Betrouwbaarheid Fitbit-uitkomsten — Dutch (Netherlands)

Betrouwbaarheid Fitbit-uitkomsten

Opties
Sinds vanmiddag heb ik een Fitbit Charge HR. Hij doet 't prima! :D Mijn staplengte nog wat calibreren en dan kan ik helemaal los :)

Wat me wel opviel: het kCal-verbruik volgens Fitbit is veel hoger dan volgens Runtastic, ook als ik de kCal van BMR (ongeveer 60/uur bij mij) er van aftrek. Het verschil is echt enorm. Runtastic dacht dat ik om en nabij 370 kCal had verbruikt voor een wandeling van 1,5uur. Fitbit maakt daar 563kCal (of na aftrek kCal BMR 470). Fitbit baseert dat uiteraard op hartslag o.a. Hartslag was gemiddeld 106slagen/min met een max op 128.

Wie heeft nou gelijk? Kan ik dat getal van Fitbit blind vertrouwen? Het zou wel verklaren waarom ik gedurende de afgelopen maanden veel meer gewicht verloor dan MFP voorspiegelde dat zou gebeuren. Ik verbruikte kennenlijk meer dan ik wist. Of moet ik Fitbit nog ergens uitleggen dat het zo'n vaart niet loopt allemaal? Welke ervaringen hebben jullie?

Reacties

  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Ander voorbeeld:

    10 minuten Stoep aanvegen: 49kCal bij hartslag 86bpm en 103bpm max
    10 minuten Roeimachine (weerstand 7/10; 28slagen/min): 47kCal bij 116bpm en 139bpm max

    Dat snap ik dus niet. Dan verwacht ik bij de roeimachine meer kCal-verbruik of bij het vegen minder. Wie kan mij dit wel uitleggen?