voorstellen dan maar? — Dutch (Netherlands)

voorstellen dan maar?

Opties
mbforfree
mbforfree Berichten: 6 Member
He mensen,

Manus hier. veel te zwaar (een kilo of 112) en door een kennis gewezen op deze site. Ik hield al op een andere site voeding bij, maar zag dat ik deze kon koppelen met Endomodo waar ik in ieder geval mijn wandelen bij houdt. Ik train voor mijn tweede vierdaagse. Vorig jaar heb ik hem netjes uitgelopen, maar ik merkte wel dat mijn gewicht tegen mij werkt. Nog een reden om wat fitter te worden. Ik eet plantaardig, dus moet eerlijk zeggen dat het voedsel bijhouden daarom iets minder 'past'. Volgens de site eet ik direct teveel suikers en te weinig vet, terwijl ik juist low fat eet en gewoon lekker hoog in carbs. Dat bevalt mij prima en heeft ook veel meer gezondheidsvoordelen, maar dat is een ander verhaal :)

Vanavond weer naar de sportschool voor intensieve training om te zorgen dat wij er straks tegenaan kunnen vliegen!

Reacties

  • MissMormie
    MissMormie Berichten: 35
    Opties
    Welkom Manus, wat goed van je dat je de vierdaagse (van Nijmegen?) al een keer heb uitgelopen, dat doe ik je niet na!

    Wat eten betreft, ongeacht of je nu veel carbs eet en weinig vet, of veel eiwit en weinig carbs, of welke andere combinatie ook afvallen doe je pas als je minder eet dan wat je verbruikt. Als je zegt dat je teveel suikers hebt gok ik dat je vrij veel fruit eet, andere plantaardig voedsel heeft daar niet zoveel van natuurlijk.

    Veel suiker lijkt toch vrij slecht voor je te zijn, de World Health Organization (WHO) is op dit moment bezig met het schrijven van nieuwe adviezen oa. qua suiker inname en komt waarschijnlijk uit op slechts 5% van je calorieen uit suiker te krijgen. Dat betekend bij 2000 calorieen, 100 calorieen uit suiker, wat 25 gram suiker per dag is. (http://www.bbc.com/news/health-26448399) Zeg maar de 2 stuks fruit die het voedingscentrum aanraad, en niet meer.

    Niet dat je hier nu direct iets mee moet natuurlijk, maar wie weet heb je er wat aan ;)

    Succes!
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    welkom hier
  • Rientje1975
    Rientje1975 Berichten: 58 Member
    Opties
    Welkom en heel veel succes!
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom mbforfree en veel succes!
  • mbforfree
    mbforfree Berichten: 6 Member
    Opties
    Miss mornie Dank voor je berichtje, maar ik ben toch bang dat je er helemaal naast zit. Ons hele lichaam draait op koolhydraten, ons brein schakelt zichzelf uit zonder koolhydraten. De WHO gaat daar ook helemaal niet aan sleutelen :wink: Er staat namelijk dat je geen suikers uit verrijkte producten binnen moet krijgen en siropen, fruitdranken en fruit concentraten hahaha....

    Dat is iets heel anders. Dat is onnatuurlijk en kan ons lichaam niet goed verwerken.
    Anders is het met het eten van echt gezond voedsel waar ons lichaam voor gemaakt is! Fruit, granen, bonen, rijs, mais, groente, aardappels en met mate ook zaden, noten etc. (en sorry, dat zijn allemaal koolhydraten/suikers)

