mensen.. een hele erge late reactie van mij.. Was even vergeten dat ik hier een discussie was begonnen en krijg geen meldingen bij een nieuwe reactie.
    Maar ik hoepel nog steeds, of weer eigenlijk. Nu gaat het goed! Ik heb wel een fitnesshoelahoep, deze is zwaarder dan een 'gewone' hoepel.
    @Kimberly1986W Ben je zelf aan het hoepen of volg je een les ofzo?

    Ik heb nu iedere keer het hoepen weggeschreven onder buikdansen, maar volgens mij geeft ie wel een beetje te lagen calorieen aan. Zal eens kijken hoe ik een nieuwe activiteit aan kan maken
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Ik heb ook een fitnesshoelahoep, maar blauwe plekken kreeg ik ervan, haha. Ik hield het niet lang vol omdat het gewoon zoveel pijn deed. Maar het is wel erg goed voor je!
  • astridvoll
    astridvoll Berichten: 7 Member
    Opties
    Rustig opbouwen @Nikkirent ! Ik had in het begin ook blauwe plekken, maar heel rustig opgebouwd en nu kan ik vrij makkelijk een half uur achter elkaar hoepelen! :smile:
  • Kimberly1986W
    Kimberly1986W Berichten: 28 Member
    Opties
    Heb een powerhoop ook thuis maar volg 2x pw ook les... Onwijs leuk! Blauw ben ik ook geweest maar is na 4x weg... Soort gewenning... Nu totaal geen last meer van!
  • Kimberly1986W
    Kimberly1986W Berichten: 28 Member
    Opties
    Ohw en ik kan powerhoop gewoon als activiteit registreren :)