verbruikte calorieen bij wandelen (endomondo) — Dutch (Netherlands)

verbruikte calorieen bij wandelen (endomondo)

Opties
mrs_hekate
mrs_hekate Berichten: 234 Member
Van de week heb ik mijn mfp account gekoppeld aan mijn endomondo account.
Zaterdag wilde ik gaan wandelen dus om uit te proberen of de koppeling werkt vanochtend mijn wandeling naar het station aangezet met endomondo (normaal gesproken doe ik dat dus nooit)
Ik heb 7 min gewandeld (dus sport stond op wandelen). Dat zou 0,72 km zijn. gemiddelde snelheid 5,81 km/u en max snelheid 7,65 km/u

Nu wordt daar 123 kcal voor gerekend. Dat lijkt mij nog wat veel voor zo'n kippeneindje. Als ik online kijk bij de diverse pagina;s is het stukken minder (wat logischer aanvoelt)
Hoe krijg ik dit op orde?

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    endomondo houd ook rekening met je lichaamsgewicht en je leeftijd en maakt op basis hiervan een algemeen gemiddelde.

    bijvoorbeeld voor iemand van 120 kilo rekent hij meer cal verbrand dan voor iemand van 60 kilo op hetzelfde stuk lopen.

    misschien dat het daardoor komt dat hij op 123 kcal komt?

    bekijk anders waar je op deze site ongeveer op uit komt:
    http://www.wolframalpha.com
    is wel allemaal in het Engels

    als ik op die site 7 minuten invoer en 6 km/h met mijn eigen gegevens kom ik uit op 86 kcal verbruikt

    als ik daar in bereken hoeveel cal ik verbrand met hardlopen zit endomondo ook wel iets hoger dan die site maar scheelt niet veel.
    zou best kunnen dat ik volgens endomondo meer verbrand omdat hij ziet wanneer ik stukken wat harder loop en of de hoogte veranderd dat je beetje heuvels op en af loopt.

    maar welke er precies accuraat is zou ik niet weten bovendien rekenen al die programma's met gemiddelde dus 100% weet je het toch niet.
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    en volgens mij voert endomondo inderdaad rechtstreeks in wat het gemeten heeft. maar kan je dit zelf ook nog wel aanpassen in mfp. dus als je 128 te veel vind vul je 80 in als je dit realistischer vind?
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    oke kan dat? dan ga ik eens onderzoeken hoe dat moet. Dank je wel
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    ja als endomondo het upload komt het ook gewoon bij beweging te staan en daar kan je er op klikken en dan kan je de gegevens aanpassen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je kunt het ook in MFP zelf doen, dus dat je je type beweging aanpast naar het aantal kcal wat je denk redelijk te vinden.