100 gr kalfsgehakt.
Adnilleke
100 gr kalfsgehakt is 196 kcal.
Is dit gewicht voor rauw gehakt of voor gebakken gehakt ?
Natuurlijk reken ik wel de boter bij waar het gehakt in gebakken is.
Bedankt voor jullie reacties.
Lin
Is dit gewicht voor rauw gehakt of voor gebakken gehakt ?
Natuurlijk reken ik wel de boter bij waar het gehakt in gebakken is.
Bedankt voor jullie reacties.
Lin
0
Reacties
-
Volgens mij is het 100 gr rauw vlees.0
-
wat op de verpakking staat is onverwerkt. Dus zonder ei of kruiden of....(geen idee wat jij met gehakt doet en dat weet degene die het etiket schrijft ook niet)0
-
Thanks ave en mrs-hekate voor jullie reactie
Ik heb het over gewoon gehakt van bij de slager zonder toevoegingen van ei of paneermeel.
Dus ook zonder etiket met kalorie waarden.
Ik ga een ander vb geven.
100 gr. Biefstuk heeft 127 kcal.
Maar spreken ze over 100 gr rauw biefstuk aan 127 kcal. Of gebakken biefstuk aan 127 kcal ?
Ik weet dat ik de boter nog derbij moet rekenen. Het gaat hem dus enkel over het biefstuk.
Bedankt voor jullie hulp
Lin
0 -
Ik reken het altijd gebakken.0
-
Yep, ik weeg ook altijd gebakken, de hoeveelheid is nu al zo klein dat mag gegeten worden, mag er niet aan denken als ik bepaalde vlees/vis voor de bereiding moet afwegen en deze dan ook nog eens "gekrompen" op mijn bord moet gaan zoeken tussen de berg groenten .0
-
Je dient alle producten, voor de meest accurate registratie, onbereid op te geven.0
-
Bij spaghetti reken ik het altijd heel ruim. Op http://www.mycaloriecoach.com/nl/voedingswaarde/ kun je de calorieën van bereide producten vinden0
-
Maar is het niet makkelijker om gewoon onbereide spaghettie af te wegen en dit in te vullen binnen MFP?0
-
Ik had laatst bij de afvalsite van de telegraaf idd ook met iemand een discussie over pasta. In een recept stond 100 gram pasta. Zij vond dat ze zoveel moest eten en had 100 gram ongekookte pasta genomen. Ik vond dat het 100 gram gekookte pasta was (en kreeg gelijk van de voedseldeskundige, zo had die het ook bedoeld), wat een stuk minder is0
-
Daar heb je gelijk in maar uiteindelijk ligt het meeste op mijn bord We zijn met zijn viertjes, hebben twee kinderen van 9 en 11. Door alles wat ik er doorheen gedaan (vlees, groenten) heb is het dan niet meer goed te wegen. Daarom reken ik het ruim.0
-
Bedankt voor jullie reactie0
-
mrs_hekate schreef: »In een recept stond 100 gram pasta. Zij vond dat ze zoveel moest eten en had 100 gram ongekookte pasta genomen. Ik vond dat het 100 gram gekookte pasta was (en kreeg gelijk van de voedseldeskundige, zo had die het ook bedoeld)
0 -
Als het in een recept staat ga ik ook van ongekookt uit.0
-
Is niet gemakkelijk he om te weten wat ze juist bedoelen
Ik weeg het ook altijd als het gebakken is . Of dit nu juist is of niet, weet ik nie0 -
@Adnilleke, je kunt beter alle producten onbereid wegen en registreren. Sommige producten worden lichter/ zwaarder nadat ze zijn bereid.0
-
Ok itzhannes , bedankt voor de info
Lin0 -
Maar zoveel is 100 gram ongekookte pasta toch niet? Heb altijd volkoren en dan is 100 soms nog een beetje aan de lage kant.
Vergeet bij invoeren ook niet de boter, olijfolie of wat dan ook mee te rekenen, dat wordt nog wel eens vergeten (guilty as charged).0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 854 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 473 MyFitnessPal-Fora