Vragen over voeding en kracht-training? Stuur me een bericht met je vraag! - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Vragen over voeding en kracht-training? Stuur me een bericht met je vraag!

Opties
2»

Reacties

  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Als je je verbrande callorieen door sporten weer bij gaat eten ben je in mijn optiek niet goed bezig
    Als ik dat niet doe val ik verder af en ik zit al op streefgewicht. Wat zou ik dan moeten doen, niet sporten?

    Ieder zijn eigen situatie en doelen, maar dat het bij eten van verbrande callorieen door sporten per definitie niet goed zou zijn is echt onzin.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Als ik dat niet doe val ik verder af en ik zit al op streefgewicht. Wat zou ik dan moeten doen, niet sporten?

    Ieder zijn eigen situatie en doelen, maar dat het bij eten van verbrande callorieen door sporten per definitie niet goed zou zijn is echt onzin.


    Niet sporten vind ik pas grote onzin . Ik zit op mn streefgewicht en train 4 a 5 x per week, maar ik h ou gewoon mn weegschaal (en mn spiegel en meetlint) in de gaten
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Het is maar net wat je fijn vindt. Ik vind het in feite ook betrouwbaarder om van je TDEE uit te gaan en niets bij te eten, omdat je nooit precies weet hoeveel kcal je verbrandt.

    Helemaal mee eens
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Niet sporten vind ik pas grote onzin . Ik zit op mn streefgewicht en train 4 a 5 x per week, maar ik h ou gewoon mn weegschaal (en mn spiegel en meetlint) in de gaten
    Dus eet je in de praktijk gewoon je sport calorieën op. Je gebruikt alleen een andere methode (weegschaal) om je TDEE te benaderen in plaats van al je sportactiviteiten in MFP loggen. Duidelijker nu. Doe in principe het zelfde, gemiddelde kcal telkens iets bijstellen aan de hand van wat het gewicht doet.