suikers tellen niet bij koolhydraten op — Dutch (Netherlands)

suikers tellen niet bij koolhydraten op

Opties
face20132014
face20132014 Berichten: 3
Als ik een voeding doel stel bijvoorbeeld 100gr vet 100gr ei 100gr. Kh.
als ik dit nuttig geeft de app bij de totale dag voeding gegevens ook nog eens 40gr. suiker weer.
Suikers vallen onder koolhydraten maar dit word hier niet bij opgeteld.
Kan ik instellen dat de suikers bij de kh worden opgeteld.

Reacties

  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    februari 2015 aangepast
    Opties
    Als het goed is zijn de producten die je invoert hier op aangepast. Als je bijvoorbeeld een appel eet welke twaalf gram suiker bevat, bevat die appel ook minimaal twaalf gram koolhydraten.
  • face20132014
    face20132014 Berichten: 3
    februari 2015 aangepast
    Opties
    Nepq schreef: »
    Als het goed is zijn de producten die je invoert hier op aangepast. Als je bijvoorbeeld een appel eet welke twaalf gram suiker bevat, bevat die appel ook minimaal twaalf gram koolhydraten.

    nee klopt niet heb t geprobeerd met magere kwark op nieuwe dag bij het totaal dag overzicht geeft i op 500gr 33kh en 33 suiker aan.

    Ik had gehoopt dat je het in de instellingen kon wijzigen.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    februari 2015 aangepast
    Opties
    face20132014 schreef: »
    nee klopt niet heb t geprobeerd met magere kwark op nieuwe dag bij het totaal dag overzicht geeft i op 500gr 33kh en 33 suiker aan.

    Wat klopt daar dan niet aan? 33 gram suiker = 33 gram koolhydraten. De 33 gram koolhydraten welke in jou 500 gram magere kwark zat, bestond dus volledig uit (enkelvoudige) suiker.
  • face20132014
    face20132014 Berichten: 3
    februari 2015 aangepast
    Opties
    hu2d06jllbd5.png

    Zag het net, er staat totaal aantal kh dus in dit geval 250 kh waarvan 57gr suikers, klopt toch ?
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Je Totaal ziet er in principe goed uit. Maar je Doel is niet alleen onrealistisch, maar ook onmogelijk. Je kan dus geen suikers binnen krijgen zonder koolhydraten binnen te krijgen. Suiker is een koolhydraat.

    Overigens ziet MyFitnessPal voedingsvezels ook als een koolhydraat, het is me wel eens opgevallen dat voedseletiketten in Nederland voedingsvezels niet altijd als een koolhydraat rekenen. De etiketinformatie uit de VS doet dit wel. Daardoor zullen de gegevens ook nooit 100% nauwkeurig zijn, maar goed genoeg voor een globaal overzicht.
  • Streuper
    Streuper Berichten: 6 Member
    Opties
    face20132014 schreef: »
    Als ik een voeding doel stel bijvoorbeeld 100gr vet 100gr ei 100gr. Kh.
    als ik dit nuttig geeft de app bij de totale dag voeding gegevens ook nog eens 40gr. suiker weer.
    Suikers vallen onder koolhydraten maar dit word hier niet bij opgeteld.
    Kan ik instellen dat de suikers bij de kh worden opgeteld.

    Kijk eens op een etiket met zoetigheid, daar staan onder de koolhydraten altijd "waarvan ...gram suiker"
    Dit is niks anders om de consument te informeren over het feit dat dit product enkelvoudige suikers bevat. Belangrijk voor de mensen met diabetes of kanker, die willen de snelle suikers juist vermijden.

    Dus als er ...gram suiker opstaat geeft het aan hoeveel gram er van de koolhydraten suiker is, wat er overblijft zijn de meervoudige suikers.
  • Streuper
    Streuper Berichten: 6 Member
    februari 2015 aangepast
    Opties
    face20132014 schreef: »
    hu2d06jllbd5.png

    Zag het net, er staat totaal aantal kh dus in dit geval 250 kh waarvan 57gr suikers, klopt toch ?

    Er klopt helemaal niks van, je hebt het over 500gr magere kwark.
    Welke 500gr magere kwark bevat er nu 250gr koolhydraten en 203gr eiwit!!!
    151% calcium en 26% vitamine C van je ADH!!
    En waar haal je ijzer vandaan?

    Iemand heeft of je zelf heeft de macro's verkeert ingevoerd, geef even aan om welke kwark het gaat (de exacte naam met merk) dan kunnen we deze er uithalen.

    Lees je anders even in op Google over sportvoeding dan wordt het van zelf allemaal duidelijk.

    Succes!
    416dg9mbm45i.jpg
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Streuper schreef: »
    Er klopt helemaal niks van, je hebt het over 500gr magere kwark.
    Welke 500gr magere kwark bevat er nu 250gr koolhydraten en 203gr eiwit!!!
    151% calcium en 26% vitamine C van je ADH!!
    En waar haal je ijzer vandaan?

    Iemand heeft of je zelf heeft de macro's verkeert ingevoerd, geef even aan om welke kwark het gaat (de exacte naam met merk) dan kunnen we deze er uithalen.

    Lees je anders even in op Google over sportvoeding dan wordt het van zelf allemaal duidelijk.

    Ik neem aan dat het niet alleen kwark was wat is ingevoerd, want de voedingswaardes zijn inderdaad niet mogelijk met maar 500 gram magere kwark.
  • Streuper
    Streuper Berichten: 6 Member
    Opties
    Zou je zeggen maar dan nog is de verhouding eiwit / vetten buiten proporties, kan er niks anders van maken helaas.