Een nieuw begin! Back to the basics .... — Dutch (Netherlands)

Een nieuw begin! Back to the basics ....

Opties
mvdb14
mvdb14 Berichten: 1 Member
Hallo Allemaal,

Wauw. Ik heb de eerste stappen gemaakt en er volgen meer.

Stap 1. Plan-Do-Act!
Stap 2. Schrijf je in bin MyFitnessPal
Stap 3. Stick to the plan van 110 naar 80 kg. Ja zeer ambitieus maar ben het nu zat.
Stap 4. 1 maand opstarten en dan 1 kg per week. Realistisch? Ik hoop het maar het moet.

Ik ben altijd heel sportief en fit geweest. Deed veel aan sport, minimaal 5x per week. Toen kreeg ik een autoongeluk en kon van de een op andere dag niet meer sporten. Het eetpatroon bleef... en dat is nooit meer goed gekomen. Ik worstel daar al 10 jaar mee.
Nu is het klaar. Wil weer terug naar de basis. MyFitnessPal kan wellicht een goede hulp zijn en leuk om met gelijk gestemden in contact te komen.
Misschien een soort competitieverband.... lijkt me leuk elkaar uit te dagen en scherp te houden. Wie doet er mee?



Reacties

  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    welkom hier
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom mvbd14 en veel succes!
  • zoezoekende
    zoezoekende Berichten: 2
    Opties
    Hi MvdB , zit een beetje in hetzelfde schuitje.Ongeluk, chronisch pijnpatient incl pillen Kan niet sporten, wheelen als het lichamelijk goed gaat en het weer het toelaat. OOk alweer 15 jr. jojo er ben ik. Emo eter. Maar nu moet de knop om, weet waar het vandaan komt . Het moet niet zo zijn dat dat mijn eetgedrag beheerst. Ben al een eindje op weg ruim 4 eraf moet nog ff ruim 8. Jij succes
  • carineantheunis
    carineantheunis Berichten: 19 Member
    Opties
    Succes en welkom.
  • Rientje1975
    Rientje1975 Berichten: 58 Member
    Opties
    Nou, ik doe ook met jou mee hoor :smiley:
    Welkom bij MFP en veel succes!
  • aischari40
    aischari40 Berichten: 64 Member
    Opties
    Welkom en succes hier!
  • MissMormie
    MissMormie Berichten: 35
    Opties
    Hi mvdb,

    Welkom!

    Ik mis nog wat details in je stappenplan, vooral stap 3 ;)
    mvdb14 schreef: »
    Stap 3. Stick to the plan van 110 naar 80 kg. Ja zeer ambitieus maar ben het nu zat.

    Het helpt vaak om je doelen SMART te maken, specifiek, meetbaar, actiegericht, realistisch en tijdsgebaseerd. (http://www.wordfit.nl/2009/04/wees-smart-en-bereik-je-doelen/)

    Bijvoorbeeld,
    Per 1 april ben ik 1,5 kilo afgevallen, door dagelijks 1600 kcal te eten en dit netjes bij te houden op MyFitnessPal.

    Specifiek, want je weet wat het doel is, en wanneer het bereikt is.
    Meetbaar, want 1,5 kilo is duidelijk op de weegschaal te zien
    actiegericht -> het zegt hoe je het gaat doen (kcal tellen en 1600 daags)
    realistisch, 1,5 kilo in ruim een maand is goed te doen
    tijdsgebaseerd, 1 april.

    Jij wilt graag 30 kilo afvallen door 'terug naar de basis'. Als je dit vergelijkt met het lijstje hierboven kun je zien dat je dat plan nog wat kunt uitbreiden. Vaak helpt het je doel te bereiken door dit duidelijk uit te werken. Persoonlijk houd ik daarnaast van korte termijn doelen, (en eventueel daarnaast lange termijn doelen) dus naar 1 april ipv naar dec 2015, om het wat overzichtelijker te maken, en geen last te hebben van uitstelgedrag.

    Succes ;)
  • inekeliesenborghs
    inekeliesenborghs Berichten: 16 Member
    Opties
    welkom hier!