Negatieve calorie intake — Dutch (Netherlands)

Negatieve calorie intake

Hallo,

Ik sport vrij veel per dag (3 uur) en verbrand gemiddeld 1200 calorieen daarbij. Nu eet ik voor training 2 uur niet en daarna ben ik vaak misselijk, dus kom ik uit op 0kcal pure intake per dag en soms op zware trainings dagen zelfs -500.

Nu vraag ik mij af wat voor een effect dit heeft op spierverlies? Verder heb ik geen last van duizeligheid of bloedarmoede, dingen gerelateerd aan een voedingsstoffen tekort.

Alvast bedankt!

Reacties

• Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    maart 2015 aangepast
    Dus als ik het goed begrijp eet je rond de 1200 calorieën over de gehele dag en met het sporten verbruik je rond de 1200 calorieën per dag, waardoor je dus op 0 uitkomt?

Mag ik ten eerste vragen waarom je maar 1200 calorieën eet als je zoveel sport? Probeer je af te vallen, op gewicht te blijven/conditie verbeteren, spieren aan te maken?

En als antwoord op je vraag; je zal veel spier verliezen, echt heel veel op deze manier. Ik denk ook niet dat het lang zal duren voordat je lichamelijk last gaat krijgen omdat je te weinig binnen krijgt (je geeft aan dat je vaak misselijk bent na een training, dit is al een teken van je lichaam dat er iets fout is!).

Ik zal toch echt proberen om niet minder dan 1200 calorieën in de plus te zitten.

(en vergeet niet, het hart is ook een spier, die wil je echt niet zwakker maken).
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Is dit een troll-bericht? Ik bedoel... Je vraagt serieus wat voor effect dit heeft op je spierverlies? Ik wil niet lullig overkomen, maar dat je dit überhaupt voorlegt verbaasd mij ten zeerste. In feite houd je dus geen ENKEL voedingsstofje over voor je lichaam. Je breekt je lichaam en je organen af! Dit is heel, maar dan echt heel erg ongezond. Het zal, zoals Nepq al aangeeft, niet lang duren voordat je overal last van gaat krijgen.