    Achter de volgende link staan verhalen van mensen die konden genezen van eigenlijk alle westerse ziekten door weer te gaan eten waar ons lichaam voor bedoeld is! Plantaardig... En dat gaat het over hele heftige ziekten waar de westerse wereld onder gebukt gaat... Van het overgewicht, diabetis type 2, kanker, hart en vaatziekten, maar ook ziekten als MS en andere auto-immuumziekten en ziekten die te maken hebben met chronische ontstekingen. Ik weet nog dat ik in eerste instantie wat wantrouwig was tov dit soort verhalen, maar hoe meer ik het ging onderzoeken, hoe meer ik erachter kwam dat ons lichaam door ons in de westerse wereld letterlijk verziekt wordt. Voor bijna alle welvaartsziekten is een oplossing: terug naar 'voor de welvaart' en het is verdwenen! Ik hoop dat je wat tijd hebt om hier wat te luisteren (er is ook een leesvariant) en wat engels kent. Helaas is deze info namelijk nog steeds lastig toegankelijk in het nederland. In Amerika is inmiddels een hele lijst van artsen die patienten tegenwoordig groente en fruit voorschrijft (althans plantaardig eten) ipv een open hart operatie!

    drmcdougall.com/health/education/health-science/stars/stars-video/
  • mbforfree
    mbforfree Berichten: 6 Member
    Opties
    Overigens zou ik het leuk vinden om wat 'vrienden' toe te voegen elkaar te stimuleren (en dan hoeft het uiteraard niet continue over voedselkeuzes te gaan :innocent:
  • ellenclyro
    ellenclyro Berichten: 27 Member
    Opties
    Hoi Manus, welkom hier en veel succes!
  • MissMormie
    MissMormie Berichten: 35
    Opties
    Hey Manus, Ik bedoelde expliciet niet koolhydraten, maar specificiek suiker en dat is inclusief suiker uit fruit. Natuurlijk is fruit goed voor je, maar met mate. Het nadeel van suiker is (en vooral veel suiker in je dieet) dat het veel calorieen levert, maar verder niets dat je nodig hebt. Dus hoe meer suiker je binnenkrijgt hoe minder calorieen je over hebt voor 'goed' eten.

    Overigens heb je nauwelijks koolhydraten nodig, een bekend voorbeeld hiervan zijn de eskimo's die het grootste deel van het jaar leefden op vis en zeehond, oftewel vet en eiwit. Een mogelijkheid om terug naar voor de welvaart te gaan is dan ook alleen nog maar vis en zeehond eten ;)

    Ik heb niet veel gelezen van wat er op die site staat maar dat lijkt zich vooral te baseren op de china study. Een studie waaruit blijkt dat veel groente eten inderdaad goed voor je is. Maar dat is niets nieuws toch?

    Plantaardig eten en de china study en paleo, en atkins, en grip op koolhydraten en vegan en raw food en de Mediterranean diet werken ondanks dat ze allemaal een andere insteek hebben allemaal eigenlijk op dezelfde manier. Gezonder eten, ,minder calorieen en voldoende groenten voor micronutrients. Dan gaat 'vanzelf' je gewicht omlaag en dus krijg je minder last van allerlei welvaartsziekten. Maar de vraag is meestal of het door het specifieke dieet komt, of meer door de gewichtsafname, meestal in combinatie met meer beweging.

    Uiteindelijk is natuurlijk het belangrijkste dat het voor jou werkt, en als dat met alleen plantaardig eten is, dan is dat geen probleem.


    Overigens is het DASH dieet (http://dashdiet.org/) ondanks de lelijke website, al 5 jaar op rij het dieet dat gekozen wordt door experts als zijnde het beste dieet, en hier zit wel vlees bij.
  • aischari40
    aischari40 Berichten: 64 Member
    Opties
    Welkom en succes!
  • ElkeKNJ
    ElkeKNJ Berichten: 1 Member
    Opties
    Manus, je kan je instellingen aanpassen zodat die andere dingen trackt dan voorgesteld, zo kan je je inname van bijvoorbeeld vitamine c traceren ipv koolhydraten. Let wel, je kan ze niet allemaal aanpassen. Een tipje. Voor de rest ben ik het slechte voorbeeld van hoe het niet moet, dus ik ga verder zwijgen