Voedingsmiddel aanmaken
Adnilleke
Goedemorgen,
Bij het aanmaken van een nieuw voedingsmiddel, is dit dan de waarden per 100 gr die je moet ingeven ?
Bij sommige voeding staat het ook per portie
Sorry als dit dome vraag is
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Kwens jullie een leuke afslankdag
Lin
Bij het aanmaken van een nieuw voedingsmiddel, is dit dan de waarden per 100 gr die je moet ingeven ?
Bij sommige voeding staat het ook per portie
Sorry als dit dome vraag is
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Kwens jullie een leuke afslankdag
Lin
0
Reacties
-
Je kan het op verschillende manieren invullen. Zolang het maar klopt en het ook later nog duidelijk is wat je precies met de ingevulde gegevens bedoeld. Vooral als je er voor kiest dat andere MyFitnessPal leden het voedingsmiddel mogen gebruiken is duidelijkheid belangrijk.
Persoonlijk vul ik het tegenwoordig altijd zo in:- Portiegrootte: Altijd 100g en daarna tussen haakjes wat een gangbaar portie is, in dit geval 30g volgens de verpakking. In dit geval '30g = 1 portie' in andere gevallen ben ik wat specifieker zoals '= 1 voorgesneden plak' of '= 1 eetlepel'.
- Portie per verpakking: Omdat we alles invullen per 100g delen we hier het gangbare portie door 100. In dit geval: 30g/100g=0.3.
- Hoeveelheid per portie: Vul hier alle gegevens in zoals ze per 100g op het etiket staan vermeld.
Als je het eenmaal zo hebt ingevuld kan je vervolgens heel makkelijk een portie toevoegen aan je dagboek:
Mijn ervaring is dat het op deze manier het prettigst werkt. De gegevens staan vrijwel altijd per 100 gram op het etiket vermeld, niet altijd per portie. En op deze manier kan je ook de grootte van een portie achteraf aanpassen (informatie tussen haakjes en 'porties per verpakking' veranderen) zonder dat je alle andere gegevens handmatig moet herberekenen.
Wat overblijft is dat je nog wel eerlijk moet zijn tegen jezelf of je ook daadwerkelijk de porties eet die op de verpakking staan. In dit voorbeeld van chips bijvoorbeeld is het het makkelijk om meer dan 30g te nemen. Ik weeg ook lang niet altijd alles uit hoor, maar als ik een halve zak chips zou eten zijn dat eerder 3 porties dan 1 .
Laatste tip: Als je voedsel toevoegt wat onbereid en bereid verschilt (veel dingen die je koot/frituurt, bijvoorbeeld pasta), vermeld dan ook of de gegevens die je invult per 100g onbereid product of per 100g bereid product zijn, en op welke wijze bereid. 100g gekookte, gebakken of gefrituurde aardappelen bijvoorbeeld schelen nogal wat in calorieën .0 -
Beste Commot,
Blijkbaar krijg ik een ander formulier om in te vullen.
Eerst deze pagina
En daarna deze
Dus als ik het goed heb, is het per 100 gr. Zeer wel bedankt voor je antwoord.
MVG Lin0 -
Commot,
Ik heb samen met mijn man jou uitleg eens goed gelezen en je afbeelding goed bestudeerd.
Ik denk dat ik het weet waar ik verkeerd ben
Bij printscreen 1 ben ik fout
Merknaam.............smakelijk
Beschrijving...........vleesbrood natuur
Portiegrote.............100gr
En dan portie per verpakking daar zit mijn fout
Ik heb het gewicht van de verpakking van het vleesbrood genomen en blijkbaar wil,portie per verpakking zeggen dat je bv 30 gr gaat eten.
Graag had ik van jou gelezen of daar mijn fout zit ?
Alvast zeer wel bedankt.
Kwens je nog een leuke avond Lin
0 -
Commot,
Ik heb samen met mijn man jou uitleg eens goed gelezen en je afbeelding goed bestudeerd.
Ik denk dat ik het weet waar ik verkeerd ben
Bij printscreen 1 ben ik fout
Merknaam.............smakelijk
Beschrijving...........vleesbrood natuur
Portiegrote.............100gr
En dan portie per verpakking daar zit mijn fout
Ik heb het gewicht van de verpakking van het vleesbrood genomen en blijkbaar wil,portie per verpakking zeggen dat je bv 30 gr gaat eten.
Graag had ik van jou gelezen of daar mijn fout zit ?
Alvast zeer wel bedankt.
Kwens je nog een leuke avond Lin
Het aantal 'porties per verpakking' is gebaseerd op de waarde die je bij portiegrootte invult.
Dus is de portiegrootte 100 gram, dan zijn bijvoorbeeld 2 'porties per verpakking' dus 200 gram.0 -
Neqp bedankt voor je uitleg0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 845 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 40 Succesverhalen
- 395 Voedsel en voeding
- 253 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes